• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tidelibom bom bom...Kjevik med problemer

BU595

ScanFlyer Silver
Last edited:
Etter hva jeg har forstått er problemet mest den sterke vinden i forhold til snøen. Men det er klart at ingen strøm er en showstopper!!

Mulig Kjevik er oppe å går igjen nå. Sjekket nettop avinor sine sider, og de melder om ankomst SK2884 kl 2257. I tillegg er det satt opp SK9101 med avgang fra Kjevik kl 2300. Lurer på hva det er for noe? Hva skal i såfall fly SK2885 i morgen tidlig?

Noen som vet hva flightnr som begynner med 9xxx står for?

BF:cool2

Pos flight. Flytte fly fra en plass til en annen, uten pax. Og premien er? :D

Kanskje SK2885 ikke skal gå imorgen

9xxx er vel posisjonerings flighter uten pax.

Har ikke Kjevik nødstrøms aggregat da, det trodde jeg alle flyplasser var satt opp med ?

Last edited:
9xxx er vel posisjonerings flighter uten pax.

Har ikke Kjevik nødstrøms aggregat da, det trodde jeg alle flyplasser var satt opp med ?

Kan ikke 9xxx også være ekstraflighter?

Er en post som inneholder flightnummer, men finner den ikke i farten...

Hvis det er dårlig vær har man nødaggregat for å ordne opp skulle strømmen falle bort. Men man driver ikke vanlig trafikkavvikling med aggregat. Da har man ikke to strømforsyninger.

Da lurer jeg fortsatt på hva som skal fly SK2885 i morgen?

Sikker på at det ikke er en av de tidligere avgangene i dag som står igjen? SK2888 eller SK2882?

Har vært et vilt vær i dag,har mistet strømmen to ganger,og Kjevik ble som nevnt stengt lenge. De var nummer 20 i køen for å få fikset problemene sine!

Fikk aldri med meg om noen tidligere avganger kom ned, hadde nok med å skuffe inngangsdøra :P

Nå regner det iallefall,og SK9101 skal pushe for De-Ice om ca 5 minutter

Vi hadde to Spanair maskiner inne på Sola i ettermiddag. Det trur jeg ikke er normalt så den ene divertet vel pga. været på Kjevik?

Sikker på at det ikke er en av de tidligere avgangene i dag som står igjen? SK2888 eller SK2882?

Har vært et vilt vær i dag,har mistet strømmen to ganger,og Kjevik ble som nevnt stengt lenge. De var nummer 20 i køen for å få fikset problemene sine!

Fikk aldri med meg om noen tidligere avganger kom ned, hadde nok med å skuffe inngangsdøra :P

Nå regner det iallefall,og SK9101 skal pushe for De-Ice om ca 5 minutter

Jobber du på Kjevik, Northrider?
I SGS?

Jobber du på Kjevik, Northrider?
I SGS?

Hadde det bare vært så vel:P

Nei,men jeg bort på Jærnesheia,så jeg har full utsikt over hele Kjevik, pluss en radioscanner!

Men SGS blir det vel når jeg er ferdig med VGS(Noe som føles en evighet unna)

Vi hadde to Spanair maskiner inne på Sola i ettermiddag. Det trur jeg ikke er normalt så den ene divertet vel pga. været på Kjevik?

Jeg mener å huske at Spanair divertet først,for så å prøve på nytt. På første forsøk tok dne Go-around ganske tidlig,forså å fly 3000 inn mot Birkeland NDB.

Så kom den seg ned på andre, men nå den skulle fly mot de sydligere trakter gikk strømmen på Kjevik, ironiskt nok!

Back