• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Thomson B763 Hard Landing

Landingen var så hard at skroget, sannsynligvis den bakerste delen, har fått "skrukker", eller "rynker", på oversiden av skroget.
 
Last edited:
Her ser man litt hva "creases" er:

01dabyz.jpg
 
Det spørs hvor mye det vil koste å reparere det, verdien på flyet og noen faktorer til.

Hadde det vært et 30 år gammelt B732 så hadde det nok blitt skrapet, mens en 2 år gammel B738 kanskje ville blitt reparert.
 
Og i følge teksten så har flyet vært ute for en hard landing tidligere, da hos Vietnam Airlines. Skal bli interessant å se om det dukker opp bilder av flyet etterhvert.

Litt på siden, ser at banen er 2011 meter, og i følge wikipedia så flys det blant annet til Orlando. Hvor mye trenger 767'en, det virker som lite tilgjengelig bane, men det må jo være nok. Load limitations?
 
Thomas Cook hadde en B763 stående på Punta Cana(?) i lengre tid mens de strammet rynkene. Historikken viser vel at de aller fleste maskinene blir satt tilbake i drift.
 
Back
Top