Siden tråden ble startet har det blitt ansatt over 20 piloter, samt et større antall c/a's.
En del av dette skal dekke opp en helårsbase i HEL, samt helårstrafikk fra SVG og BGO (til nå har det kun vært sommertrafikk fra Vestlandet).
Som det ser ut nå blir det ikke etablert egen helårsbase i SVG, da man sannsynligvis vil slinge crew ut av OSL, samt la noen fly motsatt, ved å stasjonere de i kortere perioder på LPA.
I tillegg til en ekstra A321 (VKT), legger man opp til øket produksjon på A330. Bl.a. skal man fly HEL-HKT (Phuket) samt øket produksjon vestover, inkl Aruba/Karibien, noe som tyder på behov for mer crew. De siste opplysninger tyder på ansettelse av ytterligere 20 piloter. Den ekstra A330 kommer fra Thomas Cook England.
Ikke alt her som stemmer helt. Ingen skal stasjoneres på LPA. Det er Oslo-crew som skal dekke SVG/BGO/TRF-produksjonen på slinger ut fra OSL. Det vil si f.eks OSL-LPA-SVG-LPA-OSL.
Man skal heller ikke få en ekstra A330 fra UK, men den økede kapasiteten kommer av at DK skal beholde alle sine A330 under vinteren (3 stk -300, VKG, VKH og VKI, samt en -200, VKF). Tidligere har 300ene vært å fløyet Hajj-flyvninger i Indonesia på vinterstid, og da har DK "lånt" 2 -200er fra UK. Siden Hajj-perioden forflytter seg hvert år, vil den i år falle i oktober, et tidspunkt DK ikke kan unnse sine -300er.