Thomas Cook med teknisk på 330 for 4 dag på rad.

Navigator

ScanFlyer Blue
Thomas Cook med teknisk på 330 for 4 dag på rad.

En 330 fra Thomas Cook Scandinavia har stått på fjernpark på OSL med tekniske problemer siden onsdag 20. november. Vet noen hva som feiler kjerra. Merkelig stille fra Tally-Ho nå.

Re: Thomas Cook med teknisk på 330 for 4 dag på rad.

Diverse subcarters innom OSL i dag pga dette. Titan Airways (B767) og Thomas Cook UK (B757) fra OSL til LPA og Pullmanntur (B747) ankommer fra LPA.

Hvilken flight er DK8003? Flys av en 737-300 fra Grand Cru Airlines..

Positionering av maskinen från VNO.

Ny motor kommer med Antonov idag

Hørtes helt gratis ut :-D. Men motor må man ha, og en slik går vel ikke i buken på så mange?
Kunne de ikke hatt posisjons fight på 1 motor, eller er ikke det lovlig?

Hørtes helt gratis ut :-D. Men motor må man ha, og en slik går vel ikke i buken på så mange?

Klarer kjerra å dra seg av banen på en motor, om det hadde vært lovlig? Men så er det det med sikkerhet da. Hva gjør man om den motoren også svikter etter V1?

Vidar

Lykke til med å ta av med bare en motor :)

Klarer kjerra å dra seg av banen på en motor, om det hadde vært lovlig? Men så er det det med sikkerhet da. Hva gjør man om den motoren også svikter etter V1?

Vidar

Man klarer vel egentlig ikke holde seg på banen med bare en motor som gir moment fra kun en side. Men om den andre motoren også svikter, så er man vel fuc**d for å si det rett ut ;)

Dere kan jo google en hastighet som heter VMCG. Kort fortalt må du ha en viss hastighet før det er fysisk mulig å holde seg på banen på kun 1 motor

Hehe, mange gode kreative forslag her :)

Nei huff, tror ikke du får mange av disse gutta der fremme til og ta av med en motor heller :D

Motorbytte skjer. Morsomt å se hvordan de gjør det her i Oslo...

Dere kan jo google en hastighet som heter VMCG. Kort fortalt må du ha en viss hastighet før det er fysisk mulig å holde seg på banen på kun 1 motor

Om du har en veldig lang bane er det mulig du kan komme opp i en hastighet som ligger over VMCG før du gir TKOF thrust på motoren som fungerer, men det frister ikke å prøve :)

Motorbytte skjer. Morsomt å se hvordan de gjør det her i Oslo...
Slipper dere dem ikke inn i den lille bygningen ved østre bane? Så sant de VIL inn da...

En 330 fra Thomas Cook Scandinavia har stått på fjernpark på OSL med tekniske problemer siden onsdag 20. november. Vet noen hva som feiler kjerra. Merkelig stille fra Tally-Ho nå.
--
Logget meg innom her i kveld, og ser at en engasjert forumist etterlyser updates fra meg her. Jeg vet ikke helt hva jeg skal kommentere, all den tid jeg beklageligvis ikke er oppdatert på saken - noe jeg ber Navigatoren om unnskyldning for.
Men om Navigatoren vil sende meg en PM skal jeg etter beste evne forsøke å undersøke saken i detalj for ham! Så avventer PM!

Tally-Ho

Får kun snuten inn, og det hjelper heller lite :-)
Trodde de klarte å lure inn vingene også med litt snedig manøvrering :8:
Halen er vel noe høyere på 330en enn 763, så den går kanskje ikke inn.

Hangaren på Osl er ikke sertifisert for en 330 dessverre. Det er dog ikke noe problem å bytte utendørs. Tenker bare på kulda jeg.... Hehe

Tror det må være OY-VKI, den gikk i hvertfall på OSL i forrige uke

Back