Thomas Cook konkurs

3 A330-200 fra Thomas Cook UK ligger nå ute for salg gjennom IBA Group

MSN301 - G-OMYT fra 11/1999
MSN266 - G-MDbD fra 06/1999
MSN254 - G-MLJL fra 04/1999
 
Condor gjorde det egentlig bra siste regnskapsår (til September 2019) så heller ikke de som dro ned Thomas Cook

https://www.aviation24.be/airlines/...ses-profit-passenger-numbers-and-load-factor/

Condor Flugdienst GmbH improved its key figures for the Financial Year 2018/19 (ending 30 September 2019) despite a difficult second half-year.
With disciplined cost management, the operating profit (EBIT) increased by 32.4 percent on a year-on-year comparison to 57 million EUR. The number of passengers carried increased by 4.5 percent to 9.4million (+6.9 percent) with increased capacity. Despite a long sunshine period in summer 2019, Condor achieved a six percent increase in revenue to 1.7 billion EUR with stable yields and a stable seat load factor of around 90 percent.
 
Og Condor har fjernet hjertet på det første flyet. Øvrige endringer skal det visst ikke bli foreløpig. Foto: Condor.

a28947f83cd3f9925944661d1429bf4a.jpg
 
All the planes will receive the old Condor logo during the winter months.
It has legal reasons and of course, it is also a matter of prestige now.
 
Det rapporteres at Thomas Cook Balearics skal ha erklært seg insolvent etter de ikke har klart å finne en ny investor for selskapet
 
A321 MSN5582 går til JetBlue. Skikkelig konkurstraver, som var hos Monarch, før den havnet hos Thomas Cook

Airbus A321 -231 5582 N901JT jetBlue Airways G-reg canx 12mar20 prior delivery ex QLA ex G-TCVA
 
A321 MSN5582 går til JetBlue. Skikkelig konkurstraver, som var hos Monarch, før den havnet hos Thomas Cook

Tidligere G-TCVC skal også til JetBlue

Airbus A321 -231 6059 N930JL JetBlue delivery 09mar20 QLA-KEF-BGR-TPA ex G-TCVC

Mens G-TCDD ser ut som får et nytt hjem hos Jet2

Airbus A321 -211 6038 G-TCDD Air Lease Corp ferried 13mar20 OSR-MAN, all white prior lease to Jet2 as G-HLYA
 
Ting som tyder på at Jet2 har valgt A321 som erstatter for B757'erne. Dette blir vel deres andre?

Nja, Jet2 støvsuger jo markedet for second-hand Boeing 737-800.
Så for at Jet2 skulle kunne ta sin del av kaka etter Thomas Cook sin konkurs, har de satset på å ta inn Airbus A321 i flåten. Tror ikke det direkte er A321 som er planlagt erstatter for Boeing 757-200, så må det i såfall være pga av corona-nedgang i tiden fremover.
 
Tidligere G-TCDA, en 16,5 år gammel A321 eiet av leasingselskapet Castlelake, ser ut som fortsetter sin videre karriere hos Titan, etter ha vært lagret siden Thomas Cook konkursen

Airbus A321 -211 2060 G-POWW Titan Airways posn 08may20 SEN-AMS after storage ex G-TCDA
 
To A330-200 ble skrotet på Manchester i desember:

G-MLJL, levert ny til Airtours i 1999. Dette var maskinen som landet den siste Thomas Cook-flygningen noensinne.
G-OMYT, levert ny til Airtours i 1999. Maskinens foregående registrering var ikke helt ukjent; G-MOJO.

Begge ovennevnte har i flere år vært utleid til Skandinavia-divisjonen i vintersesong.

G-MDBD, levert ny til Airtours i 1999, skal etter sigende også være godt på vei til gjenvinnings-format.
 
To A330-200 ble skrotet på Manchester i desember:

G-MLJL, levert ny til Airtours i 1999. Dette var maskinen som landet den siste Thomas Cook-flygningen noensinne.
G-OMYT, levert ny til Airtours i 1999. Maskinens foregående registrering var ikke helt ukjent; G-MOJO.

Begge ovennevnte har i flere år vært utleid til Skandinavia-divisjonen i vintersesong.

G-MDBD, levert ny til Airtours i 1999, skal etter sigende også være godt på vei til gjenvinnings-format.

Stemmer det. Flydde med G-MLJL til Thailand i desember 2007.
 
To A330-200 ble skrotet på Manchester i desember:

G-MLJL, levert ny til Airtours i 1999. Dette var maskinen som landet den siste Thomas Cook-flygningen noensinne.
G-OMYT, levert ny til Airtours i 1999. Maskinens foregående registrering var ikke helt ukjent; G-MOJO.

Begge ovennevnte har i flere år vært utleid til Skandinavia-divisjonen i vintersesong.

G-MDBD, levert ny til Airtours i 1999, skal etter sigende også være godt på vei til gjenvinnings-format.

Også G-MDBD var utleid til Skandinavia flere vintrer.
 
To A330-200 ble skrotet på Manchester i desember:

G-MLJL, levert ny til Airtours i 1999. Dette var maskinen som landet den siste Thomas Cook-flygningen noensinne.
G-OMYT, levert ny til Airtours i 1999. Maskinens foregående registrering var ikke helt ukjent; G-MOJO.

Begge ovennevnte har i flere år vært utleid til Skandinavia-divisjonen i vintersesong.

G-MDBD, levert ny til Airtours i 1999, skal etter sigende også være godt på vei til gjenvinnings-format.
Seig prosess når alt må fraktes ut med lastebil, men det er i alle fall blitt klipt noen vinger og diverse. Bilde fra 13. jan, men de så omtrent sånn ut forrige uke også.
G6mWrLT.jpg
 
Last edited:
Seig prosess når alt må fraktes ut med lastebil, men det er i alle fall blitt klipt noen vinger og diverse. Bilde fra 13. jan, men de så omtrent sånn ut forrige uke også.

Ser ikke ut til at linken din fungerer her, skulle gjerne likt å se bildet.
 
Back
Top