Thomas Cook konkurs

Re: Thomas Cook updates

OY-VKF står på JFK og skal(?)/skulle fly MT2867 tilbake til Manchester.

''No flight with this number was found for this date.'' (TCUK's hjemmeside)

På JFK Flightinfo er det ikke satt inn noe som helst. Ikke spesielt lovende ...

Det skal være en avtale om ¨gi-bort-billetter¨med Virgin Atlantic for kunder på Cuba og Jamaica. Og samme med Virgin Atlantic og British Airways fra SFO, LAX og LAS. Mens redningsfly til MCO, JFK, PUJ og CUN.

Av flyselskaper som er klart at skal fly i dag og fremover er iallfall: Titan Airways, British Airways, Ryanair, Easyjet, Wamos Air, flyEgypt, Nile Air, euroAtlantic Airways, Privilege Style, White Airways, Sundair, Maleth-Aero, Olympic Airlines, Hi Fly, Hi Fly Malta, TUI Airways, Nouvelair, AtlasGlobal Freebird Airlines, Evelop Airlines, Atlas Air, Eastern Airlines, Miami Air International, Malaysian Airways, Virgin Atlantic. Disse per nå, men blir vel klart enda flere fortløpende.

Det som ser ut til å være, er det sinnsyke antallet med redningsfly Titan Airways skal fly, de er jo satt opp på en drøss med flyvninger som de langt i fra har fly til, her må det være wet-lease innblandet.

Last edited:

''No flight with this number was found for this date.'' (TCUK's hjemmeside)

På JFK Flightinfo er det ikke satt inn noe som helst. Ikke spesielt lovende ...

Atlas Air med N480MC en B744 tar over med rutenummer 5Y2867 over midnatt.

70619136_2511299639153638_6355964476050636800_o.jpg

70262507_2511299712486964_5516104228570923008_o.jpg

Ser ut som Avion Express sine operasjoner med 5 A321 og 2 A320 fortsetter under ZT-flightnummer, altså Titan Airways.
Ser ut som SmartLynx Airlines sine operasjoner med 3 A321 og 1 A320 fortsetter under ZT-flightnummer.

Last edited:

Ser ut som ving.no er åpen for booking, med en liten notis at deres eier TC er konkurs og at TC flyr enkelte flygninger for de, er man konk så er man konk, så her burde vel siden vært stengt...

76cdaea8e0293dda2451a73f18438990.jpg

Ser ut som ving.no er åpen for booking, med en liten notis at deres eier TC er konkurs og at TC flyr enkelte flygninger for de, er man konk så er man konk, så her burde vel siden vært stengt...

Nja, konkursboet eller administrasjonen som skal ta seg av TC Grupens konkurs, ser nok heller verdien av at de kan selge et fungerende TCAS og reiseselskapene Tjäreborg, Ving SE/NO og Spies. Disse tjener jo som sakt penger...

Min største utfordring nå er å fortelle poden at neste Lollo&Bernie minidisco arrangeres på NAV [emoji14] Et refusjonskrav mot RGF blir vel også sendt avgårde etter hvert. Sitter stille i båten inntil videre.

Hva rent teknisk er det som hindrer fly fra TCAS å fly som normalt i dag? Selskapet er vel en separat enhet rent organisasjons-messig, og har vel i tillegg eget AOC?

Hva rent teknisk er det som hindrer fly fra TCAS å fly som normalt i dag? Selskapet er vel en separat enhet rent organisasjons-messig, og har vel i tillegg eget AOC?

Det er vel mer enn å bare fly folk til ferie også. Hele apparatet med reiseledere, logistikk og ikke minst er mange av hotellene rene TC-hoteller (i den forstand at de kun har gjester fra TC) gjør det vel ganske usikkert å bare fly ned på lykke og fromme. Risikerer vel at passasjerene da blir sittende fast på flyplassen uten transport og hotell kanskje...

Lurer også på det samme, spesielt siden Condor jo flyr.

Ellers så tipper jeg den Skandinaviske delen kommer til å få seg nye eiere.

CAA i UK har forresten hentet inn nesten 40 fly for å hente folk hjem

Utrolig kjipt for både reisende og ansatte. Mye av dette blir sikkert kjøpt opp og sikret videre drift men det suger allikevel greit for alle dem som er berørt og avhengig av jobben eller skulle vært i Syden nå.

Trist dette.
Tipper Ving vil ha problemer med å fortsette som før hvis ikke flyselskapet i scandinavia kommer på vingene igjen. Omtrent all ledig flykapasitet i Europa er jo leid inn av den engelske myndigheter for å fly hjem briter som er strandet, de har til og med leid inn fly fra USA. Dessuten mister de vel tilgangen på en stor del av hotellkapasiteten siden over 200 hotell er eid av Thomas Cook. Spennende å de hva som kommer når de skal ha pressekonferanse senere idag.

Har bestilt en tur til Costa Adeje (Tenerife) i april neste år. Har foreløpig bare betalt depositumet på ca. 4.000,-.

Jeg forstår det slik at dette får jeg tilbake hos reisegarantifondet, hvis jeg søker om det.

Men nå har jeg mer lyst på turen enn de pengene tilbake. Skal jeg ha litt is i magen og vente å se om de klarer å stable den nordiske delen på beina igjen?

Det er vel fare for at dette nå blir en endelig slutt for Ving i norden også, om folk nå begynner å avbestille, og ingen tør å bestille nye turer?

Og hvem skal man ellers bestille tilsvarende med? Andre turoperatører kommer vel nå til å bli utsolgt ganske fort?

Har bestilt en tur til Costa Adeje (Tenerife) i april neste år. Har foreløpig bare betalt depositumet på ca. 4.000,-.

Jeg forstår det slik at dette får jeg tilbake hos reisegarantifondet, hvis jeg søker om det.

Men nå har jeg mer lyst på turen enn de pengene tilbake. Skal jeg ha litt is i magen og vente å se om de klarer å stable den nordiske delen på beina igjen?

Det er vel fare for at dette nå blir en endelig slutt for Ving i norden også, om folk nå begynner å avbestille, og ingen tør å bestille nye turer?

Og hvem skal man ellers bestille tilsvarende med? Andre turoperatører kommer vel nå til å bli utsolgt ganske fort?

Går ut fra at du har betalt med kredittkort, så da er det jo bare å sitte stille i båten.

Om det er noe hold i ryktene, som sier at den nordiske delen av Ving går bra, så er jo det et håp, dog marginalt. Men det spørs om du må legge en plan B ganske så kjapt!

Hvis nogle ved mere og bedre, må de lige korrigere :up:

Iflg. FR 24 befinder TC Scandinavias flyflåde sig i dag, den 23. sept.:

A-321
OY-VKC: ARN
OY-VKD: MMX
OY-TCD: HEL
OY-TCE: CPH
OY-TCF. GOT
OY-TCG: TLL (færget dertil 15.9. Maintenance ??)
OY-TCH. OSL
OY-TCI: BLL

A330-200
OY-VKF: JFK
G-OMYT: MAN

A330-300
OY-VKG: ARN
OY-VKH: MAN
OY-VKI: ARN

Last edited:
Om det er noe hold i ryktene, som sier at den nordiske delen av Ving går bra, så er jo det et håp, dog marginalt.

Det er ikke rykter, men regnskapstallene.

Ving Norge tjente 155 millioner i fjor, og totalt sett gikk vel den Skandinaviske delen i solid pluss. Men det hjelper ikke så mye når de i UK tapte 7 mrd.....

Back