Thomas Cook fra Stavanger

Iberworld

ScanFlyer Blue
Tidlig å publisere det ennå, men 7 Oktober skal Thomas Cook fly fra Stavanger til Kreta med Airbus A330-300 :D Nå vet dere det hverfall i god tid før.. ;)

Enda flere detaljer :) : Flygningen skal gå til Heraklion, ikke Chania. Det blir årets eneste SVG-flygning til den største flyplassen på øya.

Hot tips: Høstferie.
SVG er Vings mest solgte avreiseflyplass for høstferien så langt i 2010.

Denne vanvittige vinteren har nok satt en støkk i mange! :) Ser at Apollo legger opp til stor trafikk fra SVG neste vinter, den nye flygningen til Egypt går ikke på bekostning av Kanariøyene. Dermed blir det Gran Canaria, Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura og Sharm el Sheik fra SVG. Jeg tror de har blitt største operatør på vintercharter.

Last edited:
Hei!
Nå nærmer det seg 7.oktober, og jeg lurer på en ting; Er det noen som vet når det kommer? :) Håper at det ikke er i skoletiden!

Hei!
Nå nærmer det seg 7.oktober, og jeg lurer på en ting; Er det noen som vet når det kommer? :) Håper at det ikke er i skoletiden!

Utreise 7 oktober:

Avgang kl 06:45

Retur 14 oktober:

Ankomst kl 19:15

Alle tider er lokale tider.

Stay tuned for flere store fugler i oktober ;)
Boeing 767-300 og nok en Airbus 330

Last edited:
Ankomst og avreise i mørket
Så synd da
Da får vi ta fram stativet og blender 2,8

Last edited:
Tenkte nok det ja, men det betyr "stor blender" i vanlig fototerminologi. No offence :)

Forresten - høy ISO hjelper også, spesielt hvis du bruker Nikon...

Last edited:
Sjekket programmet for neste sommer (kun Ving har det klart) og det blir A330 til Heraklion høstferien 2011 også. Østre Kreta er mye mer spennende jeg hadde trodd, var der nylig for første gang. For øvrig blir det for første gang flygninger fra Sola til Bodrum (ikke Dalaman) neste sommer.

Kom hem från Kreta igår, Heraklion är den värsta flygplats jag varit på. Ha tålamod och se lite på
gammla grå betong byggen innan så känner man sig som hemma.. Slitet och dålig info

Dersom du synes at Kreta og HER er ille, bør du dra en tur
til Rhodos (Diagoras - RHO) - trang og utrolig tragisk.
Siste jeg var der (Mai 2010) tok det ca. 1t å vente på
bagasjen, fire ganger skiftet info - hvilket av beltene som
den ville på. Og bagasjen ble utlevert litt hulter til bulter,
på flere ulike bånd..

Hehe, har opplevd det samme på Rhodos. Selv om jeg elsker Hellas, hater jeg greske flyplasser. Det er grusomme alle sammen. En del av problemet er at charterselskapene vil ha alle flygninger på samme dag, og dermed blir det kaos. Rhodos er skrekkelig på søndager, Chania på torsdager og lørdager, osv, osv. Men utenom chartersesongen er de mye bedre.

Back