Thessaloniki Anyone ( Saloniki )

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Titter på alternative for 3-4 dager i neste juli... Er det verd det ? Billig med OS , uten poeng...

Last edited:
Titter på alternative for 3-4 dager i neste juli... Er det verd det ? Billig med OS , uten poeng...

Selve byen er ikke så morsom litt grå å trist syns jeg. Men ikke langt i fra er det diverse badebyer som heller er verdt et besøk. Hva med å leie bil? Det er et område likeved som heter Agios oros der hvor bare menn kan besøke. Det trengs tilatelse fra diverse myndigheter men det sies at det er en spessiel opplevelse. :)

Var en langhelg i Thessaloniki i fjor. Helt greit, men ikke mer enn det. Fine områder utenfor byen, så lei en bil.
Personlig så liker jeg mye bedre Athen.:drink

Selve Thessaloniki synes jeg er så som så. Det er liksom bare en by, kul havnepromenade men man er ferdig på 1-2 dager. Thessaloniki er derimot et utmerket utgangspunkt for å kjøre opp i fjellene i Hellas, herregud det er fint oppmot grensa til Albania! :) Men da burde du helst ha 5-6 dager, siden det tar 2-3 timer å kjøre opp dit.

Det er noe som heter Agios Oros som er et hellig fjellområde ikke langt unna. I samme område er det en del strender som kan være vært å utforske. Thessaloniki er hovedbyen i det greske Makedonia. Det er litt Østblokk kan du si. Det er mange småbyer rundt i området som er koseligere.

Det er noe som heter Agios Oros som er et hellig fjellområde ikke langt unna. I samme område er det en del strender som kan være vært å utforske. Thessaloniki er hovedbyen i det greske Makedonia. Det er litt Østblokk kan du si. Det er mange småbyer rundt i området som er koseligere.

Jeg var i SKG og omegn for nogle år siden og husker området som mindre
turistagtigt end mange steder i det sydlige Grækenland/Hellas. Thessaloniki
er tildels genopbygget efter ødelæggelser under 2. verdenskrig, så der er
ikke så mange gamle kulturminder.
Med hensyn til Agios Oros eller Mount Athos, som det også hedder, fortalte
vores guide, at man -altså mænd!- på et kontor i SKG kan søge om indrejse, men der er restriktioner på antallet af tilladelser.
Det er et stort klostersamfund; de prioriterer mænd med en åndelig
interesse i at besøge området og det er en fordel at tilhøre den græsk-
ortodokse kirke.
Jeg fik det klare indtryk, at hvis man ikke har
en kristelig og kirkelig interesse i et besøg, skal man(d) finde på noget
andet.

Back