There is an App for that…eller god lørdag…

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
There is an App for that…eller god lørdag…

Vel hjemme på verdens beste lille øy, hvor det har vært flere Fly og Øl enn i Asker, er SUP Sesongen åpnet - 11” ft er litt mindre enn den båten jeg var med på å teste ut på vei hjem fra Cannon Beach !. Et av våre vennepar leter etter en ny båt - de ønsker seg en Princess V60 - litt mere båt enn Speedbird 13 - selvfølgelig måtte jeg spørre om “how in the fuck do you dock this ship” - og svaret var “there is an app for that !”

Med erfaringene med en 37” Beneteau i Roche Harbor - propellen sitter godt over på høyre siden og båten drar solid mot høyre når man backer inn - var jeg litt skeptisk - men selgeren sa greit nit nok Watch This:

60ft, 75 tonn med båt plasserte seg 100% korrekt korrekt i båtplassen mens vi stod rundt på båten langt fra noen styrehus greier……shit pomfri…. Og om en skal ankre opp, glem anker, kun gi Coordinates og båten holder seg på plass (tm)

Re: There is an App for that…eller god lørdag…

Aiai, dere har mye penger der vestpå ... Jeg nøyer meg med en 16-fots 'Carolina Skiff' .. Men den holder fint til å dra på fisketur på landets 48. største innsjø. Og den har også elektronisk satelittstyrt 'anker'. ;)

Mørkt nå .. Sitter med en gammel Grisham og no' brunt i glasset. Livet er helt greit.

Aiai, dere har mye penger der vestpå ... Jeg nøyer meg med en 16-fots 'Carolina Skiff' .. Men den holder fint til å dra på fisketur på landets 48. største innsjø. Og den har også elektronisk satelittstyrt 'anker'. ;)

Mørkt nå .. Sitter med en gammel Grisham og no' brunt i glasset. Livet er helt greit.

Vel noen har penger - selv er jeg fornøyd (foreløpig) med en 11 fot Standard Paddle Board - no App required

Hepp fra Shibuya, Tokyo. Fant en lekeplass for folk under tre, måtte bare sjekke inn via en karoke bar i syvende etasje, så ned i andre hvor det er en all-in barne café med ulik melk, mat osv. Selvfølgelig med all you can drink for voksne, haha… Trodde jeg hadde sett og opplevd det meste, samtidig var dette nytt selv for meg! Tror de aldri har hatt ikke-japanere her før, absolutt ingenting på engelsk så takk og pris for Google Translate sin kamerafunksjon!

Kult å se Shibuya crossing, og etter en time her hvor hu lille (som er grunnen til permturen) er happy så blir det sushi train når de åpner slik at vi slipper kø. Norsk høysommer er deilig og lettvint!

God natt fra NYC. Full guttastemning 18 etasjer ned på Private event" i hotellrestauranten. Hoyer mye mens jeg nyter Champagne fra sas til prisen av litt under 1,5 glass hotellvin.

22000 skritt i dag og vi satser på det samme i morgen.

Glad lørdag fra Ris. De svenske fargene gjør seg godt når de kommer som gul sol og blå himmel. En tur ut til opphavet på morgenkvisten før det blir en sniktitt på nyeste Alfa Romeo`n hos hoffleverandøren. Nyt dagen:-)

Famous last words .... :D

Innenfor båtverdenen er 3-fot syken utbredt har jeg hørt, mens andre hobbyer lider av n+1.

Morn fra Tønsberg. Sover ikke bort dagen i dag heller, men akkurat nå nyter jeg en espresso i fred og ro mens vekkerklokken styrer for seg selv. Dukker vel snart opp en kar til så da får man vel finne frem litt frokost etterhvert

God morgen fra Bangkok.
Her er det hjemme dag foreløpig pga pågående repetisjoner i kåken.
Senere blir det Fly, øl og bonus prat på en brun Sportsbar.
Ha en glitters lørdag :)

Morn fra Nordvestlandet, her blir det kaffe og litt hyttekontor. Så skal jeg leke håndtverker før jeg setter snuten hjemover for det som muligens blir en gøyal aften. :)

Mornings fra Grønland, travel dag! Snart på vei til vårmarkedet på Ekeberg, deretter litt Tom Waits løp, så skal Brann knuses på Intility, og deretter mere Tom Waits… Også må det kanskje spises noe innimellom slagene. Ønsker alle en litt mer fredfull lørdag[emoji3]

Mornings fra Asker. Alt vært produktiv, og booket hotell for de to siste nettene vi manglet på togturen vår til sommeren mellom Zürich og Nice. Vesentlig billigere gjennom hotellets sider enn via de store hotellbookingsidene. Da gjenstår egentlig bare flybillett hjem fra Nice og leiebil der, men det tenker jeg vente med.
Siden barna først mottas i ettermiddag, blir det ut å spise lunsj og bedrive litt garderobefornyelse med fruen etterpå. Ha en fin dag.

God morgen fra Knausen. Frokosten var groundhog day og ganske innafor. I dag er det Hefner-dag og man skal "alene" ned i byen med 8 langbente på skikkelig lang-lunsj som fort ender i en annen dato. Hyggelig å bli invitert som politisk ukorrekt moromann med den noe yngre garde.

God formiddag fra Haugesund.
Her skulle en egentlig vært alle andre steder (Oslo, Antalya eller Munchen), men ikke verst her heller når kalenderen snudde seg litt opp ned, potensielt avslappet dag i alle fall. :)

Urkk... Morgen fra Dallas.

Her har Bongos Tryllereiser virkelig pyntet på tilværelsen igjen. Etter siste jobbmiddag i går kveld skulle jeg sjekke inn til dagens flighter hjem. Først DAL-ATL-JFK på en booking og så JFK-KEF-OSL på en annen. Første innsjekk gikk som en drøm.

På neste var det "innsjekk åpner om 20 timer".

20 timer? Ved en glipp hadde Bongo lagt inn en frekk 29 timers layover på JFK.

Så i 22-draget var jeg på tlf med Air France og de fant noen få alternativer. Mye var helt fullboket. De tilbød seg å booke meg om til en annen flight for bare 46.833,- NOK. Det var relativt uaktuelt. Så jeg hev meg på alle appene på mobilen for å styre selv. Det er sjuuukt mye som bare er plain utsolgt. Nær sagt alle SAS sine flighter fra USA i dag er helt utsolgt i alle klasser. Har knapt sett maken.

Sjekket Delta i øst og vest. Mye var svinedyrt, helt utsolgt eller med ett ledig midtsete på midtraden på rekke "77". Omsider fikk jeg booket ny flight fra JFK-CDG-OSL med rimelig gode tider i economy for en grei pris. Men det suger allikevel balle.

Forøvrig vil jeg bare si fW$%#%&"$%"%&"$&&-en i h"$%%"#%/$(#"%"%&-ete.

Og sånn ellers - ha en fin lørdag.

Urkk... Morgen fra Dallas.

Her har Bongos Tryllereiser virkelig pyntet på tilværelsen igjen. Etter siste jobbmiddag i går kveld skulle jeg sjekke inn til dagens flighter hjem. Først DAL-ATL-JFK på en booking og så JFK-KEF-OSL på en annen. Første innsjekk gikk som en drøm.

På neste var det "innsjekk åpner om 20 timer".

20 timer? Ved en glipp hadde Bongo lagt inn en frekk 29 timers layover på JFK.

Så i 22-draget var jeg på tlf med Air France og de fant noen få alternativer. Mye var helt fullboket. De tilbød seg å booke meg om til en annen flight for bare 46.833,- NOK. Det var relativt uaktuelt. Så jeg hev meg på alle appene på mobilen for å styre selv. Det er sjuuukt mye som bare er plain utsolgt. Nær sagt alle SAS sine flighter fra USA i dag er helt utsolgt i alle klasser. Har knapt sett maken.

Sjekket Delta i øst og vest. Mye var svinedyrt, helt utsolgt eller med ett ledig midtsete på midtraden på rekke "77". Omsider fikk jeg booket ny flight fra JFK-CDG-OSL med rimelig gode tider i economy for en grei pris. Men det suger allikevel balle.

Forøvrig vil jeg bare si fW$%#%&"$%"%&"$&&-en i h"$%%"#%/$(#"%"%&-ete.

Og sånn ellers - ha en fin lørdag.

Solen skinner i nyc, hva er galt med 29 t her? Tror det var underbevistheten din som visste hva du egentlig trengte.

7,2 km joggetur utført langs Chelsea piers og frokost unnagjort på terrassen. Nå venter The Met.

Her har Bongos Tryllereiser virkelig pyntet på…På neste var det "innsjekk åpner om 20 timer". 20 timer?

Mye av forklaringen ligger i valget av turoperatør, de leverer akkurat det de skal og det som kunden (ikke) forventer.

Jeg hadde nøyaktig det motsatte for en stund siden, «Your flight is now ready for check-in» plinget inn på telefonen en måned før avgang.
Hadde bestilt via amerikansk nettside og skulle reise 6. juli. På amerikansk blir det 7. juni..!

Nuvel. Moralen er åkkesom å ta rødvinen etter at man har knottet seg ferdig…

God helg!

'Bongos Tryllreiser - ingen vet hvor haren hopper - alle vet at Bongos flopper!'

Innenfor båtverdenen er 3-fot syken utbredt har jeg hørt, mens andre hobbyer lider av n+1.

Morn fra Tønsberg. Sover ikke bort dagen i dag heller, men akkurat nå nyter jeg en espresso i fred og ro mens vekkerklokken styrer for seg selv. Dukker vel snart opp en kar til så da får man vel finne frem litt frokost etterhvert

Absolutt, etter noen dager med 37 ft var vi begge overbevist om at 41 ft var det vi 2 ! Trengte ;)

Men når en har 60 ft her i USA er neste steget utrolig mye dyrere i operasjon, for forsikring må en ha Kaptein som ikke kan eieren av båten - en må ansette en kaptein.

'Bongos Tryllreiser - ingen vet hvor haren hopper - alle vet at Bongos flopper!'

Pass på ellers investerer vi pensjonskontoen din i Bongo-coin

Back