Bare for a utdype dette litt mere:
SAS hadde denne Starburret kampanje, hvor kundene kunne samle kuponger.
Egentlig ikke en dumt ide, at man erkjenner at folk liker a spise pizza. Likevel er utföring litt problematisk, fordi man har dumped prisene for sitt eget produkt med kampanjen slik som dette ble kjört.
Alternativ: Man etablerer en sammenarbeid for en visst begrenset periode med en pizza-leverandör. Man ikke gir ut kuponger, men serverer pa sine flygninger pizza-stykker fritt for alle. Ikke en hel pizza, men en stykke pizza. Dette kan man reklamere. Nar har du sist gang spist pizza omboard en fly? Blir man veldig smarte, lager man en sorte av pizza som finnes bare omboard SAS...
Jeg vet ikke om SAS har forsatt rettigheter til BU sitt gamle "endelig fredag konsept". Dette ble en knall-suksess i sitt tid. Bör rett og slett gjeninföres. Stemmer produkt, sa vil kundene verdsette dette og er villige a betale en lille ekstra. Eksakt dette er hva jeg mener med "smart revenue plan".
------------
Virker ung og frisk. Bare en liten spörsmal. Det finnes seg tusenvis av Aps til Iphone og snart til Ipad. Finnes det seg en av SAS? Ja? Nei? Og dersom nei, hvorfor egentlig ikke???
Alle disse ting er ingen hyper-vitenskaplige ting, men de basics av Marketing. Tilby kunde en lille ekstra, som han/hun ettertrakter. Det virker ...