The SAS Group Traffic figures March 2010

BGO-LGW er en gammel BU traver, trist at denne ikke følges opp i like stor grad med SAS. Men her har DY kommet sterkt inn så bergenserne har fortsatt et flott tilbud til LGW.

Tror det er særlig LGW-BGO på Torsdager som har dårlig passasjertall. Søndagens BGO-LGW hadde mer enn 60% kabinfaktor, og til og med en "galning" :P som valgte å fly business (og ikke eco extra) på det korte strekket. (sett med studentøyne)
 
Jeg er helt enig i at SAS må skille seg mer fra DY i economy. Jeg velger SAS pga punktlighet, internett sjekk-in og at de flyr fra Heathrow og ikke Gatwick. Men selve flighten er så å si den samme.

Om SAS økonomiklasse "må" skille seg fra Norwegian kan sikkert diskuteres, men her har du jo noen eksempler på at de gjør akkurat det.
 
Bare for a utdype dette litt mere:

SAS hadde denne Starburret kampanje, hvor kundene kunne samle kuponger.
Egentlig ikke en dumt ide, at man erkjenner at folk liker a spise pizza. Likevel er utföring litt problematisk, fordi man har dumped prisene for sitt eget produkt med kampanjen slik som dette ble kjört.

Alternativ: Man etablerer en sammenarbeid for en visst begrenset periode med en pizza-leverandör. Man ikke gir ut kuponger, men serverer pa sine flygninger pizza-stykker fritt for alle. Ikke en hel pizza, men en stykke pizza. Dette kan man reklamere. Nar har du sist gang spist pizza omboard en fly? Blir man veldig smarte, lager man en sorte av pizza som finnes bare omboard SAS...

Jeg vet ikke om SAS har forsatt rettigheter til BU sitt gamle "endelig fredag konsept". Dette ble en knall-suksess i sitt tid. Bör rett og slett gjeninföres. Stemmer produkt, sa vil kundene verdsette dette og er villige a betale en lille ekstra. Eksakt dette er hva jeg mener med "smart revenue plan".

------------

Virker ung og frisk. Bare en liten spörsmal. Det finnes seg tusenvis av Aps til Iphone og snart til Ipad. Finnes det seg en av SAS? Ja? Nei? Og dersom nei, hvorfor egentlig ikke???

Alle disse ting er ingen hyper-vitenskaplige ting, men de basics av Marketing. Tilby kunde en lille ekstra, som han/hun ettertrakter. Det virker ...
 
Om SAS økonomiklasse "må" skille seg fra Norwegian kan sikkert diskuteres, men her har du jo noen eksempler på at de gjør akkurat det.


Ok, jeg tar den. Dårlig formulering. Beklager.
Det jeg mente, er at jeg setter pris på de ekstratjenestene de har utenom flighten. Men i kabinen synes jeg det kan være en forskjell over hele fjøla, og ikke bare i Norge. Enten kaffe/te (og vann..) på alle ruter, eller ikke i det hele tatt. På samme måte bør det være frokost på alle, eller ikke. Det er ikke SAS NO/DK/SE lenger, og da bør de ha et helhetlig produkt. Det hadde vært en enkel måte å skille seg mer fra DY på.
 
Virker ung og frisk. Bare en liten spörsmal. Det finnes seg tusenvis av Aps til Iphone og snart til Ipad. Finnes det seg en av SAS? Ja? Nei? Og dersom nei, hvorfor egentlig ikke???

Etter det jeg har lest er den under utvikling og snart ferdig. SAS hadde en spørsmålsrunde på facebook om hva man ønsket av appen en tid tilbake.
 
Back
Top