'The most terrifying nine seconds of my life'

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
A retired RAF bomber pilot is being hailed a hero after a museum-owned Handley Page Victor, a Cold War nuclear bomber, took off accidentally during an air show in Bruntingthorpe, England in May. Video of the incident came to light this week. The Daily Mail is reporting that the bomber, which hasn't flown in 20 years, was supposed to taxi down the runway as a photo opportunity. For reasons that remain unclear, the unidentified volunteer right seater firewalled the throttles and within a few seconds the Victor was in its natural element.

http://www.avweb.com/avwebflash/new...OnAccidentalTakeoff_201128-1.html?CMP=OTC-RSS

Damn! Det DER må da ha vært litt av en følelse! Godt de berget maskinen og da uten nevneverdige skader...

"Tok av ved et uhell". Det var sandelig en ny en! Så ut som den rusingen ned rullebanen og nose up ikke var et rent uhell. Landingen dog, var mer av det ufine slaget! Når det er sagt, må jeg si at denne flytypen ikke var spesielt pen å se på!

BF:cool2

Landingen dog, var mer av det ufine slaget! Når det er sagt, må jeg si at denne flytypen ikke var spesielt pen å se på!
BF:cool2

Rufsete landing ja! Og når sant skal sies, så synes jeg at britene har laget temmelig mange fly som ikke er spesielt pene å se på ... (dukker og kaster seg i skyttergraven ;) )

Og når sant skal sies, så synes jeg at britene har laget temmelig mange fly som ikke er spesielt pene å se på ... (dukker og kaster seg i skyttergraven ;) )

Nei, det er enten eller med britene i så måte. Enten lager de Spitfire, Hunter og Vulcan, eller så lager de Blackburn Beverley, Walrus og Victor. Sistnevnte fikk også klengenavnet "Flying Dick".

Men selv på en Victor kan man finne fine linjer ;)

LustyLindy.jpg

Og forfra er den bare stilig

XL231.jpg

Og når sant skal sies, så synes jeg at britene har laget temmelig mange fly som ikke er spesielt pene å se på ... (dukker og kaster seg i skyttergraven ;) )

Det er vel ganske mye fra de øyene som ikke er så pent å se på:D

Clucking bell! Det er vel nærmest et overjordisk hell som berget både flymaskin og folkene ombord (selv om at jeg tipper at den hendelsen der forkortet livene deres med mange dager).

Hvis dere synes Victor er uskjønn bør dere sjekke ut Nimrod MR2.

Rufsete landing ja! Og når sant skal sies, så synes jeg at britene har laget temmelig mange fly som ikke er spesielt pene å se på ... (dukker og kaster seg i skyttergraven ;) )

heheh best du dukker ;) , nei jeg syns ikke de er så veldig fine men "råtøffe" kan de være... tornado, nimrod, vulcan, Spitfire *sikle*, harrier, .. alle de er av topp klasse og må jeg si :D
sier den stolte briten :D

Og det er den andre delen av historien, for britene har OGSÅ laget fly som er utrolig flotte! Du nevner Spitfire, og det er i grunn bevis nok! :)

De som har designet Victor og Nimrod'en, må ha vært en ihuga fan av tv serien "Lyn Gordon" som gikk på tv for minst hundre år siden!

Jeg kan vel ikke annet enn å si meg enig i at Victor er noe av det styggeste som fløyet, sammen med noen andre britiske maskiner som Nimrod og Sea Vixen. Det er litt sært å tenke på hvordan de klarer å lage noe så stygt og så samtidig lage så vakre maskiner som Spitfire, Hunter, Hurricane osv.

Back