• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

The British Airways Speedbird Heritage Centre

Jag var där på ett forskningsbesök 2018 och blev mycket väl mottagen. Utställningarna är professionellt gjorda och täcker hela British Airways historia, inklusive föregångarna (bl a Imperial Airways, BOAC, BEA, Northeast, BKS och British Caledonian). Arkivet är inte öppet för besökare, men om man frågar får man titta in i paradiset :D

När jag var där ordnade museet med gratis transport till och från valfri plats LHR med British Airways personalbussar. Då fick man en biljett att skriva ut och visa för föraren. En trevlig bonus med huvudkontoret Waterside är att arkitekten var Niels Torp, samma man som gjorde SAS huvudkontor i Frösundavik 1987-88. Waterside byggdes också på den tiden och det är nästan en exakt kopia av Frösundavik.

IMG_4233.jpeg

IMG_4192.jpeg

IMG_4189.jpeg

IMG_4238.jpeg
 
Back
Top