Thailand-tråden

Re: Thailand-tråden

Noen Thaiuland farere her som vet om noen bra firmaer for båt-turer fra Phuket til Phi Phi osv (vet det er slitent, men barna vil se det igjen). Helst ikke en av de båtene med 350 russere - men vi har heller ikke råd til "private boat".

Hei igjen Thailand-farere... Noen som har en virkelig god skredder på Phuket? Han må være Bangkok-kvalitet og ha gode stoffer.

Har brukt Barons Fashion, har vært der i årevis og det var til og med et gammelt SAS-klistremerke der. Ryktes at det var stam-skredderen til SAS-crew tidligere. Er også omtalt flere ganger på forumet.
https://www.baronsfashions.com/

Har brukt Barons Fashion, har vært der i årevis og det var til og med et gammelt SAS-klistremerke der. Ryktes at det var stam-skredderen til SAS-crew tidligere. Er også omtalt flere ganger på forumet.
https://www.baronsfashions.com/

Jeg går også til Barons om jeg har behov for skreddertjenster. Men utfordringen er at de er i Bangkok og ikke i Phuket[emoji6] Kan bekrefte at det var mye SAS-folk innom der i hine hårde dager.

I Phuket har jeg ikke vært hos skredder. Tror stort sett alt er målsøm der.

Da er det booket fly til Bangkok i vinterferie, fikk plus bonus til 20% rabatt til. Hjem blir det China Arilines til Taipei og Amsterdam (så overser vi at det flyet ble 2000 kr billigere iløpet av natten og at CI bare har 24 timers fri kansellering til/fra USA og Sør-Korea.

Uansett skal vi forsøke å finne en rolig strand. Kamala husker jeg som altfor folksomt selv om både Intercont og Radisson sikkert er fine. Budsjettet er også litt stramt, og det blir vanskelig å finne hotell som godtar to voksen og to tenåringer på rommet. Hadde vært fantastisk om vi klarte under 4000 kr natten (enten to rom eller et større som tillater fire pers), vi kan nøye oss med 3,5 stjerner om stranden er øde. Vi ønsker det skal være rolig. Strendene nord for HKT der Sud var er høyaktuelle (Mai Khao, Naiting eller hva det hter og Kha Lak). Er det andre strender nærmere Bangkok som kan anbefalers? Hua Hin er ikke aktuelt, vi ønsker et sted uten høyhus.

Vi kan også fly til strender i Malaysia, og Vietnam om de er rimeligigere alternativer enn Thailand og strendene er fine.

Noen som har vært i Rayon og kan si noe om stranden?

Er Malaysias strender f eks rimeligere enn Thailand nå?

Last edited:

Lite kjent i Rayong, men det er jo ikke veldig langt ned til Koh Chang. Foretrekker den fremfor Koh Samet. Dog er det noen år siden jeg har vært i de områdene.

Her er et tips til flyplasstransport i Bangkok.
Hadde glemt å booke på forhånd på en tur nylig, og kom på at jeg hadde fått melding på WhatsApp for henting av dette firmaet tidligere.
Tar kontakt på nummeret, og opplever en service man skal lete lenge etter.
BKK til sentrum av Bangkok 800,- thb var prisen for 3 voksne. Ble kjørt av en super sjåfør i en ren, pen og romslig bil.
Kan anbefales.
Om dette er aktuelt for deg, ta kontakt med melding på WhatsApp på nummer
+66 61 496 5201

Har de på BKK nå fått automater så man selv kan scanne passet og ikke trenger å gå i betjent skranke, når man skal ut av Thailand?
4 Feb i fjor brukte vi godt over 2 timer, fra vi kom til flyplassen, til vi var gjennom Emigration. Fra vi var gjennom security, til vi var ute av Emigration tok ca 1:15. Jeg har aldri sett så mange løpe på en flyplass noen gang. Da vi i dag ankom BKK var det så lite kø i Imigration, at jeg spurte pass kontrolløren og hun sa at jeg kunne bruke automat, stemmer dette? I utgangspunktet har jeg tenkt å være på flyplassen 3:05 før avgang, men lurer på å ta neste shuttle bus, så vi er der 2:35 før, noe som da bør holde om det er automater. Mulig det i fjor var noe påvirket av Kinesisk nyttår også. noen tips om dette?

Jeg fløy fra BKK 25 Januar kl 0005.
Automatisk passkontroll og ingen kø der.
Tok ca 20 min å komme gjennom sikkerhetskontrollen.

Reiste fra BKK i september og oktober.

Var lite kø i sikkerhetskontrollen og ingen kø i de nye fine automatene til Passkontrollen.

Brukte nok mindre enn 10 min på å komme meg gjennom alt sammen.

FQTV

Starting 1 May 2025, all non-Thai nationals entering Thailand by air, land, or sea must complete the Thailand Digital Arrival Card (TDAC) online prior to arrival.

Alle utlendinger må registrere seg online 3 dager før ankomst til Thailand

https://www.thaiairways.com/en_NO/index.page?
Står under Notice øverst på nettsiden

Registrering her:
https://tdac.immigration.go.th/arrival-card/#/home

Blir nok mer og mer ESTA lignende ting over verden, men ser nå iallefall ut som at dette er gratis enn så lenge.

Back