Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by litt-amatør

At Thai ikke 2-3 ggr i uken tar turen til OSL fra ARN eller CPH er komplett uforståelig. Og det mener jeg rent objektivt også er riktig. Jeg har ikke tenkt meg til Asia, men jeg hadde aldri tatt TG så lenge de neglisjerer Norge så totalt som de gjør.

Da får du heller holde deg hjemme! Alle flyselskap neglisjerer jo Norge da det ikke er noe selskap som har rutefly mellom Norge og Thailand. (Ser bort fra charter)

BF:rolleyes:
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by MD11


En direkterute fra OSL vil jo automatisk tappe fra ARN og CPH. Dermed går vel vinninga opp i spinninga for TG.

Vel samtidig vil den stjele fra AY via HEL, KL vi AMS, BA via LHR etc etc itillegg vil en ny rute nesten alltid øke markedet til, så så mye vil de ikke tape på det
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

SAS burde kjenne sin besøkelsestid på OSL og fly noen turer pr. uke til BKK.
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Jepp, jeg er med! Det hadde faktisk vært mer aktuelt for meg med en tur til Thailand hvis det gikk direktefly. Og slik tror jeg faktisk det ville være med flere dersom dette ble markedsført på en fornuftig måte.
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by AirbusTero

Jepp, jeg er med! Det hadde faktisk vært mer aktuelt for meg med en tur til Thailand hvis det gikk direktefly. Og slik tror jeg faktisk det ville være med flere dersom dette ble markedsført på en fornuftig måte.

Og det selvom direkte ruten var dyrere enn via AMS, LHR, HEL ?
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by MD11


SAS burde kjenne sin besøkelsestid på OSL og fly noen turer pr. uke til BKK.

Og hvilket fly skal de bruke der? Skal de gå i hangaren og hente frem de A340'ene som de har gjemt bort og ikke sagt til noen at finnes;)
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by Someone

Originally posted by MD11


SAS burde kjenne sin besøkelsestid på OSL og fly noen turer pr. uke til BKK.

Og hvilket fly skal de bruke der? Skal de gå i hangaren og hente frem de A340'ene som de har gjemt bort og ikke sagt til noen at finnes;)

Det er SK's problem og ikke mitt.:D Men hvis SK er intressert i å gi bort markedet til andre aktører ( noe de forsåvidt allerede har gjort ) så blir det bare smuler igjen. Hvor er den interkontinentale satsningen til SK??
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by dc-8-63


Og det selvom direkte ruten var dyrere enn via AMS, LHR, HEL ?


Ja, faktisk tror jeg "terskelen" ville blitt lavere for min del. Og kanskje for en del andre også. Man har jo mange potensielle ferieland å velge blant, og vet man at det finnes direkteruter er det større sannsynlighet for at reisemålet vil komme på shortlist, selv om prisene kan være noe høyere. I alle fall om man satset på markedsføring som gjorde folk bevisste. (Ja dette er det sikkert noen blårusser som har bedre greie på enn meg...)
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by MD11


SAS burde kjenne sin besøkelsestid på OSL og fly noen turer pr. uke til BKK.

Er ikke lenge til Jul, men jeg tror ikke på Nissen akkurat. :twink

Airbus 330. :smile2
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by Savipix

BKK-HEL-OSL kanske är en idé?

Det er en veldig god ide, som jeg tror kunne slått an. Hadde sikkert fått med litt pax på strekningen OSL-HEL også.
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Det er nok helt klart et marked for OSL-BKK nonstop. Men så lenge Thai får SAS til å fly passasjerene billig og greit til Arlanda og Kastrup så er det jo ingen hast....
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

savner et klart svar her jeg.

Jeg biter ikke paa for fem oere at betalingsvilligheten et sa mye mindre fra Osl til BKK enn fra ARN og CPH. Hvorfor? Fordi at flyene fra ARN og CPH er full av leasure pax noe de ogsaa vil vaere fra Osl. det sitter ikke mer fiff fra CPH eller ARN aa drikker champis paa foerste klasse. Dessuten uten a irritere svensker og dansker her inne, saa har Ola en hoeiere kjopekraft enn sine skandinaviske naboer. Jeg klarer derfor ikke helt aa se argumentet med at de skulle tjene mindre penger ved aa fly fra Osl fordi billettintektene er for lave.

Det jeg ser er at de heller oeker paa eksisterende destinasjoner fordi det gir en lavere kostnad en aa opprette en ny. Om de naa velger a fly til Hel minner det om darlig research. Flyene fra Hel er jo fulle med nordmenn og svensker, Ikke noedvendig vis Finner. skal SAS og Blue1 mate pax in til Helsinki da? I don't think so!
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Thai Airways flygen till BKK är fulla nästan varje dag från ARN och CPH i både turist och businessclass kan inte se att TG vill förlänga CPH eller ARN linjerna till OSL. Dels skulle flygtiden från BKK till OSL bli längre räkna med minst två timmar på ARN innan all frakt och bagage har blivit avlastade + städning inte ovanligt att passagerarna har med sig 50-80 kg bagage från BKK! Tidtabellen med SAS och TG från OSL. Ankomst till ARN kl 13.10 eller 14.10 (lite optimistiskt kanske) avgång till BKK 14.35 ankomst från BKK till ARN 6.50 avgång till OSL 07.30 eller 08.05.

Andreas
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by Andreas

Thai Airways flygen till BKK är fulla nästan varje dag från ARN och CPH i både turist och businessclass kan inte se att TG vill förlänga CPH eller ARN linjerna till OSL. Dels skulle flygtiden från BKK till OSL bli längre räkna med minst två timmar på ARN innan all frakt och bagage har blivit avlastade + städning inte ovanligt att passagerarna har med sig 50-80 kg bagage från BKK! Tidtabellen med SAS och TG från OSL. Ankomst till ARN kl 13.10 eller 14.10 (lite optimistiskt kanske) avgång till BKK 14.35 ankomst från BKK till ARN 6.50 avgång till OSL 07.30 eller 08.05.

Andreas
Nja, fløy Thai ARN-BKK for ca et år siden, og da var det hele to pax på business.:o
 
Back
Top