Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Someone

Moderator
Medlem
Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

=21006&cHash=0e20c8bc5f]Link til artikkel

Ifølge en VP "ett eller annet" i Thai ønsker de å forlenge BKK-CDG ruten til HEL og å øke fra daglige på CPH og ARN.



Det er jo en kjempe omvei å fly BKK-CDG-HEL og kan da umulig lønne seg med mindre de får 5th freedom rights og masser av pax på ruten CDG-HEL!

Hva med istedet fly BKK-HEL-OSL!
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Som står i artikeln skulle förlängningen till HEL vara ett sätt att bättre nyttja planet som hela dagen står på CDG. Kan tänka mig att TG inte är så tända på att göra BKK-CDG till en onestop-linje (som den delvis var i slutet på 90-talet med stopp på ARN) och därför är ordningen BKK-HEL-CDG ointressant.

Intressant nyhet annars. Fler avgångar till ARN är såklart bara positivt.
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Merkelig artikkel det der ...
Kan TG la seg lure av at AY har slik suksess med matetrafikken at AY vurderer 2 daglige HEL-BKK ...?
Det som forundrer meg er at TG ikke strekker enten ARN eller CPH ruten til OSL noen dager i uken slik at de slipper å dele inntektene med SK. Med over 100.000 nordmenn som reiser til Thailand i året burde det være bedre muligheter der.
Slik det er nå står det jo en 747-400 både på ARN og CPH fra tidlig morgen til avgang på ettermiddagen.
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Prisnivået i Norge er for lavt for Thai - de ønsker høyere priser for å satse på Oslo...
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Thai har tidligere ønsket å starte opp på Oslo, de ser jo hvordan det lekker trafikk til SK og sepsielt AY.

Men, saken er den at Thai for et par års siden satset mer på Øst-Europa, og dermed har mangel på flymateriell. Mitt tips er at Thai kommer til OSL............ og på sikt også andre selskaper fra Asia
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Thai har konkrete planer om at gå op på 12x ugentlig fra CPH inden for en overskuelig fremtid...
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by EB

Prisnivået i Norge er for lavt for Thai - de ønsker høyere priser for å satse på Oslo...

Er det ikke generelt sett dyrere å fly fra Norge enn fra f.eks. Sverige..? Jeg bare spør - jeg vet ikke.
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

At Thai ikke 2-3 ggr i uken tar turen til OSL fra ARN eller CPH er komplett uforståelig. Og det mener jeg rent objektivt også er riktig. Jeg har ikke tenkt meg til Asia, men jeg hadde aldri tatt TG så lenge de neglisjerer Norge så totalt som de gjør.
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Det är som i vilken sund ekonomi som helst. Won't make the money? Don't do it. Om det nu är så som EB säger att intäkterna blir för små förstår jag Thai.


Tror nog ingen här vill driva en butik som går med förlust
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

I et reisebillag til Aftenposten for et par år siden, kanskje tre år siden, stod det at Thai skulle begynne å fly fra OSL. Dette var et billag som kom ut på høsten, og det stod at Thai skulle starte flyvninger på nyåret. Det ble også anført at dette kom til å bli ekstra attraktivt og spennende fordi det ville innebære en 747 på OSL, som altså ble regnet som en attraksjon i seg selv.

Som kjent kan man ikke stole på avisene. I vår stod det en artikkel i samme avis (finner den ikke på nettet) om eiendommer i Natal/Fortaleza. Det hele fremstod som ren reklame for investeringsobjekter, selv om det var en redaksjonell artikkel. Det verste er at man kom med påstander om at man kunne fly t/r for ca 5.000 fra Gøteborg til Natal fra høsten av. Ganske frekt!
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Nonstop till Brasilien
Nonstop till Brasilien


Det brasilianska flygbolaget BRA kommer med start den 27 oktober i år att flyga till soliga Fortaleza i Brasilien. En gång varje torsdag fram till den 2 mars nästa år lyfter de med en Boeing 767-300 från Göteborg-Landvetter flygplats.


og det er ikke langt fra Fortaleza til Natal
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by Savipix

Nonstop till Brasilien
Nonstop till Brasilien


Det brasilianska flygbolaget BRA kommer med start den 27 oktober i år att flyga till soliga Fortaleza i Brasilien. En gång varje torsdag fram till den 2 mars nästa år lyfter de med en Boeing 767-300 från Göteborg-Landvetter flygplats.


og det er ikke langt fra Fortaleza til Natal

Hei, hvor fant du denne? Finner ikke noe info på

http://www.voebra.com.br/

BRA har jo nå reiser fra OSL gjennom Dreamtravel, men til helt andre priser enn 5.000 NOK t/r. De ligger jo høyere enn TAP på enkelte datoer.
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by AirbusTero

Det ble også anført at dette kom til å bli ekstra attraktivt og spennende fordi det ville innebære en 747 på OSL, som altså ble regnet som en attraksjon i seg selv.

Dette var andre gang Thai 'nesten' begynte aa fly til Oslo. Attraksjon? Sikkert. For oss flyspottere. Gir det mer penger i kassa? Tvilsomt ....
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Prisnivået i Norge er for lavt for Thai - de ønsker høyere priser for å satse på Oslo...

Men er prisene så mye dyrere fra CPH og ARN da?
Hva betaler gjennomsnitts dansken/svensken for en billett til BKK i forhold til nordmannen?
Tviler ikke på at Thai har regnet på det, men billettprisen til en fra Norge må vel være mindre etter at SK har tatt sin del av kaka? Enn hva Thai hadde fått på en direkte rute fra OSL.
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Det er nettopp hele poenget, som Thai forøvrig selv har bekreftet. Dersom en internasjonal sektor har mer enn 80.000 pax i løpet av et år forsvarer det en direkterute.

Fra Norge reiser over 100.000 pax til Thailand hvert år, og dermed er grunnlaget tilstede
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

En direkterute fra OSL vil jo automatisk tappe fra ARN og CPH. Dermed går vel vinninga opp i spinninga for TG.
 
Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Originally posted by MD11


En direkterute fra OSL vil jo automatisk tappe fra ARN og CPH. Dermed går vel vinninga opp i spinninga for TG.

Alternativet kan være å strekke enten ARN eller CPH ruta til OSL. Det de kan oppnå med det er å ta hånd om passasjerene hele veien istedet for å dele inntekten med SAS.
Men også her er det snakk om penger og ikke noe annet.
SKal de strekke ruten må de nok ha et ekstra crew til å fly rundturen, det påløper underveisavgifter og høye landingsavgifter(om ikke OSL har noe incentiv da). Oppsiden kan være at de kan selge noen hundre "lokalbilletter" for å fylle opp den korte strekningen. Da jeg i min ungdom jobbet i TG på ARN gikk ruta ned til CDG og tilbake og det var ikke sjelden av vi hadde over 200 pax bare mellom ARN og CDG.

Vi kan jo bare håpe at det kan finnes en slik løsning for OSL også om det ikke kommer noe nonstop istedet.
 
Back
Top