Thai med knall åpning fra Osl

Re: Thai med knall åpning fra Osl

Hvor mange runder er det på Bislet?
Hvor høyt er opp?

Med litt godvilje så kan man kanskje tenke seg at Even92LN spør om dette er en helårsrute, eller om det er en sesongrute?

Det er en helårsrute - mens ruten til US Airways er en sommerrute.

Snakket akkurat med Orkide´ekspressen; kampanjeprisene blir nå forlenget ut september !
La inn en bestilling Oslo-Krabi i Royal Silk 5. til 19. september til 17.353,-
Har ikke bestemt meg 100% for Biz eller Premium ennå (den går for drøye 9.000,-) Noen som har flydd premium på 345 ?
Kanskje like lurt å spare litt spenn, sjekke ut Prem. og håpe på EBG oppgradering på minst en av flightene.. (?) :-)
Ellers noen grunn til å forvente annen flytype disse datoene ?

Last edited:

Yepp, luxusdyret i meg sier Biz, mens kremmeren/ den som liker litt spenning sier Premium; sjekke ut hva som kan skje ved gate / gullkort. I så måte er jo både en oversolgt 345 i økonomi eller bytte til 346/ 747 interessant :-) Pr. i dag er det A345 på begge disse datoene, håper at det ikke blir flybytte på mer enn en strekning i alle fall, A346 på returen hadde vært helt ok, ikke flydd den enda.

Last edited:

Det ultimate en kan håpe på i så måte er at HS-TGW eller en av søstrene tar turen og at en blir plassert i fremste kabin der. Bildene er fra flight mellom Bangkok og Chiang Mai i januar, hadde mulighet til å velge sete i First på web-innsjekk på denne innenriksflighten, mest lukseriøse, stilfulle kabinen jeg har vært i noen gang, kun 10 seter. Biz billetten kostet hele 700 norske kroner for en times deilig flight :-) Anbefales til de av dere som skal fly enten BKK-Phuket eller BKK-Chiang Mai, begge har daglige avganger m. 747, både i ny og gammel konfig.

Attachments

• -TGW 2.jpg
    -TGW 2.jpg
    73.9 KB · Views: 659
  • HS-TGW.jpg
    HS-TGW.jpg
    39.3 KB · Views: 656
  • TG 3.jpg
    TG 3.jpg
    49.1 KB · Views: 646
  • TG4.jpg
    TG4.jpg
    40.6 KB · Views: 644
Last edited:

Har vært der i mars og 2. del av september, begge deler funker fint for meg, litt regn gjør det bare enda bedre.. :-) Men drar primært midtvinters, ja . Hvordan det er nå på sommeren må visst andre svare på.

Thai går fortsatt med meget godt belegg fra både CPH og ARN, slik at det ser ut til at disse setene raskt har blitt fylt opp fra disse byene.
Også OSL ruten går bra, så det er jo spennende å tenke seg hvilke andre flyselskap som har mistet mye av Asia trafikken fra Norge, da jeg tviler på at alle som fyller flyene fra OSL er ny trafikk.

Det ultimate en kan håpe på i så måte er at HS-TGW eller en av søstrene tar turen og at en blir plassert i fremste kabin der. Bildene er fra flight mellom Bangkok og Chiang Mai i januar, hadde mulighet til å velge sete i First på web-innsjekk på denne innenriksflighten, mest lukseriøse, stilfulle kabinen jeg har vært i noen gang, kun 10 seter. Biz billetten kostet hele 700 norske kroner for en times deilig flight :-) Anbefales til de av dere som skal fly enten BKK-Phuket eller BKK-Chiang Mai, begge har daglige avganger m. 747, både i ny og gammel konfig.

Har fløyet i en slik stol FRA-BKK t/r et par ganger.

Det var helt greit!

Thai går fortsatt med meget godt belegg fra både CPH og ARN, slik at det ser ut til at disse setene raskt har blitt fylt opp fra disse byene.
Også OSL ruten går bra, så det er jo spennende å tenke seg hvilke andre flyselskap som har mistet mye av Asia trafikken fra Norge, da jeg tviler på at alle som fyller flyene fra OSL er ny trafikk.
Många av mina bekanta åker till Thailand och direktflyg med Thai från Arlanda brukar stå högst på listan när resa ska bokas. Alternativen är ofta charterflyg som är ökända för dåligt benutrymme.
Jag tror inte det är någon större risk att Thai lägger ned rutten från Arlanda då den verkar gå mycket bra. Det är inte bara norrmän som åker över Arlanda...

Flyr ikke TUI/Crossair endel flygninger mellom ARN og Thailand med 747-400 som er rimelig fullstappet med seter? (ala Japansk innenriks)

Hei du, er det forresten helt pyton der nå på sommeren med regn og varme, eller er det og ?

Thailand er helt OK på sommeren (juni - september). Ikke alt for varmt, og selv om denne perioden ofte kalles for regntiden betyr ikke det at det regner hele tiden... Det kommer som oftest noen korte, kraftige skurer på kvelden og natten. Ofte sol eller lettskyet på dagtid. Og veldig gode priser på hoteller nå i lavsesongen!

Jeg har tenkt meg en tur til Thailand, men ikke før i januar. Thai vurderes, men ser også at KLM/China koster kun 5700,- fra Stavanger. På seatguru står det at pitch er 34.0" på Chinas 747. Det stemmer vel ikke ?

Joda, stemmer nok det. Air China og bl.a. Korean har meget god benplass i Y. Sammenlign bare med feks LH sin 747. De har en seksjon mer med business enn det CA har, saa proposjonene sier at CA har god plass i Y

Burde spesifisert at jeg mente China Airlines. Hos seatexpert står det at de har 31 tommer.

Fløy China Airlines fra Amster til Bangkok for noen år siden i B747. Det var definitivt ikke 34". Tipper på 31". Mat og service forøvrig var også godt under middels. Ikke alkoholservering etter at middagen var fortært. Det blir nok med den ene gangen...

Er det noen som enkelt kan finne ut hvilke dager de kommer med -600 i august?

Ser også at ved bestilling av billett på Thai.com så kan en alternativt reise med DY til ARN og derfra videre. Trodde ikke DY og Thai hadde avtale og gjennomgående billetter.

Last edited:

lørdag 8 august, mandag 10 august, lørdag 15 auguat og mandag 17 august, lørdag 22 august, mandag 24 august og lørdag 29 august, mandag 31 august er satt opp med 340-600

Det som er dumt med denne sjongleringen av flytyper er at det er umulig å planlegge utifra flytype. Det at man faktisk kan risikere å få en low yield 747 når man kjøper en business-billett er faktisk utrolig kjipt.

Back