Thai med 777-300ER fra OSL

Re: Thai med 777-300Er fra OSL

Ønsker denne nyheten velkommen. De som kjenner meg vet at jeg har en aldri så liten begeistring for akkurat Boeing 777-300ER
 
Re: Thai med 777-300Er fra OSL

Samtidig ser det ut til at de har gått bort ifra planen om å sende B777-200 til Wien og ikke starter opp ruten til Wien i det hele tatt.
 
Thai med 777-300Er fra OSL

De gjør det fra CPH og ARN, tror 18 businessseter selges som Y+. Ikke sikkert de gjør dette fra Norge.
 
Re: Thai med 777-300Er fra OSL

Noen som vet om de opererer med Premium Economy på denne?

Tror ikke det men man vet jo aldri når det gjelder Thai. Jeg har booket noen flighter og utfra mine bestillinger ser det ut som at busniess klassen starter fra rad 11 til rad 22.
 
Re: Thai med 777-300Er fra OSL

Lurer på om de kommer til å selge F fra Oslo. Det hadde jo vært litt stilig, men sikkert grusedyrt.
 
Re: Thai med 777-300Er fra OSL

Tror ikke det men man vet jo aldri når det gjelder Thai. Jeg har booket noen flighter og utfra mine bestillinger ser det ut som at busniess klassen starter fra rad 11 til rad 22.

Standarden hos Thai er jo at første rad business alltid heter rad elleve, uansett om det er noen seter før det eller ikke

Lurer på om de kommer til å selge F fra Oslo. Det hadde jo vært litt stilig, men sikkert grusedyrt.

Er ikke disse flyene uten F seter da det er deres nyeste 777W?
 
Re: Thai med 777-300Er fra OSL

Lurer på om de kommer til å selge F fra Oslo. Det hadde jo vært litt stilig, men sikkert grusedyrt.

Ut fra artikkelen ser det dårlig ut med F:

Det er dessuten et veldig stort fly, og Thai - som flyr fra Oslo daglig i vinterhalvåret- øker kapasiteten fra 292 til 348 passasjerer.

- 777-300 har plass til 42 reisende på Business Class mot 30 i dagens flytype. På økonomiklasse blir det plass til 306 passasjerer når den nye flytypen kommer i trafikk, sier Norum.
 
Hadde håpet på 747-400 med first class, men skjønner at de velger å bruke 777-300ER i stedet, da den bare tar 19 færre i økonomi og et par færre i busniess.

Synd timingen på denne flighten (som nesten alle TG sin flighter fra Europa) er så dårlig ex. OSL.

DY skal virkelig få kjørt seg på Bangkok ruten, da Thai gruser dem med et mye bedre soft og hard produkt.
 
Har også forstått det slik at det er de nye 777-300ER som skal inn på Oslo-ruta. De har en litt annen konfig, sakset fra Thai sine websider:

- Royal Silk Class is fitted with 42 seats that recline 180 degrees, have 87 inch pitch, 20 inch seat width, where each seat is positioned (staggered seating) for easy access, along with 15 inch personal entertainment screen, and Audio Video On Demand (AVOD) system eX2 that offers 100 movies, 150 documentaries, 500 CD albums and 60 games.
- Economy Class is configured with 306 comfortable seats that have 32 inch pitch and an 18 inch seat width. All economy class seats are fitted with 10.6 inch personal entertainment screens and AVOD eX2 system that offers the same number of audio and video selection as Royal Silk Class.

2 fly ble levert i fjor, 6 kommer i år og 6 til i 2014/15.
 
Hvis dere ser i Amadeus på CPH så står det også der at de bruker 300. Amadeus skiller ikke på 300 og 300ER. Så det er ikke noe å bry seg om.
 
Det sto 777-300 men konfig på sete på business er staggered seating...så dette er 777-300ER.
 

Attachments

  • TG955.jpg
    TG955.jpg
    48.3 KB · Views: 397
Idag är det premiär för Boeing 777-300ER på Thais linje till ARN.
HS-TKL genomförde den första 777-300ER flygningen som TG 960.
Flygplanet var knökfullt. Enligt min kompis på SGH var det hela 490(!!) bagage på denna TG 777-300ER.
 
Back
Top