Thai kutter ultra-long-haul

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
THAI ends long-haul flights
(Source : Bangkok Post, July 07, 2008)

THAI has removed ultra long-haul flights from its system with the suspension of its three routes that fall into category -- Bangkok-New York, Bangkok-Los Angeles and Bangkok-Auckland. ''The era of ultra long-haul flights has come to an end,'' THAI executive VP Pandit Chanapai said. THAI's non-stop daily Bangkok-New York, which was introduced in May 2005, stopped July 1, while the non-stop daily Bangkok-Los Angeles and the five-time-a-week Bangkok-Auckland flights are to be suspended in October. Hauling more than 210,000 litres of fuel over long distances undermines the fuel economy. The carrier estimated that continuing the non-stop New York and Los Angeles routes would cause it to lose 120 million a year.

Full Story: http://www.bangkokpost.com/070708_Business/07Jul2008_biz38.php

ADVASEL: Siden det linkes til er en av de mer visuelt slitsomme jeg har sett siden sent 90-tall....

THAI ends long-haul flights
(Source : Bangkok Post, July 07, 2008)

THAI has removed ultra long-haul flights from its system with the suspension of its three routes that fall into category -- Bangkok-New York, Bangkok-Los Angeles and Bangkok-Auckland. ''The era of ultra long-haul flights has come to an end,'' THAI executive VP Pandit Chanapai said. THAI's non-stop daily Bangkok-New York, which was introduced in May 2005, stopped July 1, while the non-stop daily Bangkok-Los Angeles and the five-time-a-week Bangkok-Auckland flights are to be suspended in October. Hauling more than 210,000 litres of fuel over long distances undermines the fuel economy. The carrier estimated that continuing the non-stop New York and Los Angeles routes would cause it to lose 120 million a year.

Full Story: http://www.bangkokpost.com/070708_Business/07Jul2008_biz38.php

ADVASEL: Siden det linkes til er en av de mer visuelt slitsomme jeg har sett siden sent 90-tall....

Synd, men forventet. Denne Thai ruta var flott for oss i US and A...

BTW, synes www.vg.no sin foersteside ikke er noe bedre enn Bangkok Post

'De ledige flyene' er nisjefly og er kun loennsomme paa ultra longhaul. Pga sin tyngde, pris og driftsoekonomi vil det bli sette enda stoerre krav til en ny rute enn ved bruk av 'konvensjonelle' maskiner. En low-yielddestinasjon som Oslo ville ikke vaere egnet for en dyr maskin som dette.

Om du har igjen 4 seter, et par senger og skreller alt annet inventar skulle jeg tro den holdt? SIN-EWR er bare 200nm lenge, og det flyes jo med 180 seter og full brakke?

-A

Om du har igjen 4 seter, et par senger og skreller alt annet inventar skulle jeg tro den holdt? SIN-EWR er bare 200nm lenge, og det flyes jo med 180 seter og full brakke?

-A
Det var ment som en spøk :) Med en slik payload vil en A345 fint kunne fly ca 1200-1300nm lenger.

Om du har igjen 4 seter, et par senger og skreller alt annet inventar skulle jeg tro den holdt?
-A

Siden det er venninner du har med, kan du vel kanskje klare å redusere til en, litt stor seng i stedetfor 2??? :colgate:

Ja, for selv i nøden spiser jo selv fanden fluer!:8:

BF:cool2

Back