Thai krever slanke flyvertinner

Flytoget driver med noe tilsvarene, men i mindre grad når de ansatter nye medarbeidere så vi er ikke noe bedre her på berget selv.

Og folk klager fremdeles over Ryanair?! Jeg vil rett og slett kalle dette ren diskriminering...

Jeg syntes faktisk ikke det er så veldig diskriminerende - det er (tross alt) fremdeles et serviceyrke og det er faktisk hyggelig å være i pene omgivelser.
Jeg tipper ca en gang i uken har vi en "hvem de flotteste flyvertinenne" diskusjoner i lunsjen med kvinner også ivrig med i diskusjonene.

Vekt/fedme er vel blitt nesten på samme nivå med rasisme om dagen i fy-faktor.

Teerapol Chotechanapibal, visepresident i Thai Airways, sier at beslutningen er gjort i forsøk på å forbedre personligheten til de kabinansatte

Hva med å gjøre noe med egen personlighet først?

Vel. Ellers ser det ut til at Mister Olsens uttalelser ikke ville bli sett på som verken morsomme eller kontroversielle i visse andre land.

Last edited:
Jeg syntes faktisk ikke det er så veldig diskriminerende - det er (tross alt) fremdeles et serviceyrke og det er faktisk hyggelig å være i pene omgivelser.

Jeg ser ikke hvor sammenhengen mellom serviceyrke og kroppsstørrelse henger sammen. Du mener du ikke får service når den som serverer er litt feit?

Jeg personlig setter utrolig stor pris på en veldreid snuppe om det så er i luften eller på bakken. Er det virkelig så fyfy å ha slike meninger?

Hvis det virkeligt er korrekt at Thai mener dette seriøst, så er det da direkte usmageligt og diskriminerende...

Gennemfører de det, så forsvinder Thai fra min liste over seriøse flyselskaber...

Man skal kanskje tenke på at kulturen er litt annerledes der nede .. like it or not. Det er lett å sitte på sin høye hest her oppe i nord.

Thailandske druledundrer er jo ikke noe vakkert syn akkurat! :colgate:

Men kanskje dette bare er et tegn på at TG skal ha inn 2 seter mer i bredden på flyene deres, og at dette tiltaket er nødvendig for at de i det hele tatt skal kunne bevege seg gjennom midtgangen??

Er det rart jeg drikker? :drunk:

BF:cool2

Kilde?

*Fyllepåmedtekst*

Tja, det holder fint å se på NSBs ombordspersonale kontra Flytogets uten at jeg skal være frekk eller diskrimerende her. I det siste har jo førstnevnte selskap klart å rekuttere flere søte BI - studenter som er fine å ha i fremtiden når disse skal sloss om dobbelsporene.

Kilden jeg har dette fra kjenner Flytogets personalpolitikk godt. ;)

Man skal kanskje tenke på at kulturen er litt annerledes der nede .. like it or not. Det er lett å sitte på sin høye hest her oppe i nord.

"Annerledes" i betydningen at menn er enda mer sjåvinistiske og kvinner enda mer undertrykkede.

Tro for all del ikke at thailandske kvinner synes dette er helt okei. Så forskjellige er de ikke fra europeiske kvinner!

Og til dette med at servicen blir bedre hvis damene er sylslanke: Skjerpings!

Jeg ser ikke hvor sammenhengen mellom serviceyrke og kroppsstørrelse henger sammen. Du mener du ikke får service når den som serverer er litt feit?

Jeg mener jeg får service av "litt feite" flyvertinner. Jeg mener også at jeg får bedre opplevd service av at den som serverer ser godt ut ;)

Jeg mener jeg får service av "litt feite" flyvertinner. Jeg mener også at jeg får bedre opplevd service av at den som serverer ser godt ut ;)

Er det nå jeg skal si at jeg føler det er en bedre flytur om pilotene ser bra ut? Eller om mannlig CC ser ut som kjekke friluftsmenn? (Her finnes det klart forbedringspotensiale altså). Selv om jeg bare er et vanlig dødelig menneske jeg også - så går grensa mi ca. der. Merker faktisk ingen forskjell på opplevd service. Som om det er flyselskapets jobb at jeg som passasjer skal ha noe å se på? Da drar jeg faktisk til egnet samlingssted (hyttetur med turistforeningen?) og orner det selv. Noe fint kan jeg se ut vinduet på flyet, hvis det på død og liv er så viktig.

Eneste fordelen jeg kan se ved lavere BMI er at besetningen faktisk er i god nok form til å prestere i en nødssituasjon.

Det er vel en kjent sak at den beste servicen får en av homofile flyverter. ;)

Forøvrig er utsende og kjønn likegyldig for meg, det er service og humør som teller.

Det er ikke noe nytt at utseende teller i mange serviceyrker. Det er sjelden vi ser direkte stygge og feite servitører på bedre restauranter, bartendere på hippe utesteder osv. At det er konkrete krav til BMI har jeg derimot ikke hørt om.

Last edited:

Jeg synes absolutt det er penere med "penere" mennesker. Men når det gjelder service så synes jeg at de personlige egenskapene overskygger det når det kommer til det punktet. Det er vel også grunn til å anta at personer med gode personlige egenskaper vil oppleves "penere" av ganske mange.

Dette var noe jeg lærte for noen år siden, når du er ute og handler småting, så er det som oftest de som ser ut som de ikke spiser salatblader som vet bedre hvor mye godsaker skal være oppi en baguette, hvor stor en softis skal være, etc.

Det viser seg hver gang på Godt Brød her i byen, de som ser ut som de liker god mat, de tar rikelig på av godsaker, de som ser ut som de veier 5-10 kilo for lite og følger moteidealet tar mindre i.

Det samme mønsteret legger jeg merke til rundtom mange steder. :)

-A

Back