Thai hypotese

Andre1980

ScanFlyer Blue
En liten hypotese her. Merk dere ordet HYPOTESE! Tror aldri dette kommer til å skje.

Jeg har ikke noe særlig greie på ruter og økonomi, så derfor spør jeg følgende:

Hvis Thai Airways hadde kjøpt inn noen 787-8.... og satt opp et par avganger i uka om vinteren fra hhv Stavanger, Bergen og Trondheim... Kunne de klart å fylle flyene? og kunne de tjent på det?

Det er jo i dag en god del som reiser fra disse byene via AMS og FRA, i tillegg til dem som reiser via CPH og OSL.

Jeg ser jo at dette ville undergrave ruta fra Oslo... men det er en annen sak!

Last edited:
Det vil uansett være billigere for Thai å fly folk via OSL f. eks så for å frakte gjengen i en widebody. Jo færre folk på jobb = jo færre utgifter, noe masse små fly ikke gir.

En liten hypotese her. Merk dere ordet HYPOTESE! Tror aldri dette kommer til å skje.

Jeg har ikke noe særlig greie på ruter og økonomi, så derfor spør jeg følgende:

Hvis Thai Airways hadde kjøpt inn noen 787-8.... og satt opp et par avganger i uka om vinteren fra hhv Stavanger, Bergen og Trondheim... Kunne de klart å fylle flyene? og kunne de tjent på det?

Det er jo i dag en god del som reiser fra disse byene via AMS og FRA, i tillegg til dem som reiser via CPH og OSL.

Jeg ser jo at dette ville undergrave ruta fra Oslo... men det er en annen sak!

Gitt at Thai har et mye lavere kostnadsnivå enn feks selskap i Europa, og at 787'en skal være en del billigere, og kombiner dette med at Bergen og Stavanger har mye turister, så burde dette fungere med ukentlige avganger.

(Det vil nok ikke fungere for Trondheim, de har jo allerede flydd med 777-300 til Tyrkia og er ikke hjemme. ;) ).

-A

kanskje, men de trenger bare 1 fly pr rute mot 2 fly til Oslo som har 5/7 alt etter sesongen.

Dessuten tror jeg at en god del av de som flyr fra BGO, SVG og TRD (muligens inge hjemme etter besøk av 777) ville flydd via CPH,AMS eller FRA før OSL allikevel.

PS! Kommentaren var til Ståle

Last edited:
Back