Thai Airways på Oslo

Scandinavien_Airlines

ScanFlyer Gold
Thai Airways på Oslo

Jeg har netop siddet og kigget bookingsystemer, frem til Juli 2023. Det ser umiddelbart ikke ud til at Thai Airways gør entré i Oslo overhovedet. Skal ruten betragtes som lukket?

Re: Thai Airways på Oslo

Jeg har netop siddet og kigget bookingsystemer, frem til Juli 2023. Det ser umiddelbart ikke ud til at Thai Airways gør entré i Oslo overhovedet. Skal ruten betragtes som lukket?

Man vet jo aldri med den gjengen der, men kontoret i Oslo er stengt og de ansatte ble sagt opp.

I følge Ulrik Gylstorff var fortsatt håpet å komme i gang til sommerprogrammet 2023 siste jeg så i våres, så får vi se. Thai sitt ruteprogram er en skygge av seg selv versus pre-covid og det er jo fortsatt betydelige økonomiske utfordringer.

Og Thai Airways sa når OSL ruten gikk at det var veldig bra belegg på den. Og nå har de også kuttet ut HKT fra ARN og CPH.
Veldig rart.

Og Thai Airways sa når OSL ruten gikk at det var veldig bra belegg på den. Og nå har de også kuttet ut HKT fra ARN og CPH.
Veldig rart.

Høyt belegg betyr ikke nødvendigvis at de tjener penger.

Høyt belegg betyr ikke nødvendigvis at de tjener penger.

Hvis det er fulle fly også i Business class og fult med fisk (frakt), da tjener de penger på ruten.
Men hva de gjør med pengene de tjener inn på ruten, vet jeg ikke.

Hvis det er fulle fly også i Business class og fult med fisk (frakt), da tjener de penger på ruten.
Men hva de gjør med pengene de tjener inn på ruten, vet jeg ikke.

De tjener penger hvis de selger billettene dyrt nok.

Sier ikke at Thai ikke nødvendigvis ikke tjente penger på Oslo-ruten, bare at fullt fly ikke nødvendigvis betyr at man går i pluss.

De tjener penger hvis de selger billettene dyrt nok.

Sier ikke at Thai ikke nødvendigvis ikke tjente penger på Oslo-ruten, bare at fullt fly ikke nødvendigvis betyr at man går i pluss.

Det har du helt rett i, og det var derfor jeg poengterte Business class. For hadde de bare hatt økonomi klasse hadde det vært minimale inntekter.
Og så kommer frakt (fisk) også inn i bildet som vi vet at de har tjent veldig gode penger på.

Tror ikke Phuket har mottakssenter for fisk.

Men virker som Thai drives med store kostnader og er dårlig driftet.

Det er vel heller ingen hemmelighet at Thai gikk med halvfulle/halvtomme maskiner fra OSL. Selv om det var smekkfullt i alle skoleferier og mye frakt alltid var det neppe nok til å gjøre ruten like lukrativ som de fra ARN og CPH.

Thai Airways linje BKK-OSL var väl en av bolagets nyaste longhaul linjer till Europa?
BKK-BRU, BKK-VIE & BKK-OSL tror jag var TG nyaste linjer till Europa.
BKK-CPH har väl Thai trafikerat ca 50 år och BKK-ARN i snart 40 år?

Thai Airways linje BKK-OSL var väl en av bolagets nyaste longhaul linjer till Europa?

CPH-BKK nåede 50 års jubilæum den 6 Juni

Ikke glem at Thai også hadde konkurranse fra DY før korona. De fløy vel typ 3 ukentlig til BKK og en til Krabi før de stengte ned?
Nå som de kan ha monopol burde de da klare 3-4 ukentlige.

BKK-OSL startet i 2009.

Back