Thai Airways Oslo - Singapore , juleferie 2009

basejumper

ScanFlyer Blue
Utreise:
1. Oslo - Bangkok, kl. 13.30 Boeing 777-200ER
2. Bangkok - Singapore, kl. 08.00 Airbus A330-300

Hjemreise:
3. Singapore - Bangkok, kl. 21.00 Boeing 777-200
4. Bangkok - Oslo, kl. 00.35, Boeing 777-200ER

Først må ført få lov til å skryte himmelhøyt av Thai Airways, kjempe flott flyselskap.

Det er et ordtak som sier at de får det du betaler for, og dette stemmer med Thai.

Kanskje Thai koster en tusenlapp eller to mer en KLM eller Thai fra Stockholm, men så flyr også Thai fra Oslo et nesten helt nytt og kjempeflott fly av Boeing 777-200 ER, som er kun ca 3 år gammelt. Seteavstanden er på hele 34" på økonomi, og business setene er mer behagelig en Finnairs A340, og har større TV skjerm.

Turen fra Oslo til Bangkok tar ca 10 timer, og der man blir proppet innpå med det ene måltidet etter den andre. En gjenganger på den hvite duken er laks, et paradoks at her sitter vi med laks både på spisebordet og i lasterommet, som etter all sannsynlighet er fylt opp med rundt 20 tonn til Asiatiske spisebord.

Turen gikk over Sverige- Latvia - Russland - Kasakhstan - Usbekistan - Afghanistan- Pakistan - India - Burma - Thailand. Vi hadde litt turbulens men ikke noe av betydning.

Da vi landet grytidlig på morgenen i Thailand, landet vi selvsagt: SMOOTH AS SILK.

Flyet var helt fult, ca 99% belegg.

Fra Bangkok til Singapore var den en ganske annen flyopplevelse.
Airbusen A330-300 var ca 15 år gammel, og flysetene var ikke mye å skryte av. Tror nesten man like gjerne kunne hatt økonomiseter isteden. setene stod også tettere.
Men det verste var en ulyd i i ventilasjonsanlegget som fulgte oss helte turen.
Heldigvis varte denne turen bare ca 2 timer, før vi landet i Singapore T1.

Belegg ca 70%.

Pris ca 20 000,- per pers, tur / retur.

Attachments

• inflight_royal_silk.jpg
    inflight_royal_silk.jpg
    15.1 KB · Views: 909
  • 777.jpg
    777.jpg
    54.2 KB · Views: 897
Last edited:
I singapore

Etter endelig å ha landet i Singapore etter ca 15 timers reisetid, var det deilig å komme ut til 30 graders tropevarme.

I Singapore valgte vi å bo på en virkelig luksushotell.

Hotell Capella Singapore, http://www.capellasingapore.com/ er virkelig et luksushotell, kun 8 måneder gammelt og ligger på Sentosa øya, det blir også kalt Asias flagship av hotel / resort, og er ment å være et 6 stjerners hotell alla Burj Al Arab i Dubai.
Her har de valgt det aller aller beste: Arkitekt: Foster + Partners, som har tegnet nye Wembley, Nye T3 i Beijing, og U2 nye skyskraper i Dublin for å nevne noe. Management er av Horst Schulze som tidligere har drevet Hyatt, og Hilton Hotels.

På hotellet var nesten alt inkludert, som minibar. Og tok man en bad, stod tjenere på pletten med håndkle, vann, is og brus. Alt var inkludert.

På nattbordet hadde man et tuchpanel der man kunne styre gardiner, lys og air conditions helt automatisk. De minste rommene var på ca 70 m2, og hadde blant annet reinskog dusj, takhøyden var vel ca 4 meter.
Konsept som personlig assistent, og ikke minst sin egen Rolls Royce hørte til Hotellet.

Et annen uvanlig ting var den usedvanlige rause bruken av areal i Asiatisk målestokk. Hotell tomten på ca 25 mål, vår bare bebygget med rundt 30%, og selve byggingene bestod vel også vil jeg tippe av kun 30% hotellrom, resten var gedigene ute og inne arealer, osv. Tror hotellet hadde rundt 50 basseng til de rundt 110 rommene.
Hotellet hadde også langtidsleie av luksusleiligheter som kunne leies fra 1 - 24 år.

Hotell vil jeg anbefale på det varmeste.

Attachments

• SAM_0396.jpg
    SAM_0396.jpg
    50 KB · Views: 868
  • SAM_0406.jpg
    SAM_0406.jpg
    75.3 KB · Views: 866
  • SAM_0418.jpg
    SAM_0418.jpg
    42.4 KB · Views: 818
  • SAM_0426.jpg
    SAM_0426.jpg
    55.5 KB · Views: 144
  • SAM_0433.jpg
    SAM_0433.jpg
    51 KB · Views: 134
  • SAM_0436.jpg
    SAM_0436.jpg
    47.3 KB · Views: 99
  • SAM_0455.jpg
    SAM_0455.jpg
    109.5 KB · Views: 101
  • SAM_0459.jpg
    SAM_0459.jpg
    75.2 KB · Views: 106
  • SAM_0462.jpg
    SAM_0462.jpg
    116.1 KB · Views: 98
  • SAM_0496.jpg
    SAM_0496.jpg
    106.3 KB · Views: 156
  • SAM_0483.jpg
    SAM_0483.jpg
    78.1 KB · Views: 170
  • SAM_0364.jpg
    SAM_0364.jpg
    90.5 KB · Views: 129
Last edited:
Hjemmresie

Et besøk på den norske sjømannskirken i Singapore er absolutt å anbefale. Den har vært der siden 1963, og det sies at tomten er den eneste tomten i Singapore som er eid av utlendinger. Siden 1984 ha kirken vært drevet sammen med den svenske sjømannskirke også.
Vi fikk gratis vafler og kaffe.

Etter 10 dager i Singapore var det tid for å reise hjem,

3. Singapore - Bangkok, kl. 21.00 Boeing 777-200

Flysetene var ikke så behagelige som på Oslo ruten, med de hadde samme setting.
Vi fikk som vanlig dyttet innpå med allverdens matretter på den 2 timer lange flyturen.

Belegg ca 50%, kun 30% business.

4. Bangkok - Oslo, kl. 00.35, Boeing 777-200ER

Så var det tid for den siste flyturen hjem,
Som vanlig meget behagelig tur, men maten fristet mindre, da du får servert 4 retters middag midt på natten. En del turbolens over India.
men ellers en meget behagelig tur.

Flyet virket ganske fult, med det var ca 70% belegg på business.

Og dermed var det tilbake til kalde Norge.

Konklusjon: Meget behagelig fly fra Norge til Bangkok, noe dårligere service videre fra Thailand, med alt i alt et veldig bra selskap. Anbefales.

Attachments

• SAM_0504.jpg
    SAM_0504.jpg
    85.3 KB · Views: 81
Last edited:
Mulig jeg er i overkant negativ, men rapporten gav meg dessverre ikke så mye. Hadde ønsket en litt grundigere beskrivelse av din opplevelse av reisen. Nå fremstår rapporten mer som en reklamebrosjyre for Thai og Oslo-ruten, samt masse detaljer av hotellet som virker klippet ut av en katalog. Håper du tåler litt konstruktiv kritikk. :-)

Mulig jeg er i overkant negativ, men rapporten gav meg dessverre ikke så mye. Hadde ønsket en litt grundigere beskrivelse av din opplevelse av reisen. Nå fremstår rapporten mer som en reklamebrosjyre for Thai og Oslo-ruten, samt masse detaljer av hotellet som virker klippet ut av en katalog. Håper du tåler litt konstruktiv kritikk. :-)

Jeg har tatt alle bildene selv fra Singapore, men hva mener du med opplevelse av reisen ?

Takk for veldig fin rapport! Fint å se bildene fra Singapore på en rekordkald dag i Oslo, selv om jeg ikke liker sterk varme var dette fristende. Var temperaturen ubehagelig varm/fuktig i Singapore?

Takk for veldig fin rapport! Fint å se bildene fra Singapore på en rekordkald dag i Oslo, selv om jeg ikke liker sterk varme var dette fristende. Var temperaturen ubehagelig varm/fuktig i Singapore?

Nei faktisk så var temperaturen helt overkommelig, jeg trudde også 30 grader skulle være het utholdelig, men faktisk så var det veldig behagelig.

Men solen var så sterk at man ble brent selv med skyer etter kun et par timer. Flott klima. Anbefales !!!!

Last edited:
Back