• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Thai A340-500

Ja, men ettersom man endrer flyets egenskaper, må man lage en ny flåtetype, vekt og balanse-dokumentene må gjøres om, flytypens manualer og annen dokumentasjon må endres ... og alt dette må godkjennes av myndighetene. Det er mye arbeid bak kulissene.
 
Airbus A340-500 är certifierad för maximalt 375 passagerare.
Det är ett anmärkningsvärt lågt max antal passagerare i förhållande till den fysiska storleken på A340-500. Den märkbart fysiskt mindre A340-300 är certifierad för maximalt 440 passagerare.
 
Leste i forrige uke i forbindelse med flåteendringene til Thai at 2 av 5 maskiner var egeneide og 3 var leasing, mener jeg å huske.

Men men, de vil vel aller helst bli kvitt maskinene...
 
Back
Top