Snakket med europeiske og de sa at de ikke dekker kostnader forbundet med forsinkelser.
Noen som kan bekrefte dette eller som har erfaring fra tilsvarende saker?
Vi erstatter ikke utgifter ved flyforsinkelse, kansellering
eller overbooking som omfattes av EU -direktiv 261/2004 og som flyselskapene selv har erstatningsansvaret for.
Snakket med europeiske og de sa at de ikke dekker kostnader forbundet med forsinkelser.
Njaaa, vi tok vel ikke nedpå med hjulene før vi var på høyde med terminalen etter det jeg registrerte ombord, om det var så at vi skulle trenge lang bremselengde forventet jeg faktisk at de skulle sette oss ned så tidlig som mulig. Etter info fra flightdeck hadde vi gått over på hydraulikksystem nr.2 og vi kunne forvente en hard landing med kraftig brems. Men den ble jo heller silkemyk og ikke noe særlig kraftig bremsing, vi var vel i stoppfart omtrent ved militær terminalen.
Hjulene kom ut lang tid i forveien (sikkert minst 20 min) og vi lå på en lav flt på tur inn fra øst (med en 360 turn) før vi passerte Lillestrøm, svingte nordover, og tok den siste (lille) nedstigningen mot OSL i løpet av det siste minuttet.
CC var litt ambigious med informasjonen, de var veldig opptatt av at vi måtte sette jakka på treåringen vår og stramme beltet hennes godt pga "very very slippely runway" Dette sa de før flightdeck kom på med infoen om hydraulikken.
Forrest utrolig sakte taxifart både i BKK (ikke kø) og på OSL.
(Vi ble forresten igjen oppgradert (5 stk.) til Business fra Premium Eco ved insjekk i BKK)
----
Jeg tror mange har overdrevne forventninger om hva flyselskapene dekker ved forsinkelse.
Reiste du med et pakkereiseselskap (f.eks VING / Thomas Cook), ville du hatt refusjonskrav, og refusjonen kommer normalt uten at du trenger bry deg.
Her får du spesifisere dine tap, (men du har vel ikke hatt noen så langt..?), og så får du se hva som skjer. Men ikke ha for store forhåpninger..
Koser oss på railay nå og skal hjem neste uke. Flott flight fra Oslo som gikk litt over 13.15. God oppfølging av tg med mat og overnatting på raddison blue på Gardermoen. Eller synes vi at tg sitt produkt med A345, selv i eco var utmerket.
Koser oss på railay nå og skal hjem neste uke. Flott flight fra Oslo som gikk litt over 13.15. God oppfølging av tg med mat og overnatting på raddison blue på Gardermoen. Eller synes vi at tg sitt produkt med A345, selv i eco var utmerket.