TG kutter arbeidsplasser og ruter fremover

SQ321

ScanFlyer Gold
TG sliter finansielt og er nødt til å respondere. 5000 ansatte mister jobber og det ryktes om at en rekke ruter legges ned:

The Bangkok-Johannesburg route was already cancelled on January 15 and the Bangkok-Madrid, Bangkok-Moscow, Bangkok-Los Angeles routes are likely to be axed in the second quarter of this year.

Decisions on routes that do not make a profit but are considered to have potential will be made in the fourth quarter. They include Bangkok-Rome, Bangkok-Milan, Bangkok-Brussels, Bangkok-Brisbane, Bangkok-Sapporo, Bangkok-Colombo, Bangkok-Denpasar and Bangkok-Hyderabad.

http://www.nationmultimedia.com/national/National-airline-to-downsize-and-reduce-routes-30252743.html

Til mod: bytte ut "jobber" med "arbeidsplasser" i tittelen kanskje..
 
Re: TG kutter jobber og ruter fremover

Jøss, OSL ikke på lista?

Ser ut som om en konkurrerende flyplass må justere påstandene sine noe mot flyselskap som søker nye etableringer i Scandinavia;)
 
Re: TG kutter jobber og ruter fremover

Jøss, OSL ikke på lista?

Ser ut som om en konkurrerende flyplass må justere påstandene sine noe mot flyselskap som søker nye etableringer i Scandinavia;)

Oslo ruta er vel en av de beste for Thai. Og CPH og ARN er vel ikke langt etter. Så tviler på det er noen umiddelbar fare der.
 
Re: TG kutter jobber og ruter fremover

Helt korrekt. Utfordringen ligger i at andre nærliggende flyplasser har en interesse av å formidle noe annet ang Thai og andre ruter fra OSL for å fremheve seg selv og sitt potensiale.

Derav min ironiske kommentar...

Nå skal vi vel ikke gjøre TG sine innsparinger til en ny landskamp?!?
 
Re: TG kutter jobber og ruter fremover

Nå skal vi vel ikke gjøre TG sine innsparinger til en ny landskamp?!?

Det er helt på det rene ikke ønskelig, men det er godt å få bekreftet fra Thai selv at ikke påstanden om at OSL is "Thai's worst performing service in Europe" stemmer;)

Uansett, jeg tror grepene som gjøres er fornuftige og langt på overtid.
Har aldri helt forstått at MAD har ligget under deres vinger.
 
Re: TG kutter jobber og ruter fremover

Det er helt på det rene ikke ønskelig, men det er godt å få bekreftet fra Thai selv at ikke påstanden om at OSL is "Thai's worst performing service in Europe" stemmer;)

Det er bare så tåbeligt og provokerende. Til jer andre der ønsker et mere korrekt billede, så kender jeg ingen omkring CPH (som der jo sædvanligvis henvises til fra ovenstående side) der påstår at OSL er den dårligste TG rute i Europa. Tværtimod anerkender man at alle 3 skandinaviske ruter er attraktive for TG.

Men okay, det er jo ikke en nær så sjov historie......
 
Det er ikke akkurat noe nytt og overraskende at det går "rykter" om at TG har gjort det og gjør det dårlig på OSL. Det er bare å ta en titt på diverse diskusjonstråder som omhandler TG sin oppstart på OSL og flere som mente at det ruta var overambisiøs med alt for stor maskin, for høy frekvens osv. Men det viste seg å være fullstendig feil og var nok mer uttalelser som kom fra de som ønsket en nedleggelse.
 
Det er ikke akkurat noe nytt og overraskende at det går "rykter" om at TG har gjort det og gjør det dårlig på OSL. Det er bare å ta en titt på diverse diskusjonstråder som omhandler TG sin oppstart på OSL og flere som mente at det ruta var overambisiøs med alt for stor maskin, for høy frekvens osv. Men det viste seg å være fullstendig feil og var nok mer uttalelser som kom fra de som ønsket en nedleggelse.

Prisnivået på den ruta antyder også at den går veldig bra, ettersom de forlanger forholdsvis friske summer - spesielt på biz. Uansett så er jo hele Skandinavia et stort og viktig marked for Thai.
 
Det har fortsatt ingenting å gjøre med trådens tema ...

Nuvel, når det er satt ut et rykte om at Thai er i ferd med å gi opp OSL av økonomiske årsaker, synes jeg relevansen er betydelig når Thai en uke senere går offentlig ut å identifiserer rutene som vil forsvinne.
Da uten OSL som noen vil ha det til!
 
Nuvel, når det er satt ut et rykte om at Thai er i ferd med å gi opp OSL av økonomiske årsaker, synes jeg relevansen er betydelig når Thai en uke senere går offentlig ut å identifiserer rutene som vil forsvinne.
Da uten OSL som noen vil ha det til!

Dette rygte er gået helt forbi mig. Kan du fortælle, hvor du læste, at Thai ville opgive Oslo?
 
Dette rygte er gået helt forbi mig. Kan du fortælle, hvor du læste, at Thai ville opgive Oslo?

Sådan et har aldrig eksisteret. Jeg stødte tilfældigt ind i Flemming Sonne i efteråret, og havde en kort snak om lidt af hvert. Bla om situationen i Thailand og effekten på Thai, og han nævnte i den forbindelse at hele skandinaven stadig er et vigtigt fokusområde, og de ikke er så pressede her som andre steder, selvom konkurrencen er skærpet. Cockpitview ser spøgelser, fordi han vil se spøgelser. Som en anden skrev, må det være en eller anden sær form for mindreværdskompleks.
 
Sådan et har aldrig eksisteret. Jeg stødte tilfældigt ind i Flemming Sonne i efteråret, og havde en kort snak om lidt af hvert. Bla om situationen i Thailand og effekten på Thai, og han nævnte i den forbindelse at hele skandinaven stadig er et vigtigt fokusområde, og de ikke er så pressede her som andre steder, selvom konkurrencen er skærpet. Cockpitview ser spøgelser, fordi han vil se spøgelser. Som en anden skrev, må det være en eller anden sær form for mindreværdskompleks.

Evt så vet Cockpitview noe du og Flemming Sonne ikke vet;)
 
Moderator

Da er det gjort nok et forsøk på og rydde i tråden - og vi minner nok engang på at det er fint om alle forsøker holde seg til tema. Unngå at det blir en persondiskusjon. Blir man provosert så enten - tell til ti før du svarer. Take the high road, eller la vær og svare

La oss prøve og gjøre denne tråden litt produktiv i det minste

/Moderator
 
Back
Top