Tettere samarbeid mellom Singapore Airlines og Malaysia Airlines

Someone

Moderator
Medlem
Singapore Airlines og Malaysia Airlines planlegger å øke samarbeidet og har signert en MoU angående dette. Planen er langt mer samarbeid enn bare dagens codeshare mellom de to flyselskaps respektive land

https://www.straitstimes.com/singap...n=STFB&utm_source=Facebook#Echobox=1561630339

ingapore Airlines (SIA) and Malaysia Airlines (MAB) have signed a memorandum of understanding (MOU) to step up cooperative ties, the two airlines announced in a joint statement on Thursday (June 27).

The MOU will see the two airline groups building on their existing code-share agreement which covers flights between Singapore and Malaysia.

Slike utenom-allianse avtaler ser ut til å bli mer og mer vanlige. Kanskje vi ser begynnelsen på slutten for de tradisjonelle globale alliansene?

Er vitsen med dette utelukkende å serve loyalty-segmentet? F.eks jeg har Star gold, ønkser å ta ut bonusbilett på Malaysian LHR-KLIA, noe som ellers ikke ville gått? Finnes det andre grunner?

Er vitsen med dette utelukkende å serve loyalty-segmentet? F.eks jeg har Star gold, ønkser å ta ut bonusbilett på Malaysian LHR-KLIA, noe som ellers ikke ville gått? Finnes det andre grunner?

Nei. Dette gjøres kun for at du skal få muligheten til å ta ut bonusbillett mellom London og Kuala Lumpur.

Nå vet jeg ikke engang om det er noe samarbeid på bonusfronten og, og regner nesten med dette holdes langt utenfor alliansene. Så det er snarere kanskje motsatt

Poenget her er å øke inntektene. Malaysia kan da tilby et bredere nettverk og Singapore får mere feed. Og begge blir delvis kvitt en konkurrent

Back