• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tettere samarbeid mellom Singapore Airlines og Malaysia Airlines

Someone

Moderator
Medlem
Singapore Airlines og Malaysia Airlines planlegger å øke samarbeidet og har signert en MoU angående dette. Planen er langt mer samarbeid enn bare dagens codeshare mellom de to flyselskaps respektive land

https://www.straitstimes.com/singap...n=STFB&utm_source=Facebook#Echobox=1561630339

ingapore Airlines (SIA) and Malaysia Airlines (MAB) have signed a memorandum of understanding (MOU) to step up cooperative ties, the two airlines announced in a joint statement on Thursday (June 27).

The MOU will see the two airline groups building on their existing code-share agreement which covers flights between Singapore and Malaysia.
 
Slike utenom-allianse avtaler ser ut til å bli mer og mer vanlige. Kanskje vi ser begynnelsen på slutten for de tradisjonelle globale alliansene?
 
Er vitsen med dette utelukkende å serve loyalty-segmentet? F.eks jeg har Star gold, ønkser å ta ut bonusbilett på Malaysian LHR-KLIA, noe som ellers ikke ville gått? Finnes det andre grunner?
 
Er vitsen med dette utelukkende å serve loyalty-segmentet? F.eks jeg har Star gold, ønkser å ta ut bonusbilett på Malaysian LHR-KLIA, noe som ellers ikke ville gått? Finnes det andre grunner?

Nei. Dette gjøres kun for at du skal få muligheten til å ta ut bonusbillett mellom London og Kuala Lumpur.
 
Er vitsen med dette utelukkende å serve loyalty-segmentet? F.eks jeg har Star gold, ønkser å ta ut bonusbilett på Malaysian LHR-KLIA, noe som ellers ikke ville gått? Finnes det andre grunner?


Nå vet jeg ikke engang om det er noe samarbeid på bonusfronten og, og regner nesten med dette holdes langt utenfor alliansene. Så det er snarere kanskje motsatt

Poenget her er å øke inntektene. Malaysia kan da tilby et bredere nettverk og Singapore får mere feed. Og begge blir delvis kvitt en konkurrent
 
Back
Top