Test: UA C vs LH "nye" C vs SK nye C

Re: Test: UA C vs LH

Originally posted by Tommy777

Og i dag fikk jeg beskjed at det blir endringer i møteprogrammet slik at turen nå er flyttet til den 20. mars med retur den 25...

Hyggelig er det dog at en kompis av meg er på samme flyet fra Chicago. Han fyller 30 og kommer over for å feire bursdagen sammen med meg i Las Vegas helgen før.

Det blir brennevin!:rolleyes:

Du får ikke tømme i deg alt for mye!:old

He he.. Skal på jobb morran etter, så vi vil nok ikke gå helt bananas.

Oppdatering..

Vel, det ble ikke noe C på meg i går.. Flightene til OSL (samt preluden) var de verste SAS turene i manns minne. For et kaos, for et gjeng amatører.. Jeg er sjokkert..

Nye extra hadde overraskende god plass til beina. Jeg skal lage en egen rapport for opplevelsene.

C rapporten kommer på returen søndag (forhåpentligvis)

Oppdatering..

Vel, det ble ikke noe C på meg i går.. Flightene til OSL (samt preluden) var de verste SAS turene i manns minne. For et kaos, for et gjeng amatører.. Jeg er sjokkert..

Nye extra hadde overraskende god plass til beina. Jeg skal lage en egen rapport for opplevelsene.

C rapporten kommer på returen søndag (forhåpentligvis)

Du verden dette hørtes ikke bra ut, med den erfaring du har så må dette være sterke saker. Jeg sier som brura: jeg både gleder og gruer meg til rapporten!

Som du sier har jeg hatt over 100 transatlantiske turer med SAS dette årtusenet. Dette var rock bottom. Men det som skuffet mest var at ORD stasjonen er helt på hæla nå.

Jeg skal hive meg i skrivinga snart

Kom nettopp inn døra etter en 10-dagers tur OSL-LHR-LAX-HNL-Lihue-HNL-LAX-LAS-LAX-FRA-OSL. Fløy med UA 777 i classic C til LA og UA 767 i domestic F LAX-HNL t/r. Tilbake fra LAX til FRA gikk med LH 744 med nye C-seter. De nye setene har en endeløs rekke innstillingsmuligheter og ligger nesten, men ikke helt flatt. De har også et bra in-seat entertainment system med mange valg. Derimot er de litt harde og virker litt skrøplige med mange skjøre plast-detaljer som allerede viste tegn til brekasje. Det medfølgende Sennheiser ANR headsetet var dødt på ene siden. Det var svært fiklete å komme til å få koblet til mitt eget ANR set. Alt i alt tror jeg at jeg liker UA's klassiske C-seter bedre. De er mer behaglige å sitte i og sove i, selv om de har færre instillingsmuligheter og en mindre og dårligere videoskjerm og færre film- og musikkvalg. På spørsmål til en FA om når de nye C-setene ville komme var svaret "trolig en gang neste år". I henhold til ledelsen skulle de bli "revolutionary". Vi får se....

Vel, noen SAS C test ble det ikke.. Mangel på catering ene veien, fullt andre.. Første gang på VELDIG lenge at jeg ikke har scoret en oppgradering ihvertfall ene veien...

Jeg skal tilbake til Norge med SAS i mai, skal forsøke å fullføre rapporten da

Originally posted by EB

m.a.o. en skal ikke ha for kort transittid om man ønsker seg en dusj og tilgang på nett!

LH-loungene i FRA er ikke akkurat vidt omtalt som noe bra blandt verdens lounger. ;)

-A

Som du sier har jeg hatt over 100 transatlantiske turer med SAS dette årtusenet. Dette var rock bottom. Men det som skuffet mest var at ORD stasjonen er helt på hæla nå.

Er det dette den turen du skrev om på FT? Det hørtes jo rimelig jævlig ut. :(

-A

Originally posted by ph-ndr

Er det dette den turen du skrev om på FT? Det hørtes jo rimelig jævlig ut. :(

-A

Hei

Det var det, ja.. Jeg har skrevet rapporten på FT, men ikke oversatt den til norsk enda. Her er den engelske versjonen

Med både DC-8-63 og nå Tommys rapporter er jeg jo ikke lei meg for at det blir LH over dammen denne gangen...:GER

Originally posted by EB

Med både DC-8-63 og nå Tommys rapporter er jeg jo ikke lei meg for at det blir LH over dammen denne gangen...:GER

Jeg har hatt et par fine turer med SAS IC i løpet av den siste måneden. :smile2 Brukte riktignok 10000 poeng den ene veien for M-Y-oppgradering og 20000 den andre veien for oppgradering til C-klasse. Jeg var veldig fornøyd - beste anvendelse av 30000 poeng jeg har vært borti. Y-klasse var jeg veldig positivt overrasket over. Jeg har ikke prøvd den gamle C-klassen til SAS, men den nye stolen var meget behagelig og jeg har sjelden sovet så godt og så mye ombord i et fly. Nå skal det sies at jeg ikke reiser veldig ofte IC og iallefall ikke på business class IC så ordentlige flat beds har jeg ikke prøvd enda.

Originally posted by EB

Det er jo bare en ting som er kjipere enn LH, og det er KL;) Bak i flyet vel å merke...

LH blir definitivt med når jeg skal ta *A RTW i F.... Når det måtte bli:cool:

Originally posted by Dag Viking

Originally posted by EB

Det er jo bare en ting som er kjipere enn LH, og det er KL;) Bak i flyet vel å merke...

Tsk tsk. KLM er etter min erfaring (777, 332) mye bedre enn LH (343), både på monkey og på biz.

Originally posted by Terje R

Originally posted by Dag Viking

Originally posted by EB

Tsk tsk. KLM er etter min erfaring (777, 332) mye bedre enn LH (343), både på monkey og på biz.

Tsk meg både her og der.. KLM har bransjens verste plass til bena på monkey, LH kommer med underholdning i M i 2008, da blir LH et skikkelig alternativ.

Når det gjelder C, er det vel en grunn til at KL har suverent minst premium seter av alle flyselskaper?? LHs nye C har flate senger installert over hele flåten sin nå, KL har noen halvveis flate C seter på noen få 777er og enda færre 330er. På resten av flåten byr de på seter ala amerikansk innenriks F retro :rolleyes:

Kan bare uttale meg om KL 777 og LH 346, har fløyet begge mye i monkey i de to siste år.

Ikke tvil, KL vinner. :exclamati . Begge har vel 31 ", i tillegg er man garantert nødutgang hvis du sjekker inn på nettet 30 timer før, hvilket ikke går med LH. Der må andre triks tll.:cry:

Merk: Er veldig glad i LH og de blir alltid vurdert på langreiser. Men som annet, prisen teller mest når en betaler billetten selv. :wink

....
LHs nye C har flate senger installert over hele flåten sin nå, KL har noen halvveis flate C seter på noen få 777er og enda færre 330er. På resten av flåten byr de på seter ala amerikansk innenriks F retro :rolleyes:

Da bør du tipse seatguru om at infoen de har om KLM sine seter er feil, de forteller om lie-flat på 332.

Lie-flat-at-an-angle er kanskje litt oppskrytt, og mange med meg foretrekker et sete ala DL's 777 biz-elite sete.

Tsk meg både her og der.. KLM har bransjens verste plass til bena på monkey, LH kommer med underholdning i M i 2008, da blir LH et skikkelig alternativ.

Når det gjelder C, er det vel en grunn til at KL har suverent minst premium seter av alle flyselskaper?? LHs nye C har flate senger installert over hele flåten sin nå, KL har noen halvveis flate C seter på noen få 777er og enda færre 330er. På resten av flåten byr de på seter ala amerikansk innenriks F retro :rolleyes:
Mulig jeg hadde dårlig erfaring med lufthansa både foran og bake gardinen (sure flyvertinner, dårlig mat, seter som ikke funker etc). Men man kan ikke se bort ifra fakta på monkey (hentet fra seatguru):

KL A332: 32"
KL B777: 31"
KL B744: 31"
KL MD11: 31"

LH A343: 32"
LH A346: 31"
LH B744: 30(!)-33"

Lufthansa er på ingen måte bedre enn KLM på plass. For min del skal det mye til før jeg flyr med dem før de har fått skjermer i seteryggen i 2008

ahh, den gamle KLM vs. resten debatten..

I guess we have to agree to disagree.. For meg (som bor i en by servet med 747) er KL steget rett før charter..

Joda, kan være litt enig med Tommy om at KL sine 747 begynner å blir noe lurvete. Innrømmer gjerne at jeg flyr dem kun når jeg må og ikke har valget mellom 777 og NW sine flotte A330. 747 er generelt en trangere maski enn 777 ved samme pitch. Husker godt jeg byttet fra SQ 777 med 33"+ tommer til SQ 747 med 32". Mer skuldergnissing også.

På den annen side, må en reise med den, så er jo "hemmeligheten" hvis en er to, toseterraden helst fremme til venstre i flyet. Stille cabin, liten "gjennomtrekk" .

Det fine er rommet mellom høyre setet og veggen, fint rom for a putte all mulig pikk-pakk en måtte ha. Setene er gode også med bra recline, spesielt stor recline i up-right position.

Får en setene 11 DE er det topp. Vanligvis, hvis alene har jeg 21 C ved nødutgang og jeg sover godt der. Får uansett nødutgang ved innsjekk 30 timer før.

Back