Test av online reisebyråer

DCHalvorsen

ScanFlyer Silver
Medlem
Test av online reisebyråer

Media Norge ved Aftenposten har testet online reisebyråer og funnet ut at absolutt verst er travelpartne.no. De legger da vekt på hvor lett der er å komme i kontakt med byrået på telefon og epost. Heller ikke de øvrige byråene som eies av European Travel Interactive kommer særlig gunstig ut.

Artikkelen finnes her: http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article4177110.ece
 
Re: Test av online reisebyråer

PÅ tide med slike artikler.. Som jeg nevnte tidligere, 17 dager på mail for Supersaver/Seat24/GotoGate ( merk det er samme folka fra samme kontoret )... Telefon gav jeg opp. Ytterligere 7 dager før de fikset alt, men da hadde jeg gjort jobben direkte med selskapet...

Men bevares hvis en tjener 2.000-3.000 pr pax og en kan sine ting. Grunnen her var at LH kansellerte SFO-MUC 1. jan 2012..

Ellers er de flinke til å informere om endringer av flytider.. Har hatt 5 ytterligere bestillinger med dem, og alt gikk på skinner slik at en ikke behøvde å kontakte dem.

Men et annet problem, de reserverer ikke seter slik at folk som møter opp på flyplassen med res i hånda kan bli spredt rundt i flyet. Vi som kan dette finner ref'ene og ordner direkte med selskapene.
 
Re: Test av online reisebyråer

De burde ha testet wideroe.no - der er responsen lynkjapp! :)
 
Re: Test av online reisebyråer

Litt OT, men snappet opp denne merkelige saken på NRK Finnmark i dag:

"
Det blir flere og flere reisebyråer i Nordnorge, men det er få som benytter seg av dem.

Bennett sier det er det er vanskelig å holde byrået gående når folk heller velger å bestille på internett,
og opplyser at "vi har akkurat det samme (prisene) som på internett".

Folk på gata i Vadsø sier at de heller bestiller billettene sine selv på internett.

På tross av det folk sier, ser daglig leder i Via Travel i Alta, Lene Nilsen, ikke på internett som en trussel..."

Logisk? :D
 
Re: Test av online reisebyråer

Når man bestiller flybilletter på reisebyråer på nett, har man ingen rettigheter om det skjer en feil i bestillingen eller om man ikke kan benytte reisen. Man får heller ikke igjen flyskatter fordi reisebyråene tar seg så grovt betalt i gebyr at det ikke blir noe igjen av flyskatten. Her er svaret jeg fikk av Gotogate.no om tilbakebetaling av flyskatter på en ubenyttet flybillett:

Hei Terje,
Vi har sent en forespörsel till flyselskapet om refusjon av skatten på denne billetten, 65TB2B, men den skatt vi ville få tillbake fra flyselskapet var mindre en våres gebyr for refusjon så derav blir det dessverre ingen refusjon på denne reisen.

Vennlig hilsen,
Åse
Gotogate
 
Re: Test av online reisebyråer

Er vel noe av inntekten til reisebyrået dette, se tar skatter og avgifter, beholder de, da deres gebyr er høyere. Høres ut som en lønnsom ide :cool:
 
Re: Test av online reisebyråer

Er vel noe av inntekten til reisebyrået dette, se tar skatter og avgifter, beholder de, da deres gebyr er høyere. Høres ut som en lønnsom ide :cool:

Ja, det ville være dumt å drive ulønnsomt. Bruker man et reisebyrå (eller andre som utføer tjenester for deg) så må man regne med at det koster noe i en eller annen form.
 
Re: Test av online reisebyråer

Man kan jo bli skeptiske til disse om man tar en kikk på eks. logoene til flyselskapene:

travelgenio.png

Ventet bare på at Braathens skulle dukke opp på Oslo-Bergen-søkene :lol:
 
Back
Top