CPH har valgt at ombygge terminal 3 forud for sommersæsonen 2009.
Hovedformålet med ombygningen er at give bedre forbindelse til og fra metroen på 1. sal. I dag er eneste forbindelse fra 1. sal til stueplan (hvor check-in mm. findes) almindelige trapper eller to (små) elevatorer. I den nye plan kommer der to rullefortov til og fra 1. sal (ligesom dem der fører til toget i kælderen).
Derudover bliver den nuværende pavillion midt i terminalen hvor der ligger DSB billetkontor, toiletter og en pølsebod nedlagt. DSB billetkontor flyttes til den østlige side af terminal 3 hvor der i dag ligger en Baresso café. Baresso caféen flytter så over til den vestlige side sammen med den nuværende WH Smith kiosk.
Derudover opsættes nye, store info-skærme med information om check-in, således at pax nemt kan orientere sig lige når de kommer fra tog eller metro. Dette burde også skabe mere plads omkring check-in pultene i terminalen. Der kommer formentlig også flere SAS selvbetjeningsmaskiner.
Ombygningen skal efter planen stå klar maj 2009.
Hovedformålet med ombygningen er at give bedre forbindelse til og fra metroen på 1. sal. I dag er eneste forbindelse fra 1. sal til stueplan (hvor check-in mm. findes) almindelige trapper eller to (små) elevatorer. I den nye plan kommer der to rullefortov til og fra 1. sal (ligesom dem der fører til toget i kælderen).
Derudover bliver den nuværende pavillion midt i terminalen hvor der ligger DSB billetkontor, toiletter og en pølsebod nedlagt. DSB billetkontor flyttes til den østlige side af terminal 3 hvor der i dag ligger en Baresso café. Baresso caféen flytter så over til den vestlige side sammen med den nuværende WH Smith kiosk.
Derudover opsættes nye, store info-skærme med information om check-in, således at pax nemt kan orientere sig lige når de kommer fra tog eller metro. Dette burde også skabe mere plads omkring check-in pultene i terminalen. Der kommer formentlig også flere SAS selvbetjeningsmaskiner.
Ombygningen skal efter planen stå klar maj 2009.