Telling av flyselskaper

Someone

Moderator
Medlem
Prøver nå å telle antall flyselskaper jeg har fløyet med, men noen problemer har oppstått.

1. Sveits
Er dagens Swiss = Crossair? Dvs Swissair (gamle), Crossair og Swiss Int. skal telles som 2?

2. USA
Hvem flyr/fløy for Continental Express erj-135/145 EWR-CLT i 2005
Hvem flyr/fløy for AA Eagle, SJU-EIS (Beef Island) ATR-42 i 2000

Så vidt jeg vet så har ikke AE hatt noen til å fly for seg... De ordner det meste selv, det var sikkert en flight hvor det stod executive på eller noe...

Originally posted by ThomAAs

Så vidt jeg vet så har ikke AE hatt noen til å fly for seg... De ordner det meste selv, det var sikkert en flight hvor det stod executive på eller noe...

Så den regnes som en AA flight da.

Stod ikke noe spesielt på flyet etter det jeg kan huske

Det teller vel som en American Eagle flight og ikke en AA, om du ikke mente at de regional selskapene teller "bare" som en del av moder selskapet...

American Eagle er eget selskap.

Continental Express .. i 2005 var vel alt dette ExpressJet - mao. eget selskap. De driver imidlertid naa og farmer ut ..

IMHO: Swissair er eget, greit nok. Crossair ogsaa. Swiss er Crossair i nye klaer, saa jeg er av den oppfatning at de skal telles som samme selskap.

Takker, og da kom jeg frem til 35 selskaper

Det inkluderer de amerikanske regionale (Mesa, ExpressJet, AA Eagle og ASA), og US i 93 og US i 2005 er 2. Sterling i 88 og 94 er 1, mens dagens er ett eget. SAS (ink. "gamle" SAS, SE og DK), SASBraathens og Braathens går som 2 og LH Cityline og KLM Cityhopper havner i under LH og KLM (hvis ikke hadde jeg hatt to til)

Scanair er ikke det samme selskapet som MyTravel (ex Premiair)

Originally posted by Someone

Prøver nå å telle antall flyselskaper jeg har fløyet med, men noen problemer har oppstått.

Et selskap, et selskap til, enda et selskap osv...:colgate:

Synes Someone bør få "betalt" for Swiss som eget selskap...ikke bare et fornyet Crossair.

Originally posted by EB

Synes Someone bør få "betalt" for Swiss som eget selskap...ikke bare et fornyet Crossair.

Nå har jeg ikke prøvd nye Swiss, bare gamle Swissair og Crossair så spørsmålet var av mer hypotetisk art og var mer for å sette en mal på hvordan det offisielt skal telles

Back