Telco på reise-tråden

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
Telco på reise-tråden

Heisann

Siden mange har ipads, laptop etc og bruker telefon på reise, tenkte jeg det kunne være greit med en tråd som gir tips om smarte løsninger og priser på reise

Singapore mai 2012

Pay as you go SingTel, tilgjengelig over hele Singapore.

iPad for 3 dager, ubegrenset plan 12 sing dollars. du får en mini sim og plugger den inn i ipadn din. Enkelt og greit

Dongle for laptop koster 99 sing dollars, eller du kan bruke norsk dongle. 15 sing dollar for 3 dager, 25 sing for en uke. Ubegrenset data

http://info.singtel.com/personal/co...-plans/prepaid-broadband/unlimited-data-packs

Behold simen til neste gang, toppes opp via web ved neste besøk

Voice

Kjøpte en prepaid sim for 8 sing dollars. Ved å diale 019 først (voip) betaler man lokal rater til mange land (ikke Norge enda). Du får gratis innkommende dersom du topper opp 10 sing dollar, så totalt 18 sing.

Koster meg 8/16 sing Center per minutt til USA
http://info.singtel.com/personal/communication/mobile/prepaid-plans/prepaid-mobile/rates

Skal poste Japan når jeg ankommer der lørdag

Vennligst del dine tips

Re: Telco på reisetråden

Jeg kan komme med noen tips for India (basert på høst 2011). Pre-paid SIM er billig, men mikro-sim til det nyeste utstyret er tilgjengelig i varierende grad for pre-paid, vodafone var mest velvillig for min del (mikrosim-kortet fikk jeg for i underkant av ca 100 Rs). Du trenger bevis hvor du befinner deg, hotellbekreftelse er godt nok og en indisk person som referanse. Det er uendelig antall "pakker" for data, så kan ikke liste de opp her, men for et par hundre rupees, kan du få f.eks et par GB som er gyldig en måned.

Det som er viktig for India er at de opererer med "circles" dvs ikke bare har de en god mengde operatører (nå har det blitt litt begrenset etter skandalene) men de har egne priser og programmer per delstat, utenfor disse så "roamer" du og da gjelder andre priser. 3G utbygging er variabelt, men det utbygges raskt, så de fleste store byene har dekning, men det bør sjekkes før du velger operatør - noen operatører deler 3G nett.

SIM-kortet utgår også etter 1-2 uker om du ikke topper opp, jo mer jo lengre tid før "expiry". Du kan "toppe opp" på web, men kun med indiske kreditt/debitt-kort, med unntak av utenlandsk amex, men topup er tilgjengelig for cash så å si overalt.

India er tredje verden, men når du har dekning så er mobilnettet som regel det mest stabile du finner i landet (som sier mer om resten)!

Back