Teknisk trøbbel gir køer på OSL

Re: Teknisk trøbbel gir køer på OSL

OT: Men sist jeg sjekket inn hos DY på OSL, så var det en helt ny og allvorlig kronglete meny man skulle igjennom.
Jeg sjekket inn på automat i den nye delen, men måtte til bagdrop i den gamle delen.

Uansett, det der var et veldig tilbakesteg spør du meg..

OT: Men sist jeg sjekket inn hos DY på OSL, så var det en helt ny og allvorlig kronglete meny man skulle igjennom.
Jeg sjekket inn på automat i den nye delen, men måtte til bagdrop i den gamle delen.

Uansett, det der var et veldig tilbakesteg spør du meg..

Med den nye ¨appen¨ til Norwegian på automatene, vil man som mange sikker ha sett bekrefte å ha lest div regler for våpen, farlig gods osv., man kan nå koble sammen flere referansenummer i innsjekkingsprosessen på automaten, de med Flex-billetter kan nå selv booke om til tidligere eller senere fly selv på automaten, det er kommet enklere løsninger for scanning av pass - da sett bort fra at de har kalt det for at man må ¨sveipe¨ passet :headbang, før kom boradingkort først og baggasjelapper sist, nå kommer baggasjelapper først og boardingkort siste - dette i håp om at passasjerene venter på at alt kommer ut - men nei .... :(

Slik er planen for overføringen av innsjekk i den nye delen.
trinnvis-idriftsettelse_norwegian.jpg
https://avinor.no/flyplass/oslo/pla...ekk/nye-innsjekkingsomrader-pa-oslo-lufthavn/

Det er jo en grunn til at den offisielle åpningen er 27 april på alt det nye på OSL, og det nå fra starten en en viss grad av prøvedrift.

men når man ser på artikkelen fra NRK så ser det ut som det er de gamle automatene som det er problemer med?

Last edited:

Og de nye bagasjebåndene på innenriks ankomst sliter visstnok med å få frem bagasjen om den er regnvåt:8:

Heldigvis havde vi ikke problemer på cph. Men ja man kan undres over den nye app på self checkin. Pax husker nu altid baggagetag men ikke boardingpasset som påpeget. Dette fordi der i appen kommer en besked op hvor man skal bekræfte og da folk efter taggen kommer begynder at rode med den glemmer de at se hvad der står på skærmen efter hvorefter den logger ud som i timeout og pax så kommer over og ikke forstår de ikke fik BP 😂

Nå vet jeg ikke nøyaktig hvor feilen lå denne dagen, men jeg husker at jeg merket meg at Norwegian sitt innsjekksystem ikke var tilgjengelig på Avinor sine KUSS-automater. Og jeg gikk forbi hele rekken av automater mellom innsjekksområde 10 og 4 (kl. 04 om morgenen), samt et par automater ute i parkeringshuset, og ingen hadde Norwegian sitt system aktivt. Dette medfører selvsagt at passasjerer ikke får skrevet ut bagasjelapper, og "selvbetjent bagdrop" blir en fjern drøm. Derav laaaaange køer for å sjekke inn bagasje hos Norwegian, noe som også ble flittig kommentert av de passasjerene som reiste med andre selskaper.

Back