Tekn. feil, kansellert gir ingen EU261/2004 kompensasjon?

Icelandair har nå svart gjennom Flyklagenemda på Island. De anser ikke at det skal ytes noen erstatning etter EU-regelen.
De har sendt en tegning over flyvingenes underside med teksten "ein af dessum lugum var at leka" " fuelleak from right wing access panel, 3rd outboard of engine pylon" TF-FIV. " New access panel bought from Delta Orlando".
Icelandair claims that the company does everything to maintain its aircrafts so they will not fail and therefore claims that this must be comsidered as extraordinary circumstances and therefor the company does not have to compensate passengers".
Man kan klage, men en klage vil ta lang tid å få gjennomført.
De vil riktignok betale for tannbørste og lignende nødvendige artikler, siden bagasjen var innelåst i flyet de 24 timer forsinkelsen varte.

Har det islandske klageorganet fattet en avgjørelse, eller har klagerne bare mottatt kopi av Icelandairs tilsvar til klageorganet?
 
De har kun mottatt en forenklet oversettelse av hva Icelandair har svart, og de fikk beskjed om at de ville la saken gå videre, ville det ta lang tid før det ble noen vedtak
 
Da er det vel ikke så mye annet å gjøre for dem enn å smøre seg med tålmodighet. :)
 
Back
Top