TCAS skal fly A332 til TRF, BOO og TOS W12/13

Trdfly

Moderator
Medlem
TCAS skal fly med Airbus A330-200 til TRF, BOO og TOS ifra LPA i Vinterprogramet 2012/13 til Ving, Apollo og StarTour.
Dette ligger ikke inne i bokingsytemene, men er kommet i Apollo's flyprogram i deres Høst/Vinter/Vår 2012/13 magasin.

Tromsø: (Startour, Ving og Apollo)
Lørdager i perioden 13/10 - 6/4
DK6541 TOS-LPA 16.45-01.10
DK6542 LPA-TOS 07.00-15.15
Flytype: A330-200

Bodø: (Startour, Ving og Apollo)
Onsdager i perioden 17/10 - 3/4
DK6733 BOO-LPA 15.50-00.05
DK6734 LPA-BOO 08.00-14.20

Sandefjord Torp: (Ving og Apollo)
Fredager i perioden 26/10 - 5/4
DK6707 TRF-LPA 15.00-19.35
DK6708 LPA-TRF 07.10-13.30

Last edited:
Det skal også komme en enkeltcharter til TRD fra LPA.

Onsdag 17/10
DK6555 LPA-TRD 08.00-13.50
Flytype: A330-200/B757?

Last edited:
Er det virkelig så mange som reiser ned til LPA fra BOO, TRF og TOS? Må vel være en del ledige seter med en sånn maskin?

TRF har vel ikke hatt så mange A330, bare den fra Novair hvis jeg ikke tar feil?

330 gjennom en hel vinter på TOS på snøføre, slaps, snøkov, snøstorm osv. Jeg har mine tvil om dette kan gå eller om dette kan stemme.

330 gjennom en hel vinter på TOS på snøføre, slaps, snøkov, snøstorm osv. Jeg har mine tvil om dette kan gå eller om dette kan stemme.

Jeg var i tvil jeg også, men ette å ha fått det bekreftet på face, så må man vell tro på det da. Men man skl vell ikke se bort ifra at det kanske kommer forandringer, eller?

Jeg var i tvil jeg også, men ette å ha fått det bekreftet på face, så må man vell tro på det da. Men man skl vell ikke se bort ifra at det kanske kommer forandringer, eller?

Ikke alt på internett er sant, som også kan bety at dette heller ikke er sant ;)

Spennende at TCAS flyr med 330 på fra flyplasser rundt om. Ingen tvil om at det er mange som er glad i å dra på ferie gjennom vinteren og LPA er jo en plass det stort sett er greie temperaturer året gjennom. Så jeg synes dette er veldig bra for de som liker dette her. Så det må definitivt være et marked for dette her.

Nice!

Regner med den ikke går full ut i fra TOS, regner med den har mellomlanding på OSL eller TRD tenker jeg..;)

I Ving sitt flyprogram står det at flyene fra EVE og BOO skal mellomlande på OSL og flyet fra TOS skal mellomlande både på ut og innreise.

Men er TRF klargjort for en A330?
Den gangen jeg jobbet der så var det et annet selskap (husker ikke hvilket i farta) som ønsket å fly noen turer med en 330, men det ble ikke godkjent av Luftfartstilsynet.
Dette pga for små snumuligheter i den nordlige enden av banen, og for dårlig taksebane.
Mye kan være gjort naturligvis, hadde vært kult dette.

Hvis man ser på rutetidene så ser det ut til at flyet har base på LPA. Har DK planer om å åpne base der nede?

"Hvis man ser på rutetidene så ser det ut til at flyet har base på LPA. Har DK planer om å åpne base der nede?"

Nei, crewet flyr det mens de er på slinge på LPA/TFS. Slik var det også i vinter.
Flyene roterer rundt slik at det ikke er det samme flyet som er der igjennom hele vinteren.

TC UK hadde en base der i vinter med en 757 som fløy til Nord-Sverige og Finland...

MVH

Sidestick

Back