Tar med seg 600 ansatte på ukestur til Argentina

ENGM 911

ScanFlyer Rusty
Medlem
Tar med seg 600 ansatte på ukestur til Argentina

I forbindelse med relanseringen av Dressmann tar brødrene Petter og Marius Varner chartret et fly og spanderer en ordentlig utflukt på 600 ansatte. Destinasjon, Buenos Aires Argentina, skriver Dagens Næringsliv.

Mye folk som skal på tur og da blir spørsmålet; hvem skal befrakte dem og med hvilke type maskiner? Uansett spenstig å ta med 600 på ukestur til Argentina.

http://www.na24.no/article3058020.ece

Re: Tar med seg 600 ansatte på ukestur til Argentina

Ikke mange fly med plass til 600 stykker, da!

Nå finnes det vel et par charter B744 i Europa, og det er kanskje en slik, men da får vel ikke alle være med?!? (finnes det i det hele tatt noen chartrebare fly med plass til så mange?)

Kan vel også være at de har chartret et mindre fly, og deler det hele opp i to. Dvs. at noen kommer hjem når andre drar ut. Det blir kanskje billigst totalt sett?

EDIT: Kanskje lese alt neste gang?

Flybransjens representanter opplyser til Dagens Næringsliv at en slik tur ikke er en billig affære. Å chartre to fly vil koste omkring ti millioner kroner. Og så kommer kost og losji til alle de 600 i tillegg.

Troligtvis blir det två stycken flygplan.
Det finns flera flygbolag som lever på att flyga denna typ av flygningar.
Euro Atlantic, Air Pullmantur, World Airways etc

Uten tvil. Argentina er ikke akkurat "rett borti høgget", så det må vel brukes noen heftige widebodys med god range. Da er det bare å håpe at det dukker opp noen feite metallrør på lufthavnen (OSL ? :lol:)

Troligtvis blir det två stycken flygplan.
Det finns flera flygbolag som lever på att flyga denna typ av flygningar.
Euro Atlantic, Air Pullmantur, World Airways etc
Pullmantur Air kunne gjort seg igjen. Sist den var på OSL var så den slik ut:

5329962368_1e5e89ee52_b.jpg

Det er visst utreise i dag, og i papirutgaven synes jeg å huske det et sted i artikkelen ble nevnt at de skulle fly direkte fra OSL. Mot slutten av artikkelen var det imidlertid nevnt at det muligens ble en mellomlanding.

Men, 600 stk til Argentina, det er vel mest hensiktsmessig med to store wideb. maskiner.

Noen som vet mer sikkert hva som kommer til OSL i dag for å plukke de opp?

Merkelig at ingen har plukket dette opp tidligere hvis det er avreise i dag. Hvor leste du det forresten?

Det leste jeg i papiret jeg holdt i hendene ved frokostbordet i dag tidlig. Dagens Næringsliv.

I DN står det også at halvparten reiser fra Norge, resten fra øvrige land kjeden er inne i.

Sånn går det når man bare skumleser, men da tolker jeg det dithen at det mest sannsynlig blir 1 maskin fra OSL.

Å stappe 600 ansatte i ett og samme fly har vel de fleste selskaper regler mot. Ref. Partnair ulykken og like hendelser.

Les innlegg nr 11 ;)

Ser den, men hovedkontoret er i Norge, og da putte alle de i samme fly er ikke per definisjon lurt. (ikke "lurt" selv om det ikke var hovedkontoret heller)

Jeg opplever forøvrig at vi kommer inn med to fly og hopper alle mann inn i en taxi eller buss... Fin logikk.

Jeg opplever forøvrig at vi kommer inn med to fly og hopper alle mann inn i en taxi eller buss... Fin logikk.

Haha, den er fin! :lol:

Sånn er det når man har en corporate travel policy, så booker man forskjellige flyvninger for ansatte. La oss ikke tenke på at dødsulykker er mye mer sannsynlig i bil, og stapp alle i samme transport på bakken. Kjenner meg igjen der ja.

Haha, den er fin! :lol:

Sånn er det når man har en corporate travel policy, så booker man forskjellige flyvninger for ansatte. La oss ikke tenke på at dødsulykker er mye mer sannsynlig i bil, og stapp alle i samme transport på bakken. Kjenner meg igjen der ja.

Har vært med på slike turer i fra andre land med en tidligere arbeidsgiver, og da var det ganske klare føringer fra forsikringsselskapet til bedriften at dette skulle sprees over en god del flygninger.

Men all ære til arbeidsgiver for slike tiltak. :)

-A

Varner er privateid, så det er vel neppe noen spesielle regler på dette. Det selskaper jeg kjenner best til som driver denslags turer på halvårlig basis, har ingen slike regler - det blir som regel chartret et fly for alle. Det skulle vel også være noe unødvendig dele opp arbeidssokken, all den tid flytrafikken er å trygg som den er nå.

Last edited:

Vi har chartret en stor maskin i juni til ett arrangement så her er det fritt frem i det private.

Det er klart det er 'fritt frem' - men er det smart? Man utsetter jo bedriften for en risiko. Man bør ihvertfall ha en kriseplan for hvordan man takler det hvis det verste skjer ..

Back