Tapas Oslo

Someone

Moderator
Medlem
Skal innrømme at jeg ikke er veldig godt kjent i Oslos tapasverden og har vel egentlig kun vært på San Leandro i Vika and Barcelona, hvor av sistnevne var litt ivrig på oljebruken. Uansett er det noen som har noen formeninger om de forskjellige og gjerne et forslag til en som egner seg for 2?

Delicatessen nederst på Grünerløkka
Matfinken på Torshov
Rust nederst i Hegdehaugsveien, inn i gågata ved Lorry's

Disse tre er alle over pari for tapas i hovedstaden om man spør meg.

En som er hyggelig er Toro Toro, rett rundt hjørnet for Vika kino. Veldig gode tapas og passe hyggelig lokale med små bord til 2.

Det er faktisk bare en Tapas restaurant som har klart å imponere meg i Norge og det er Barcelona på Grunerløkka. Det er ekte Tapas laget av spanjoler, San Miguel på fat i avkjølte glass.. Meget bra sjappe.

Mange bra tips her, men er dette steder som dere kanskje vil anbefale å forhåndsbestille bord (for en ukedag)

San Miguel på fat i avkjølte glass..

He he, denne gangen blir det nok vin, da det er det jeg har lovet bort siden vedkommende er mer enn vindrikker ;)

Jeg har vært noen ganger på Salsa Tapas restaurant http://www.salsa.no/ og vært veldig godt fornøyd alle gangene! Det skal dog sies at det er vel ett års tid siden sist jeg var der, men så mye kan det vel ikke endre seg?

BF:cool2

På Barcelona er det en klar fordel å bestille bord, spesielt i helgene. Vinkartet deres er ikke noe å rope hurra for, men de har greit utvalg.

Delicatessen får du ikke bestilt bord på (i alle fall ikke før når de var nyåpnet).
(Personlig så syntes jeg disse er hakket under Barcelona på maten, men klart over San Leandro og de andre "fellene")

Ellers så har vi jo alltids Champagneria. Prisgunstig er det også der, og stort sett veldig deilig mat! :)

...på toppen av oslo Plaza serverer de også tapas - med et bra men dyrt vinutvalg.

Blir det helt feil å anbefale Myhrens i Sandakerveien? Litt utypisk, men sabla god tapas i litt spesielt miljø.

Last edited:
Blir det helt feil å anbefale Myhrens i Sandakerveien? Litt utypisk, men sabla god pasta i litt spesielt miljø.

Vi snakker tapas! Det er litt anderledes enn pasta! ;) Så det blir litt feil, ja!

Hvis noen er i Stockholm er Mamas & Tapas et riktig godt tapas sted. Billig er det også, spanjol som driver det og hjemmelaget mat.

Var også på en vanvittig bra Tapas restaurant i Gøteborg. Klarer ikke å huske igjen navnet. Men det var i gangavstand fra Norra Stan og det var både billig og kjempebra! (Skal heller poste igjen hvis jeg finner igjen navnet!)

BF:cool2

Vi snakker tapas! Det er litt anderledes enn pasta! ;) Så det blir litt feil, ja!

He he. Sånn går det når man skriver i koma. Skrivefeil er rettet. Det er selvfølgelig tapasen på Myhrens som er god.

Back