TAP øker til 10x ukentlig på OSL

Someone

Moderator
Medlem
TAP øker til 10x ukentlig på OSL

TAP øker på OSL fra daglige til 10x ukentlig fra sommeren av. Tidene er ikke klare, men antar den nye flighten kanskje vil korrespondere bedre med endel av de avgangene man nå må overnatte i Lisboa for å nå

http://airlineroute.net/2014/01/03/tp-europe-jul14/
Lisbon – Oslo Increase from 7 to 10 weekly

TAP øker også på CPH fra 13x til 14x ukentlig, og starter også en ny kombinert rute til Bogota og Panama City

Re: TAP øker til 10x ukentlig på OSL

Heftig, det tegner til å bli enda mer konkuranse fra sommersesongen om folket som vil sydover.

Heftig, det tegner til å bli enda mer konkuranse fra sommersesongen om folket som vil sydover.

Samt offshore- og havbrukstrafikken til Sør Amerika, uten at jeg har sett på om dette byr på bedre connections. TAP har jo vært interessert i dette markedet i lengre tid og var tett på SVG en periode.

Denne så jeg ikke komme.
Har kun flydd TAP en gang (t/r) mellom madrid og Lisboa og husker det som helt greit.
Hadde vert gøy å prøve dem litt lenger men hvordan er prisene til Lisboa fra OSL?

Denne så jeg ikke komme.
Har kun flydd TAP en gang (t/r) mellom madrid og Lisboa og husker det som helt greit.
Hadde vert gøy å prøve dem litt lenger men hvordan er prisene til Lisboa fra OSL?

TAP kjører hele tiden kampanjer og har priser far OSL til LIS til kr 1799,- t/r (av og til skal det letes meget grundig for å finne de billigste billettene). Er mye i Portugal selv, og når crew har dagen så er det virkelig moro å fly med TAP, når de ikke har dagen så er det virkelig kjedelig å fly med TAP. God tur :)

Har flydd en gang tur/retur Oslo-Lisboa, i økonomi med TAP, varm mat og mye god drikke. Ingenting å klage på der nei. En ganske så ny A319, vi fikk plass ved nødutgang og ledig sete mellom oss, hakket over SAS Plus vil jeg si!

Har reist mange ganger med TAP mellom OSL og LIS. Helt greit produkt, ofte veldig bra priser (har vært nede i 1700 t/r). Eneste negative var en gang hvor returen fra LIS ble kansellert og de truet med at vi måtte overnatte til dagen etter, noe vi definitivt ikke var klar for. Etter mye krangling fikk vi omsider booket om til LH via FRA, men det satt langt inne for dem å gjøre det.

Har ikke flydd for mye med TAP, men jeg har hatt både gode og dårlige matmessige erfaringer med TAP. OSL-LIS-OSL, god mat. FRA-LIS, ikke mye å skrive hjem om....

Lukter VM-ruter av dette. Hyggelig det gaar bra. Har ikke forsoekt dem ennaa.

Fløy enveis LIS - OSL for noen uker siden. Ble overrasket over servicen om bord. Det var som før i tiden. Varm 'dinner' og vin i økonomiklasse. Hyggelig crew. Betalte € 104 for billetten, men fikk ingen eurobonus poeng i den bookingklassen.

TAP tilbyr jo en god routing hvis man skal videre til Sør-Amerika. Kjenner flere som stadig benytter seg av dette tilbudet for å komme seg til Brasil. TAP har vel eneste rute direkte fra Europa til Natal (bortsett fra noen charterflighter da). Man sparer adskillige timer på å slippe å fly via Rio eller Sao Paulo.

Det som undrer meg er at Iberia, som jo vel har et enda bedre tilbud på Sør-Amerika, ikke har noen rute til Oslo lenger? Skulle tro at de kunne selge bra på gjennomgående til de sørlige breddegrader. Ligger tross alt på en grei linje nedover og man unngår omveier.

Samt offshore- og havbrukstrafikken til Sør Amerika, uten at jeg har sett på om dette byr på bedre connections. TAP har jo vært interessert i dette markedet i lengre tid og var tett på SVG en periode.

Havbrukstrafikken til Chile rettere sagt vil det ikke hjelpe stort for når TAM nå går ut av Star Alliance og over i One World. Havbrukstrafikken må nok holde seg til Air France via CDG, LAN fra FRA-MAD-SCL eller hvis man ønsker en tango underveis kan man fly med LH til Buenos Aires og limpe videre derfra til PMC via SCL.

Hvorfor ikke?

Det er massevis av nordmenn som kommer til å reise til Brasil selv om Norge ikke er kvalifisert.

Absolutt, mangr reiser for stemningens skyld.

Det som undrer meg er at Iberia, som jo vel har et enda bedre tilbud på Sør-Amerika, ikke har noen rute til Oslo lenger? Skulle tro at de kunne selge bra på gjennomgående til de sørlige breddegrader. Ligger tross alt på en grei linje nedover og man unngår omveier.

Det er forunderlig at en slik rute ikke eksisterer. Ville ha vært et kjærkomment tilbud for oss som foretrekker OW. Slik det er nå må man ofre ha 2 stopp når man skal til Latin-Amerika. Skulle tro IB trengte all den feed de kan få til alle de Larin-amerikanske rutene sine.

Med SAS og Norwegian med 3x ukentlige hver i sommer på samme strekning bør det i hvertfall være muligheter for billige turer til LIS

Blir spennende å se tidene til de tre ekstra flightene til TAP. SAS vil jo gå fra OSL grytidlig om morgenen og dermed kunne kanskje passe med endel av TAP sine avganger man ikke rekker uten overnatting i dag. Kommer de på andre dager i uken enn SAS vil man jo i praksis ha 2x daglig med Star Alliance

Back