Privatiseringen av TAP ble fullført i går og i dag annonserer Airbus at TAP bestiller 14 A330-900NEO og dropper A350-900 bestilling. I tillegg bestiller de 15 A320NEO og 24 A321NEO.
http://www.airbus.com/newsevents/ne...4-a330-900neo-and-39-a320neo-family-aircraft/
Med en nåværende flåte på 21 A319, 19 A320 og 3 A321, totalt 43 fly er det tydelig at TAP følger trenden og kjører litt større fly i stedet for å finne en erstatter for A319 flåten.
Blir også spennende å se om A321NEO muliggjør transatlantiske flyvninger til f.eks. Boston, New York, Philadelphia etc, samt Recife, Natal etc. i Sør Amerika.
http://www.airbus.com/newsevents/ne...4-a330-900neo-and-39-a320neo-family-aircraft/
TAP Portugal has signed a firm order with Airbus for 53 Widebody and single aisle aircraft including 14 A330-900neo, and 39 A320neo Family aircraft (15 A320neos and 24 A321neos). The aircraft will join TAP Portugal’s fleet as part of its fleet renewal announced by the airline’s new majority owner Atlantic Gateway. As part of the agreement, TAP Portugal is replacing its previous order of 12 A350-900s with the A330-900neo.
Med en nåværende flåte på 21 A319, 19 A320 og 3 A321, totalt 43 fly er det tydelig at TAP følger trenden og kjører litt større fly i stedet for å finne en erstatter for A319 flåten.
Blir også spennende å se om A321NEO muliggjør transatlantiske flyvninger til f.eks. Boston, New York, Philadelphia etc, samt Recife, Natal etc. i Sør Amerika.