Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
Men hva hadde de gjort da? Snakket fransk på radioen?
Originally posted by jikswoboB
Originally posted by amatør
Ja, raske til å prosjektere er vi ikke i dette landet!!
Så där brukar det låta i Sverige också. Norge är inte på något sätt exceptionellt. Det finns positiva sidor av att projekteringstiden är lång - då ökar chanserna att det blir bra och väl genomfört. Sen finns det ju gränser. Här i Stockholm har en viss motorväg som nu ser ut att äntligen bli av planerats sedan 1950-talet.
Quote:Originally posted by jikswoboB
Originally posted by Gulboble
Prøv TORPså slipper dere kaoset. Hanne og jentene (våre døtre) tar en tur til "Det store eple" i påsken og flyr TRF-AMS -(777)-JFK tur/retur. Enkelt og greit !
Nja.. Ikke for alle. Jeg som Sandefjording vil heller fly fra TRF enn OSL. KLM har jo også et bedre produkt enn det CO har iform av bedre benplass, AVOD osvOriginally posted by Dag Viking
Originally posted by Gulboble
Prøv TORPså slipper dere kaoset. Hanne og jentene (våre døtre) tar en tur til "Det store eple" i påsken og flyr TRF-AMS -(777)-JFK tur/retur. Enkelt og greit !
OSL-EWR er da mye enklere, så slipper man transfer med alt det kan medføre
-misconnect
-tap av bagasje
-stress for å finne frem
-flybytte morgenen etter en TA flight (som er HAT)
Originally posted by Gulboble
757 i 8 timer; Nei takk !
Originally posted by Gulboble
Quote:Originally posted by jikswoboB
Bussing er jo også ganske vanelig ut til "småfly" (CPH, FRA, LHR osv)
Prøv TORPså slipper dere kaoset. Hanne og jentene (våre døtre) tar en tur til "Det store eple" i påsken og flyr TRF-AMS -(777)-JFK tur/retur. Enkelt og greit !
http://meine.flugstatistik.de/banner/HAL.gif[/img][/url]
FlugStatistik
Ikke sutring. Veksten på OSL har vært veldig bra i ca tre år nå, og de visste allerede for en god tid tilbake (1-2 år), at smertegrensen ville bli nådd i løpet av 2007-2009, så prosjekteringen burde vært satt igang for leeenge siden, og byggingen burde vært godt igang pr idag, men igjen virker det som om ting kommer som fanden på kjerringa, skippertakmentaliteten igjen!!! :norOriginally posted by Gulboble
Quote:Originally posted by jikswoboB
Hei !
Dette begynner å minne om sutring.
Hvor stor trafikk mener der det skal planlegges for på OSL; Trafikken i 2020, 2050 eller 2100 ? Kom ned på jorden.
Min erfaring er at dette er det samme over hele verden.
Bussing er jo også ganske vanelig ut til "småfly" (CPH, FRA, LHR osv)
Prøv TORPså slipper dere kaoset. Hanne og jentene (våre døtre) tar en tur til "Det store eple" i påsken og flyr TRF-AMS -(777)-JFK tur/retur. Enkelt og greit !
Hanne i 2007:
FlugStatistik
Nei dæven nå er jeg uenig med deg igjen gitt. Stort sett sitter jeg foran gardinen når jeg reiser long haul, men hadde faktisk "gleden" av å teste KLM A332 monkey class fra AMS-YVR. Det var faktisk overraskende bra. Bra betjening, utrolig bra AVOD og brukbar benplass (jeg er 1.94). Har skjønt at 777'en er sammenlignbar, mens de andre flya har eldre seter.Originally posted by Dag Viking
Originally posted by Gulboble
757 i 8 timer; Nei takk !
757 er helt topp, den har jo pc-power!
KLM, på den andre siden, er på "nei-listen" min, og jeg kommer aldri til å krysse dammen med de igjen, hvis jeg da ikke får betalt for å fly foran gardinen. Makan til dårlig produkt har jeg aldri sett, service, mat og drikke på et bunn-nivå.
Tunnel er allerede bygget, så det legges opp til at folk skal bevege seg under flyplassen. Men jeg kan ikke skjønne at prosjekteringen ska ta så lang tid. Bygg en litt mindre, men bredere kopi av dagens terminal, da blir det en "helhetlig" løsning med like bygninger..Originally posted by seatsniffer
Finnes det noen her inne som har noen tegninger over hvordan det er tenkt seendes ut? Er det meningen at pax skal bevege seg under bakkenivå for så å komme opp igjen i T2?
Det synes jeg høres merkelig ut i så tilfelle. Hvorfor ikke bare bygge T2 som en T ut fra eksisterende terminal? Taksebanen kan bare utvides utfor nyebygget igjen...
(Fint om noen vil diskutere dette og ikke om Torp er en bra flyplass eller ikke)
Originally posted by amatør
De fleste større flyplassene i Europa har startet utvidelse for lenge siden for å møte veksten som kommer, bla er ARN allerede utvidet til å klare ca 25 millioner passasjerer i året, mens OSL måtte vente til de hadde 17 millioner inne før de starter prosjektering av T2..
Det synes jeg høres merkelig ut i så tilfelle. Hvorfor ikke bare bygge T2 som en T ut fra eksisterende terminal? Taksebanen kan bare utvides utfor nyebygget igjen...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.