T.G.I.Friday

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Martin: Jeg er enig med deg at 9 april ikke er noe å feire; men ... At Blücher gikk til bunns derimot, kan jeg lett applaudere selv om man nå er venner igjen :)

Last edited:
TGIF i et fritt land, der de færreste av oss har måttet oppleve krig!

Jeg benyttet muligheten i de aktuelle timene på morgenkvisten til å høre på NRK gull som sendte en slags dramatisering av det som kunne ha vært en mediedekning av hendelsene for 70 år siden. Egentlig laget for 20 år siden, men ble ikke sendt dengang pga tragedien m Scanidavian Star.

Og jeg hadde gleden for en drøy måden siden av å få møte den eneste gjenlevende av de som deltok i den norske Jagevingen på FBU den morgenen, en fantastisk blid og hyggelig 92 åring, på Flysamlingen da vi hadde NSFF seminar.

Takk til Cato Guhnfeldt som har levendegjordt så mye av historien om angrepet på Fornebu i 1940. Har lest boka om igjen denne våren, med stort utbytte!

De hadde fortjent mer enn hederlig omtale i vår krigshistorie, både mannskapene i Jagevingen, og de som bemannet antiluftskyts-stillingene rundt flyplassen, og de ulike stillingen omkring Oslo og Kjeller.

Ønsker dere alle en god helg!

Du bør vel snart passe litt på levern din, den når vel skrumpepunktet snart ^_^

Neida, den er godt trent ^_^ Dessuten blir det uansett ikke fullt kjør i kveld da jeg må oppføre meg pent og dannet...sånn delvis ihvertfall:p

Eh, det som skjedde 9. april 1940 er vel ikke akkurat noe å feire, eller?

Martin; Nå har jeg vel strengt talt ikke skrevet at dette er noe å feire? Jeg skrev det ble en bra kveld på jobb jeg :) Uavhengig av historiens hendelser...

Martin; Nå har jeg vel strengt talt ikke skrevet at dette er noe å feire? Jeg skrev det ble en bra kveld på jobb jeg :) Uavhengig av historiens hendelser...

Det var sånn jeg tolket det, da du nevnte tysk-amerikansk feriing.. My mistake.

Kos deg på jobb, du ;). Regner hvertfall med at sjansen er større for at du sender fly til Tyskland enn til USA ^_^

Back