Synes du SAS' nettsider suger? Vel, nå har du mulighet til å gjøre noe med det

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Last edited:
Re: Synes du SAS' nettsider suger? Vel, nå har du mulighet til å gjøre noe med det

...eller outsource til en gruppe i midt Norge som kan selge flybilletter ....

Re: Synes du SAS' nettsider suger? Vel, nå har du mulighet til å gjøre noe med det

Hehe ... vi skal nok prate sammen .... ;)

Spennende stillinger det der!

Åpne sider hos SAS er faktisk veldig bra! Ryddig fremstilt, lett og finne frem i tillegg har innholdet god balanse.

På lukkede sider har SAS en liten vei og gå, men jeg regner med at det kommer :-)

vi gjør svært mye sammen med det lille internettselskapet i Mosjøen. Blant annet har WIAS levert "Se om vi er i rute" (http://www.sas.no/no/Misc/Service_Links_Container/Se_om_vi_er_i_rute/) bestillingsfunksjon for uledsagede barn (https://www.wideroe.no/booking/12/i...d=SAS-UM&language=NO&adt=0&chd=1&C=700&I=4840) og en rekke spesialtilbud (blant annet for EuroBonus), og vi sender folk til MJF for å lære og utveksle idéer og smarte løsninger så vi gjør mye sammen.
men - bck on topic! Vi trenger flere folk for å gjøre nettisdene enda bedre slik at vi kan selge mer og tjene gode penger til "bolaget". Aldri før har jeg iallefall jobbet sammen med en mer dedikert og kunnskapsrik gjeng.

Men når dere poster jobben på den engelske siden, synes jeg det hadde vært passende med engelsk tekst i jobutlysningen .... ;)

http://www.sasgroup.net/SASGroup/default.asp

At menyen ikke funker ordentlig i Firefox er også noe dere bør titte på ....

Ikke bare menyen - jeg får diverse tekst stablet oppåhverandre i et salig rot. Kanskje derfor de trenger hjelp :D

SAS sine nettsider er vel strengt tatt bladt de bedre i bransjen. Det eneste jeg kan sette fingeren på er at den til tider bruker litt lang tid på å finne frem priser og bilettalternativer...

Jeg har desverre verken utdanning eller erfaring for utvikling av IT-systemer, kun et par fag i prosjekt- og IT-administrasjon (besluttningsprosess), så jeg er desverre neppe aktuell for noen av stillingene... :(

sasgroup.net har vår avdeling ingenting med - det er kommunikasjonsavdelingen.... hehe

sasgroup.net har vår avdeling ingenting med - det er kommunikasjonsavdelingen.... hehe

Tsk tsk - kunden vet ikke det .... :old

Ikke bare menyen - jeg får diverse tekst stablet oppåhverandre i et salig rot. Kanskje derfor de trenger hjelp :D

Det er mulig at SAS ikke helt er skyld i akkurat det. Når nettlesere blir oppdatert hender det at gamle koder ikke fungerer helt optimalt i den nye.

Det samme skjer når du kjører med en for gammel nettleser, men da får du gjerne en beskjed om at den er for gammel.

Men når dere poster jobben på den engelske siden, synes jeg det hadde vært passende med engelsk tekst i jobutlysningen .... ;)

http://www.sasgroup.net/SASGroup/default.asp

Jeg siterer:
"- Förstå och kommunicera på skandinaviska språk/engelska" derfor skulle det vel ikke være nødvending å skrive den på engelsk. Kan man ikke forstå annonen på svensk, oppfyller man ikke språkkravene

Jeg siterer:
"- Förstå och kommunicera på skandinaviska språk/engelska" derfor skulle det vel ikke være nødvending å skrive den på engelsk. Kan man ikke forstå annonen på svensk, oppfyller man ikke språkkravene

.. så hvorfor gjøre den tilgjengelig på den engelske siden? Eller på engelsk på FB? Det er jo bare å lure folk ...

man må kunne begge deler, Andreas!
sasgroup.net er på engelsk, og alle jobbannonser som er åpne for eksterne søkere går automatisk ut på alle SAS-sitene. De ligger på sas.no/se/dk også

Fair enough - men når dere averterer på engelsk på FB er det lite heldig å trekke til seg interessenter for så å sparke dem ut igjen ... det synes iallefall jeg er en svært negativ måte å kommunisere på ...

Men CK : Kvifor ligg ikkje delay-kodene til SK-flightane ute?

Men CK : Kvifor ligg ikkje delay-kodene til SK-flightane ute?

SAS har tatt en beslutning om at vi ikke vil vise delay-kodene

Fair enough - men når dere averterer på engelsk på FB er det lite heldig å trekke til seg interessenter for så å sparke dem ut igjen ... det synes iallefall jeg er en svært negativ måte å kommunisere på ...

Da må du lære deg mer om kommunikasjon, gamle ørn. Måten SAS bruker FB i dette tilfelle er smart da de i tillegg til å tiltrekke seg aktuelle kandidater, også forteller "verden" at det faktisk skjer noe i SAS og at de rekrutterer. Bare se på den nye reklamekampanjen til Statnett hvor de søker etter breakdancere. Det er vel så mye annonsering for å gjøre Statnett mer kjent (de har fått en del medieoppmerksomhet), som det å finne kandidater til en rekke stillinger.

Tror neppe de som kun kan engelsk føler seg lurt av SAS ved å klikke seg inn på annonsen. Du stormer i et vannglass. Hadde det ikke vært for at jeg har byttet bort datanerd-yrket for noen år siden, så skulle jeg søkt.

Synes ikke SAS' nettsider er så verst - de er oversiktelige og designet er enkelt og greit. Men jeg kunne ønske mer sammenheng og samtidig oppdatering mellom de ulike delsidene (.com, .no, se. og .dk). Det er ellers mye stoff, særlig på de norske sidene, som ikke er oppdatert - enkelte ting er direkte feil. En del irriterende orddelingsfeil er det også. EuroBonus bør få en bedre bookingmotor og bedre poengoversikt.

Ellers er sasgroup.net en helt elendig side.

Back