SWISS/SAS USA - spørsmål.

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
SWISS/SAS USA - spørsmål.

God morgen, da er jeg igjen i gang med en ”meg meg meg” tråd hvor jeg lurer på ting som har vært oppe i andre tråder – men håper dette går greit.

I går kveld fikk jeg trumfet inn en USA tur nummer to for 2011 og det med MEGET god hjelp fra Widerø (manuelt da mine ønsker var vriene å få til på nettet):up:. Vi ville ha Swiss ned (på grunn av mellomlanding på EWR er totalt uaktuelt) og direkteruten hjem på siste reisen etter noen dager i NY.

Vi er da to voksne og en baby (reiser som to åring med eget sete)

Ruten ble:

OSL-ZRH-MIA med SWISS i economy (M)

12 dager senere:

MCO-EWR med Continental I economy (N)

Og 5 dager senere:

EWR-OSL I economy (W)

Så kommer de klassiske spørsmålene her:

• Hvor mye kan jeg oppgradere på disse turene med poeng? (Helst i god tid før reisen?)
• Er Swiss fleksible med opgradering for penger? Hvor mye snakker vi om ZHR-MIA?
• Noen som har noen setetips for LX A340 og SAS A330 på apekatt?

Takker (igjen)

Re: SWISS/SAS USA - spørsmål.

God morgen, da er jeg igjen i gang med en ”meg meg meg” tråd hvor jeg lurer på ting som har vært oppe i andre tråder – men håper dette går greit.

I går kveld fikk jeg trumfet inn en USA tur nummer to for 2011 og det med MEGET god hjelp fra Widerø (manuelt da mine ønsker var vriene å få til på nettet):up:. Vi ville ha Swiss ned (på grunn av mellomlanding på EWR er totalt uaktuelt) og direkteruten hjem på siste reisen etter noen dager i NY.

Vi er da to voksne og en baby (reiser som to åring med eget sete)

Ruten ble:

OSL-ZRH-MIA med SWISS i economy (M)

12 dager senere:

MCO-EWR med Continental I economy (N)

Og 5 dager senere:

EWR-OSL I economy (W)

• Hvor mye kan jeg oppgradere på disse turene med poeng? (Helst i god tid før reisen?)
• Er Swiss fleksible med opgradering for penger? Hvor mye snakker vi om ZHR-MIA?

Takker (igjen)

Hørt litt forskjelig om oppgradering. Mener en iafall tidligere kunne oppgradere ombord, men tror det har blitt dyrt dersom det fortsatt går an. Tviler på oppgradering for penger dersom det ikke kommer en kampanje hvor de tilbyr dette i ferier (hadde det i fjor).

Dere reiser vel med en liten en, så dersom alle tre har egen billett (ikke infant) ville jeg gamblet på å sette de voksne på hvert sitt midtgangste på en fireseter langt frem og den lille mellom dere. Med flaks får dere da en fireseter for tre personer. Det finnes vel også noen tre setere langt bak i A330 mener jeg å huske. Ville iallfall prøvd på optiontown til eco extra umiddelbart. Om det er mindre enn 24 timer siden du bestilte hos Widerøe ville jeg umidelbart oppgradert til bookingklasse V med SAS, koster sikke mye og du får mer poeng.

Om det er mindre enn 24 timer siden du bestilte hos Widerøe ville jeg umidelbart oppgradert til bookingklasse V med SAS, koster sikke mye og du får mer poeng.

Takker for råd... Gir V klasse noen andre fordeler enn poeng?

Leste på Flyertalk for en stund siden at noen hadde blitt tilbudt oppgradering fra C til F i gaten i ZRH med LX og at prisen var ca 8000 nok en vei. Er vel kanskje noe tilsvarende fra M til C da?

Innenriks i USA med CO er vel sjansene lik null for oppgrade.

Hvis det er SAS metall du flyr med på returen, har du jo mulighet for å oppgradere ved å betale på Optiontown, eller prøve deg med poeng i gaten.

Ang ditt spørsmål om seteplassering kan jeg dessverre ikke hjelpe deg da jeg aldri har flydd bak i de store bussene til SAS og LX;)

God tur!

BF:cool2

Jeg fløy den ruten i september og vi undersøkte både ved gate og ombord mulighetene for betalt oppgradering fra økonomi til biz. Prisen var nok 6.000 ved gate og 9.000 når vi var kommet ombord, pr pers for én vei. Vi droppet det...

Takker (igjen)

1. Du kan oppgradere (forsoeke) via Optiontown med SAS paa forhaand. Det koster deg litt penger, men ikke mye. Med poeng kan du kun oppgradere SAS paa flyplassen. Continental= glem det. Swiss oppgraderer med penger, det gjoeres i Zurich og vil nok koste deg ca. 1000USD+

Har aldri reist bak gardina med Swiss, hos SAS er det vel rad 31, noedutgang, som er aa anbefale.

Du har en webside som heter www.seatguru.com der man kan faa setetips

Og en ting til: dersom du har planer om aa oppgradere denne turen med penger, hadde jeg heller kjoept en businessbillett og glemt hele oppgraderingssurret. M klasse er garantert dyrt og det kan ikke vaere store forskjellen i pris naar du legger paa ca. 10K i oppgraderingsgebyrer som kun er stand by.

Swiss oppgraderer med penger, det gjoeres i Zurich og vil nok koste deg ca. 1000USD+

Takker - 1000 USD per pers?

Vi har fått rad 29 på SWISS maskinen som er kun 4 seter og bulhead. Tok et "Buskerud triks" og sete F er ledig mellom oss så det er en grei sjanse for å få hele raden. Ser ut som en rad man egentlig ikke skal får booket uten noen LH/LX status.

Jeg fikk 13300 grunnpoeng med mitt EuroBonus sølv på t\r OSL - ZRH - MIA i sommer. I økonomi vel å merke.

Jeg så i dag at ZRH-MIA legget har blitt endret fra A340 til A330. Noen som vet hvorfor? Er det noen komfort forskjeller?

Det spørs hvilken A330 det er endret til - A332 eller A333. Får du sistnevnte så får du LX sitt nyeste produkt med nye seter og AVOD, 9" skjerm. A332 derimot har gamle seter (tenk CX A330 intra-asiatisk) uten AVOD, 6,5" skjerm.

Back