Swiss hendelse på LCY

Someone

Moderator
Medlem
Swiss hendelse på LCY

http://www.flightglobal.com/articles/2007/08/31/216374/exclusive-pictures-damage-to-swiss-airs-rj100-after-hard-landing-at-london-city.html

En Avro-100 fra Swiss ble så hardt skadet under en hard cross-wind landing 18 Aug at den fortsatt står parkert på LCY mens teknikere fortsatt prøver å finne ut av om den kan ferge-flys til ett verksted eller om man må frem med øksen.

Ser ut som om det har vært en solid tail-strike utifra bildene og man kan slå fast at Swiss sin policy er å male over (eller dekke til) gjennkjennelses merker når det har skjedd noe, uten at det lurer alle:rolleyes:

Re: Swiss hendelse på LCY

Oi, det så ikke bra ut. Hva er de blå greiene på flyet? Noe som tildekker logoen, eller?

Jepp, det "blå" er nettopp for å dekke til flyselskapets navn og logoer...

Var det nødevendig å dekke til logoer på denen maskinen? Så stygg var ikke Avro`n. Hvorfor dekket de ikke til Star logoen også?

Jeg vil tro de kun gadd å dekke til det som var nødvendig, for å prøve å "skjule" selskapets identitet. Så da hoppet de sikkert over "Star Alliance" skrift/logo, siden det ikke er selskapsbestemt logo osv.

Jeg trodde tildekking av logo var noe som hørte fortiden til. Mener å ha lest at SAS-ulykken utenfor Arlanda var den siste ulykken hvor det ble gjort i nyere tid, da SAS fikk massiv kritikk etter å ha malt over logoene.

Tja... China Airlines gjorde vel for noen uker siden...

Det så ikke så pent ut, nei - men å dekke over logoen blir liksom litt patetisk...

Man må jo bak for å se at kjerra er skadet så det virker noe overilt å dekke til ja.
Litt avhengig hvor mange timer denne maskinen har så vil jeg tippe på at den blir reparert. Slike ting har skjedd før der maskinene blir satt istand så fremt strukturen ikke er vesentlig skadet.
Jeg har bilde av en B757 som ble levert til et selskap i østen sent i 1987. Under fergeflyging østover fra BFI fikk de en tailstrike under mellomlanding på Hawai.
Maskinen returnerte umiddelbart til BFI for å få skadene fikset. Maskinen så ikke pen ut da den kom frem til BFI og den ble fløyet unpressurized fra Hawai til BFI.
SjefsPiloten kom ut av flyet i reneste Benny Hill stil. Han gikk bak 2P'en og slo han i hodet med noe som lignet en avis hele veien fra flyet over tarmac til Boeing Deliverycenter til alles munterhet.
Hva som skjedde videre med hans som fløy vites ikke.

Originally posted by OJB

Man må jo bak for å se at kjerra er skadet så det virker noe overilt å dekke til ja.
Litt avhengig hvor mange timer denne maskinen har så vil jeg tippe på at den blir reparert.

Mener jeg leste at dette var en av de nyeste Avroene og at den var levert i 1999 eller 2000, så sjansen for at den blir reparert er absolutt tilstedet

Slow approach led Swiss RJ to strike tail at London City

Inquiries into the hard landing which badly damaged a Swiss-operated BAE Systems Avro RJ100 at London City a year ago have shown that a wind shift, combined with below-target approach speeds, led to a sudden sink before touchdown.

The pilot attempted to arrest the sink by instinctively pitching the nose up to 9.3°, resulting in a tail-strike before main-gear touchdown which cracked nine frames in the aft fuselage, damaged stringers, and extensively abraded the skin.

Although the Swiss International Air Lines RJ100's approach to runway 28 had been stable and carefully monitored, the Air Accidents Investigation Branch says that reference calls by the first officer show the jet was "generally below" target speeds.

http://www.flightglobal.com/article...ch-led-swiss-rj-to-strike-tail-at-london.html

Back