• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Swedjet's første CRJ200!

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Swedjet's første CRJ200!

Du snakker om trauste saker. Terningkast 2. Men hva pokker er det svarte greiene foran snuten??


http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=1427
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

1 (Men så ligger jo Sverige i Øst-Europa og der liker man jo slike streker!)
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

svenskene kan ikke designe fly paint... bare se på swe fly og fly me.. tragisk det også
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

Originally posted by Blubird


Du snakker om trauste saker. Terningkast 2. Men hva pokker er det svarte greiene foran snuten??

Som Superhai antyder er dette en såkalt Ram Air Turbine, som gir strøm til å drive de nødvendigste systemer ombord dersom f.eks. motorene kutter ut, og dermed ikke kan generere strøm.
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

Originally posted by LCH


Originally posted by Blubird


Du snakker om trauste saker. Terningkast 2. Men hva pokker er det svarte greiene foran snuten??

Som Superhai antyder er dette en såkalt Ram Air Turbine, som gir strøm til å drive de nødvendigste systemer ombord dersom f.eks. motorene kutter ut, og dermed ikke kan generere strøm.

Det var vel en nokså fantastisk sak om en 767 som landet uten motokraft et eller annet sted i Canada (eller deromkring), hvor denne turbinen var til stor hjelp. Husker ikke detaljene, men dette er vel noe som mange her på forumet kjenner til.

jy
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

Denne var jo stilig. Nesten litt bizjet-stil over dekoren.

(Fan av rette linjer)
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

Det flyet ser ikke ut som om det er malt i 2004. Heller 1984.
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

Håller med om att senaste bidragen på den svenska flygmarknaden inte är av högre kvalité.. Kan dock gå med på att sträcka mig till tärningskast 3. Nej tacka vet jag Spirit och V-Bird.
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

Så ikke at det var en slik "propell"! På større maskiner pleier de å sitte på undersiden av flyet.
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

Member of the Aeroflot-group. Ikke mye å skryte av.
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

Originally posted by LN-GBM


Member of the Aeroflot-group. Ikke mye å skryte av.

Aeroflot har da et stilig design

http://www.airliners.net/open.file/685748/L/

http://www.airliners.net/open.file/684446/L/

http://www.airliners.net/open.file/679054/L/

http://www.airliners.net/open.file/677978/L/
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

Kjeeedelig, dårlig match med flyets design. Terningkast 2.
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

I tillegg så er jo ikke blåfargen veldig "svensk"...
 
Replying to Topic 'Swedjet's første CRJ200!'

huffamei! Terningkast 2 - trekk for den urstygge halen....
 
Back
Top