SVG uten direktefly til Spania

Status
Not open for further replies.

C130

ScanFlyer Gold
SAS og Norwegian legger ned alle direkteruter fra SVG til flyplasser på solkysten:

Fra Stavanger Aftenblad:
"Stavanger blir i vinter uten direkte flyruter til spanske reisemål. Både Norwegian og SAS innstiller sine flyginger mellom Sola og Spania fra november."

"I både Norwegian og SAS skal flytilbudet fra Stavanger til steder som Alicante, Murcia og Malaga omdirigeres via Oslo Lufthavn, Gardermoen, i det kommende vinterprogrammet. Norwegian innstiller sine ukentlige ruter fra Sola fra programmets begynnelse 1. november, mens SAS stanser sin ene ukentlige flyging til Alicante fra 13. november."

http://www.aftenbladet.no/lokalt/1233345/Alle_direkteruter_fra_til_Spania_nedlegges.html

Takk, da tror jeg valget blir enkelt:
KLM og Transavia via AMS

Ikke så mye vits i å opprettholde en rute for morro skyld, man leker ikke flyselskap vel....

Inntrykket jeg sitter med er at det ikke er mange som har benyttet seg av tilbudet til både Norwegian og SAS de siste årene på rutene mellom Stavanger og Spania (med unntak av ferieperiodene).

Har dere lest noe av det som står her i det hele tatt?

Norwegian forsetter med å fly, de er jo stappfulle året rundt.

De sliter med å få kabalen til og gå opp (med fly, IKKE pax),billettene kommer snart ut for salg.

:old

Artikkelen er nok oppdatert. Den sa først at både SAS og DY skulle kutte ut.

Utrolig dårlig journalistikk. Ikke noe mer å si om det. SAS hadde en ok forklaring på det korte oppholdet mellom nov og feb. Norwegian flyr som normalt, hele vinterprogrammet. Ingen dramatikk at all!

Jeg synes det er rart at SAS ikke skal fly fra Stavanger til Alicante fra NOV til FEB, er det ikke rundt juletider det er flest pax som reiser?

Spania er jo ikke det store i november-mars. Var der selv rundt juletider for et par år siden og da var det surt og kaldt.

Det har vel vært vanlig at også ruten KRS-ALC droppes fra november til mars. Så jeg ble ikke så overrasket egentlig.

BF:cool2

Ufattelig hvor mye dette sprer seg. Både Finansavisen og Boarding trykket dette ukritisk.
Boarding har riktignok i dag rettet opp artikkelen men det er utrolig svakt å ikke kontakte Norwegian eller SAS før de setter ting på trykk. Er det mange ferievikarer innen journalistikken?

Må jo le av journalisters manglende evne til selvkritikk og dementi. Det som åpenbart er en stor brøler av vedkommende skribent er formulert som "Billettkluss hos Norwegian". :lol: Ei heller skriveferdighetene er det så mye å skrive hjem om: " Bjørn Kjos i Norwegian sier resultate er eterkt preg" Andre skriftlige perler: "ergelsene, Lavpørisselskapet, distriktsjef, milliader"

Last edited:
Siden ryktet er feil og tråden nå er vridd til pressebashing, ser jeg ikke at det er så mye mer å legge til. Tråd stengt!

Status
Not open for further replies.
Back