SVG-SYD i BA F

CrtochRocket

ScanFlyer Blue
  • Aldri vært i SIN
  • Aldri vært i SYD, eller Australia for den saks skyld
  • Aldri vært på A380 før
  • Trengte noen TP for BAEC Gold

Jada, brå start på denne trip report'en som påbegynnes i lett LPGS rus i fra CCR på LHR. CCR, eller concorde room, betinger at du har en shit load med tier points (TP), eller at du har en billett med BA i F. Jeg har ikke en shit load med TP, men nok til at BAEC Gold var innen rekkevidde i år.

Et BA salg, et ekte salg og ikke "crazy Thursdays", som i fjor, fikk meg til å bestille en rundtur SVG-SYD i F. Begrunnelser som i innledning.

Så sitter man her da, i CCR, bare meg og Laurent (Perrier Grand Siecle). Det er fortsatt 5t til avgang. Tror vi skal bli godt kjent, meg og Laurent.
 
Vi er nok mange som venter på fortsettelsen på denne trip reporten;)

Hva er planene i Australia ??
 
Ingen planer i SYD. Har 3 dager åpent. Forslag velkomne.

Må bare si at dagen startet dårlig på SVG. SAS kjører handling, dårlig CE innsjekk. Følte meg ikke velkommen. Ingen fast track på SVG, selv med F billett. Dårlig BA. Ingen lounge på SVG heller, selv om det ikke er noe tap. Den er jo ikke bra. Det er bare prinsippet.

Ankom LHR 13:15, heldigvis lite folk. Selv fryktede fast track Security var relativt OK.

Ting ble bedre da jeg kom til CCR. Ingen state-of-the-art lounge, men de har decent sjampis og god utsikt til flyene.
 
Great barrier reef er alltid er must i Australia, men da må du komme det atskillig lenger nordover på vestkysten.
 
Kommer nok til å holde meg i SYD traktene.

Landet i SIN nå. Her blir det 27t stop-over. Hyggelig med wifi om bord i car service'en til Shangri-La. Det er mer enn hva BA0011 klarer å ha på en helt ny A380 (G-XLED).

Gjestet inn en kar i fra FlyerTalk i CCR. Det var hyggelig. Da var vi plutselig 3, meg, Laurent PGS, og FT karen. Vi gjorde vårt for å tømme baren (klarte det ikke), og vips så var det tid for boarding. Et stykke ut til T5 C, og man må gå selv...hrmf...her knuser LH BA. Bakeproduktet er mye bedre i LH F enn hos BA i F.

Priority boarding hadde de i hvert fall. Fant fort frem til sete 4A. Første gang i en A380. Veldig luftig og fin kabin. Welcome on board this Boeing Airbus A380, sa CSD. Intern vits, hun ville bare se hvem som fulgte med.

Da vi var i luften ble det en kjapp middag med tilhørende viner. Litt skuffet over at 'tasting menu' var fjernet fra A380. Hadde sett frem til den. Var ingen etterspørsel sa CSD. Nuvel, maten var god den og vinene likeså.

Sovnet fort etter middag og våknet ca 8t senere over Bengalbukten med kun 3t igjen av flyturen. Helt flott. Veldig stille om bord i disse A380, i hvert fall up front.

Touch-down i SIN, skrive reiserapport i Merc'en, og der ruller vi inn på Shangri-La Valley Wing. ... To be cont..
 
Last edited:
Spennende. Fint hvis vi kan få litt bilder og. :)

Ja, skal få laget meg en Flickr-konto eller tilsvarende

y3mtNLkWNNf4KCGyfjwRg08Xv71f8Gcsd3oa-BFdzK1MAi384B00jUUS0IuZhfaKZza5t0tNsW2Xe-I06AmQ0mFS5ueNSydUFCf1LUH-_RRk6QuG7cwJ1ckMSFPrCjZnchdKRAkL7TXqhyLe_cCvm3TiPMOmUfwVFkAlvIKZkfXtr0
 
Last edited:
G-XLED A380 som tok meg til SIN
y3mac-I2M5CycEcBvyrUg27yozO3EUQ1wOVuxYsr_QX8B_P8UHCdoRez0iLvga6ljvhNUSow6zlzPwxioGDmka7iB6mxBegCIhIo2LT2qubCtHN-blnsFRb12FUR7b73VOXJQn1lN4m3IW8OutWaC9CNhv6oIsPvLm285b8jJIdSPs


Røde sokker og pysjamas i 4A. Litt nærme galley, så ville valgt noe annet om jeg hadde hatt muligheten.
y3mzk7fgO10wbzOb5muGgipN1e6yOktUVk5Ww20fT92FlTUJwjHq1N6C1XzRs4mZCbp0i0IjPrmgCDou638Thwi75oCYntsipjpD6Lwf1KyeDBm6who7nC7Nw_N18WOeEG4do2yc-t2Mx8oX08FNmhmhAViYzvjdnlKVIEWLTiBolA


Aspargessuppe som var ganske så god mener jeg å huske
y3mzo9ly0FLqVb-7qfwQPjd2CT2gkv2x7owfjxjOdZKuk2AuaYB3TfZZK7xBLe-YsDKyHJDNusnq6lt7vQLr8K7L5CMHck2U6BK86IQTeBUkp5B9zMWdfnqJyMvGehmgsobMQbeBG4p7p0KEXoQC5S_-7zSZ2sp3WXPFiexOuTrGoM


Sovnet etter maten og våknet sånn ca her:

y3mVYi2kkIgtha_X4EgQOqY2q7p7HdOzVRGYKKgvRdHxGZazRC5JMphJmf7ELn-QKsm9Y5BEi-F0LwvpWpGooI7xjbJxAEBDapHiI-MutvHLE1_lY36t0NnmsqmUBveBz4Oe5Mvht_Vau7upQifliQm9LhUSAw9GMKcU3Dj04gwCTo


Legg merke til omveien. Kapteinen kom forbi setet og jeg spurte hva den skyldes. Han sa det var for å unngå Afghanistan. Ser jeg på flygningen i Flightradar24 så viser den Pakistan, men, men
 
Last edited:
Ahhh, fete bilder :)
En slik liten bue, dog noe mindre, oppe i nærheten av Lahore har jeg opplevd på de aller fleste turene mine, men som sagt, da noe mindre enn den dere tok.

Hvordan lå det an oppe på Orchard.... ;)
 
Singapore:

hadde 27t stop-over i SIN. Her var det varmt, klamt og fuktig, overskyet og en del regn. Ikke de beste værforholdene, men storkoste meg uansett. Spiste middag med noen asiatiske forretningsforbindelser. De skjønte ikke at jeg orket å gå rett fra 13t flight til en middag. Ha, de trodde kanskje jeg var bak i bussen. Nydelig mat i SIN, generelt. Selv om det er et flyforum så tåler vi vel litt food porn:

Bodde på Shangri-La Valley Wing. Der var det fri flyt av sjampis og diverse fingermat hele døgnet. Frokostsjefen disket opp alt hva man måtte behage. Min test på gode hoteller er vanligvis om de kan gjøre et bra posjert egg, men her måtte jeg gå for "The Valley Wing egg":

y3mTnBgrzC9eqnfMN3GGOAtXPox5YUZaiX1lCQP-gQafYykwhs8eMHMgVZRZcSNkf_G-CgaHuOrX8XExpdm5QYWLnVJX0B9srumRcFIJ4jFzCjyxd_3n-lsramIgjROwhsm0XxPCv6GAKykKKnM6gETdbAEXFJ_JvTM5fsa7rZ1HBM



Garden wing og basseng på Shangri-La
y3m_oEzwVtbYnm9II7VSHB7nWggTRT_gwpRnOKEA2d_9SpUeXOjur5ebUB8YbuiV2jkb_twl9z6jkSe0cBS2N2XDXH3dv_bvQy74jK_kBt3q1R6KMDWALgxsMlqlDiNCNfxtVpXdek2GbAnMOjfEd22XkS8aZFBpf_G_ahdwFqa8fM


Og, en veldig turistaktig ting, men er jo litt "bucket list"-aktig. En Singapore sling på Raffels:

y3mhVsF8qh78QoH0ZK-LaDG2dU-pDTEKKcQhrAYtUmX7n8_WUUVvOMI7ybbkV79D12GFdR8jwvzRgNCuqYDVjWImJiJVaUAxZ0ez2kfSA9iVAw5RG366Nv4XcMnNz5aYDe6bjI-R12y2AWdxTdxrbnbp56Lz5LVp9da2T5UOegZeoY


Marina Bay Sands hotell er et imponerende bygg, men hotellet er litt disneylandaktig sier folk som har vært der. Kom meg aldri opp i infinity poolen på toppen, dessverre.
y3maNsrxv2uE60yfoPlwDsOiW2PZtdfFsMWgbQ-zV1M6UxaSWeRxuD9vp3aakIplUH_8hr5vNZcJEcT3N8LnToQecUWSMXJ3fS0BS2VDAngBfcvZa3J3UiduCYvRISQWa1kUO0WIBIXk1RmkJRxd6uFUQDFVEtQVBeVa4r-0Q2GMlA
 
Last edited:
SIN - SYD
BA 0015
Boeing 777-300 (G-STBB)


Changi, ja. Plutselig var man her:
y3mw4gSzxtrVELSWcTy56OHtsdNoC9Mz_chD8rlklVu3N4xPHOhK82ZCSEt5A9anRonbn4aVlEiBuk7PH7SFa6dZqIlwkUIvNgcMAfPIGpvrBfgFQXhcDRnuQgtPnQaH6TxbxXUvmCpjT_r87dzB5RbzLVoMa9k9tAdIISSlIOlwvk


Og bak den døren, så har de med F billett, og kun de (ikke sånn BAEC gold rusk og rask) adgang her:
y3mejA5no_25daxaxhR4KuAfb1VD_EYy_Uh3skCQBYU0DRYxE16fzypV3JZ4p5BzxMah7jmg521xhUMXBeS9FP858NDwvBj5Gok6ikIEap1fnEjgWHZqnyMhIJZ_DT3cfITLQ7-iiaud7T5i7BlKVwhISt1Ioz8YhKkT0JJn89x_wI


Og nå er flyet minst 1t forsinket pga værutfordringer på LHR i går. Jaja, da blir det mer av denne:
y3mvVV0590I4x4qgA581-ZPV5ldcXMR0pAzk8iBbKYeCTLPFsKMb4CsZWOy2sPgNvCjaJTRP6Yyrjxbrv1jkpr3HjpFCjYWuNnhgfuY-PSrtxhwdtGWRkXQRCRPYDtSFiiA2bvDGHTOvq2UYz1eq98mT8Ah82pCN6y9Al0luFrFjkw


y3m0a7NmObQazhGcM9qdmnyDwVuQvj1EoEccFL22tFEjqJ6cYWzPJR0CcaRRczzLfHo1MNC3FTBwzxLUWPoRpV8yXikIoulastVRp5DjOi7aUD4wMa4zA2AMcdHBOVFXrZflnC9KMgyZz6fr-OInFiheiYSm6fpYAnBZGJCCxWRk7o
 
Last edited:
Og, en veldig turistaktig ting, men er jo litt "bucket list"-aktig. En Singapore sling på Raffels:

y3mhVsF8qh78QoH0ZK-LaDG2dU-pDTEKKcQhrAYtUmX7n8_WUUVvOMI7ybbkV79D12GFdR8jwvzRgNCuqYDVjWImJiJVaUAxZ0ez2kfSA9iVAw5RG366Nv4XcMnNz5aYDe6bjI-R12y2AWdxTdxrbnbp56Lz5LVp9da2T5UOegZeoY

Haha :D
Jeg var innom for noen år siden i samme ærend. Da jeg kom inn og så alle gutta med rosa drinker i hånda, tenkte jeg: 'Dette klarer jeg ikke.' Tipper jeg er en av få som har forlatt lokalet med kun GT innabords.

Sjef rapport!
Kjør på med mer :)
 
Fin rapport og thumbs up for mange fine bilder! En Singapore Sling på Long Bar er selvfølgelig helt innafor! Been there, done that...


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Da flyet var forsinket ut av SIN, 1t som nevnt i posten over, så ble lounge oppholdet litt lengre enn planlagt. Egentlig en merkelig opplevelse å sitte i Concorde bar sammen med svært få andre. Rommet i seg selv er relativt mørkt og uten vinduer. De to "vinduene" som er, er store LCD-skjermer som viser bilder fra Singapore. Legger man godviljen til, så virker det som om man ser ut. Jeg, der i mot, så ikke ut..haha..neida, man er da F-pax og vet å oppføre seg, men begynte å kjenne det.

y3mrucfw1eudeXA1kN1LMmPhJ4URFgx7fiYhuYIYPPy8rcMqevI_JHWQ_qg2zJCum9poHTCmA-y2HlP0Av5Tc_SG04wWtNLlBQZ7-nUJjM6R8d4M9JvlnrlalXiiP0JQEUwiTfevw8ahN7ygeygBc1P4d7YROx6Y0YmC1MrBQw_Ho8


Boarding startet til slutt. Det var security ved gate, ingenting før, bare passkontroll. De hadde skilt som ba passasjerer ta ut hand-guns og liknende og gi til security. Prøvde å ta bilde, men det ble ikke bra. Aldri populært å ta bilder i security, så jeg prøvde å skyte fra hofta.

Boardingen var et kaos uten like, nesten så jeg savnet SAS's priority boarding, og den er ikke god den heller. Med småbarnsfamilier, F-pax, Club World og BAEC Gold/Silver virket det som om hele flyet var i "fast track"-boarding. Pleier vanligvis ikke å ha noe hast når jeg skal om bord, men her hadde jeg lyst på setet mitt fort for å finne roen sammen med LPGS. Kjente jeg var trøtt.

y3m35RBdEcmQXLaKDsbDfrLqY3MQenPNcXfgCCfmcEk2dJWw6IG6eQ65vfG88fDFTfs2XKSFsOd9eZodj65II1LgCDOY9Hg8tiIgGtn88Cf10d8s6CdrrOxXsxPdj8cHxe33MElGimkFtsWQSPhe8rNcTKggQb6LxTFEUSlm_Ev5iY


Vel om bord vurderte jeg å hoppe over middag for å få mer tid til å sove, men slik ble det ikke. Det ble pre-dep drink(s) og mat. Fikk t.o.m en god prat med CSM (cabin services manager) og fortalte henne at dette var min BAEC Gold flight (ble gold ved landing). Hun lovte å forskuttere behandlingen, som om jeg allerede var gold. Merket jeg forskjell? Nææh, not really. Men vi fikk en BA nerdeprat om forskjell på CSM og CSD. Sistnevnte er fra WorldWide fleet, og CSM er fra mixed fleet. It's a union thing, de gjør det samme.

Spurte også om hvorfor de har fjernet tasting menu (en måned siden) og hvorfor de vil fjerne amouse bouche 01.07.16. Sistnevnte kjente hun ikke til, men takket for info. Det er visstnok en del av BA's enhancement program i F. Right, Eivind Roald er ikke den eneste som driver med "enhancements" i FF-program. Death by a thousand paper cuts, er det noe som heter. Hører du BA (og SAS)?

Etter middag ble det 4t søvn, ingen problem. Sover fint i BAs F seter. Våknet med 1t til landing. Akkurat nok til å få av pysjen. Sto over frokost da klokken var 0550 ved landing, men en runde med The Full English frokost-te ble det tid til. Orket ikke prøve BAs kaffe. Den er jevnt over ikke god.

y3mAUu9k-cKWLk6K5ZZ5xlGMMdAltmWNIDnSzToAMdq7lRy0ELZBdutIAd82Pay6s_gEqs51N8Zsv0DL-mUk51niX3k-txs83casi-jHhER3nJhWFZfzJW4ze1QqYpq4fAIl4De7mOKtpKemMQoLk1zav5KRHFf9D7usv0x0xzNcM4


Rask og smertefri flight, egentlig. Bare 7t. Ikke noe revolusjonerende service eller tilbud. Litt nedtur etter A380 kjente jeg på, men var vel bare trøtt. Begynner vel å bli blasert.

Ankomst SYD var en drøm mtp immigrasjon. Først av flyet, venter fortsatt på "enhancements" der i gården, og lite andre ankomster samtidig. Ingen kø i immigrasjon mao.

Apropos immigrasjon, litt interessant at postadresse er OK for next-of-kind opplysninger. Skal de sende brev om at Mr. CrotchRocket dessverre har druknet i Darling Harbour, eller vin?

y3m0qaS7lBVTg90RHXWIeHLYQGlfYIBr5ala7PhI3XhjzNyJkZYF6s4ia5QQ9Zs5Xv125b_aWtoqoMxl_-EoepTSw9bLJGOOxL5giJRyUQzz6RNIgFnXMrSRV-FPB-wUhCyYJ3WwkQh32Sd-ZmFqjW9yZYjR_p2d7G4Ok8oq2iH1qI


Gikk på en liten smell ved å velge feil ubersjåfør på utsiden. Skjønte ikke hvorfor et AU nummer ringte meg tidlig på morgenen. Det var han andre, den Uber jeg skulle ha vært i. Oh well, en liten AU$10 lærepenge der (kanselleringsgebyr). Hva som skjedde med han som skulle hatt bilen jeg satt i, vet jeg ikke. A$38 kostet selve turen. Ikke bare, bare med Uber når man ankommer en fremmed flyplass 0600.

Radisson BLU plaza, Sydney, tillot innsjekk 0630. Kudos til dem. Booket billigste rom, men fikk business class i 11 etg som CC Concierge. MegaDO 2015 greie, som jeg akkurat fikk matchet til NCC Platinum hos Petter Stordalen.

Fikk 5-6t på øyet på hotellet, og var deretter klar for å sjekke ut SYD for første gang. I resepsjonen satt et helt EK crew og ble briefet av kapteinen, "everything is pre-paid and included, even drinks", ble det sagt. Virket ikke som de skulle hjem i morgen, håper ikke det.

Jeg skulle ikke hjem i morgen, heldigvis, så da ble det strake veien ned til Circular Quay (gangavstand) for så se på broen og operahuset. Det er vel de to mest kjente landemerkene? Fikk det obligatoriske bildet til Insta, før jeg fant the Opera Bar. Fin plass for en liten sun-downer.

y3m8INGi0mnFgk-z5xuUew6dXV5PqAImdySGZmIDug1znDUZT4l70opeN1QdvY-k1DfBryx9b5_oIJfmvQpv9PDLyPkH5IvPUP6aJYI3zvDEu4buUnaIJrQ1G3s71JVJtjvia38FKveq5Xgh27NAR5gC_V9PQGkq8au4jkLjFOMtd4


Middag ble inntatt på 121BC oppe i Surry hills, for de som er kjent. I nærheten var det også en bar som serverte gummy beartini. Alle som har vært i en LH lounge mååå jo bare like gummibjørner, så valget var enkelt. Søt? Ja. God? Definitivt. Rom, lychee, vannmelon etc. Funket fint.

y3mzB5Di6WB55bCZnIr7w-OddWB0Lr5XMfJLQbTGCeZr0IL_xBSk-HYSGGlRr2_9CXG0go9Oe7rvhIocHmKBH6yMOLmz7wk30yd-kxZjf_NVqxY3mAzvpDAqXgpE4ldoMnnk2JCrbPsESwGVDA57cnF_jDaNaqREuxtRcrGTzXK5Z4
 
Last edited:
Kongerapport så langt mr CrtochRocket :) Håper Syndney er snill mot deg, og BA virkelig gir deg Gold service på veien hjem ;)
 
Kongerapport! Gleder meg allerede til BA F igjen om 2,5 uker.

Vedrørende kaffe... i F er den faktisk god. De har skikkelige traktere der. Andre enn på Club ;)
 
Kongerapport! Gleder meg allerede til BA F igjen om 2,5 uker.

Vedrørende kaffe... i F er den faktisk god. De har skikkelige traktere der. Andre enn på Club ;)

Jo, hvis de gidder å bruke espressomaskinen sin. Men spør man bare om kaffe, så får man noe tynt skvip som likner på te. Da er det like greit å gå for te, the full english.

App'en sier jeg er gold nå i TP section, men står fortsatt som silver og med sølvbakgrunn. Det bør bar vare i orden til innsjekk om 15t. Har lyst til å komme meg lengre fremover i kabinen på hhv BA16 og BA12
 
Back
Top