Hopp
Jeg har laget en rapport fra en tur over dammen. Den kommer til å være rimelig lang og består av 8 flygninger med 3 (5) flyselskap. Den kommer også til å inneholde en del bilder. Kvaliteten på bildene er av ymse slag, men jeg har valgt å heller ta med et bilde for mye enn for lite. Bilder blir vanligvis satt pris på. Alle kabinklasser blir prøvd ut, både Y, C og F. Takker for øvrig Speedbird for innføring i Photobucket.
SVG-FRA
LH3163 (Operated by Eurowings)
British Aerospace 146-300
D-AEWB
Distanse: 1002 km
STD: 06:35 R(unway)18
STA: 08:45 R25L
Klasse: C
EuroBonuspoeng: 1400
Sete 01A
Vi tok av på rute i dette flyet som ble levert 20. august 1996. Dessverre ble det ingen bilder fra denne flygningen. Frokost ble servert, en fruktsalat og brød med diverse pålegg. Flyet var for anledningen bortimot fullt. Ingenting nevneverdig å nevne fra denne flygningen. Landet på rute.
Vi ankom FRA som vanlig på remote og måtte busses inn til terminalbygget. Jeg tok turen over til concourse A, som betydde shuttletog. Jeg tenkte å ta meg en tur i Senatorloungen, som jeg sist besøkte i fjor sommer, men etter å ha lett en evighet, fant jeg til slutt ut at den var under ombygging. Jeg stakk bort til Tower lounge, som befant seg helt i enden av terminalbygget, og som hadde veldig god utsikt. De hadde datamaskiner til utlån som hadde gratis internett. Skulle man imidlertid bruke egen maskin, som jeg gjorde, måtte man betale for bruken.
FRA-EWR
LH402
Boeing 747-400
D-ABVX
Navn: „Schleswig-Holstein“
Distanse: 6217 km
STA: 13:15 R25R
STD: 15:40 (8t 25 min) +6 timer R4R
Klasse: C
Eurobonuspoeng: 7800
Sete: 12K
Det er vel strengt tatt her turen starter! Jeg bet meg merke i at LH tydeligvis har sluttet med preboarding på interkontinentale ruter, i alle fall i A-gates. Preboardingsprosedyrene de hadde før, syntes jeg lite om. Før boardet man og ble sittet i preboardingområdet i en evighet før man endelig gikk om bord. Selv om de ropte opp at alle som trengte assistanse, førsteklasse og businessklasse samt *G skulle gå om bord først, (som ofte var halve passasjermengden uansett) pleide det bare å bli et sammensurium av rot av passasjerer som gikk bortimot amok bare for å komme først inn.
Gikk om bord som en av de siste i denne maskinen som ble levert Lufthansa bitte lille julaften 1999. Før jeg visste ordet av det, stod et glass champagne hos meg. 5 CA’s om bord i kabinen, 2 menn, 2 gamle burugler og 1 ung burugle. Ingenting å utsette på service, meget hjelpsomme under hele flyturen. Kabinen var halvfull eller halvtom, alt etter hvilke øyer som ser. Økonomiklasse var full, mens First Class kun var okkupert av 1 passasjer.
Predeparture drink:
Noen har kanskje noen tanker om glasset.
Amenity kit.
Meny:
Forrett: Smakte slettes ikke verst!
Middag: Gikk for kyllingen, så ikke så god ut, men smakte ganske så godt.
Dessert: Veldig god, men altfor liten
Kabinen:
Andre måltid:
Catering fra KFC,hehe
Etter t/o ble vi bedt om å delta i en spørreundersøkelse. Lufthansa spanderte 10 stk businessklassebilletter for 2 personer til noen heldige vinnere. Ingen spørreskjema havnet meg i hende, og jeg spurte om hvorfor. Til svar fikk jeg at det var kun utvalgte passasjerer som fikk dem. Til slutt fikk jeg mast til meg et jeg også. Jeg har pr i dag ikke hørt noe, så jeg har nok ikke vunnet noe.
Landet på Newark noe før tiden, men gleden var kortvarig da en laaang immigrasjonskø nå ventet meg. Brukte vel timen her.
SAS hadde også gjort sin entre rett før vår ankomst, her representert ved SE-REF. (Vår maskin helt bak)
Div. bilder fra NYC.
Utsikt fra ESB
Restaurant vi prøvde å få bord på - kun 6 ukers ventetid i helgene
Ground zero
Ikke altfor mye har skjedd her siden 9/11
Utsikt til Manhattan, her fra Brooklyn.
Litt kultur måtte man også oppleve
Men siden det (selvfølgelig) var forbudt å ta bilder innendørs, har jeg ingen bevis for å ha vært der :colgate:
Donald Trump, mannen som sa noe sånn som: ”Har man 1 millard i gjeld, har man et problem. Har man 100 millarder i gjeld, har banken et problem.”
Deilig fellesgjeld
Jeg har laget en rapport fra en tur over dammen. Den kommer til å være rimelig lang og består av 8 flygninger med 3 (5) flyselskap. Den kommer også til å inneholde en del bilder. Kvaliteten på bildene er av ymse slag, men jeg har valgt å heller ta med et bilde for mye enn for lite. Bilder blir vanligvis satt pris på. Alle kabinklasser blir prøvd ut, både Y, C og F. Takker for øvrig Speedbird for innføring i Photobucket.
SVG-FRA
LH3163 (Operated by Eurowings)
British Aerospace 146-300
D-AEWB
Distanse: 1002 km
STD: 06:35 R(unway)18
STA: 08:45 R25L
Klasse: C
EuroBonuspoeng: 1400
Sete 01A
Vi tok av på rute i dette flyet som ble levert 20. august 1996. Dessverre ble det ingen bilder fra denne flygningen. Frokost ble servert, en fruktsalat og brød med diverse pålegg. Flyet var for anledningen bortimot fullt. Ingenting nevneverdig å nevne fra denne flygningen. Landet på rute.
Vi ankom FRA som vanlig på remote og måtte busses inn til terminalbygget. Jeg tok turen over til concourse A, som betydde shuttletog. Jeg tenkte å ta meg en tur i Senatorloungen, som jeg sist besøkte i fjor sommer, men etter å ha lett en evighet, fant jeg til slutt ut at den var under ombygging. Jeg stakk bort til Tower lounge, som befant seg helt i enden av terminalbygget, og som hadde veldig god utsikt. De hadde datamaskiner til utlån som hadde gratis internett. Skulle man imidlertid bruke egen maskin, som jeg gjorde, måtte man betale for bruken.
FRA-EWR
LH402
Boeing 747-400
D-ABVX
Navn: „Schleswig-Holstein“
Distanse: 6217 km
STA: 13:15 R25R
STD: 15:40 (8t 25 min) +6 timer R4R
Klasse: C
Eurobonuspoeng: 7800
Sete: 12K
Det er vel strengt tatt her turen starter! Jeg bet meg merke i at LH tydeligvis har sluttet med preboarding på interkontinentale ruter, i alle fall i A-gates. Preboardingsprosedyrene de hadde før, syntes jeg lite om. Før boardet man og ble sittet i preboardingområdet i en evighet før man endelig gikk om bord. Selv om de ropte opp at alle som trengte assistanse, førsteklasse og businessklasse samt *G skulle gå om bord først, (som ofte var halve passasjermengden uansett) pleide det bare å bli et sammensurium av rot av passasjerer som gikk bortimot amok bare for å komme først inn.
Gikk om bord som en av de siste i denne maskinen som ble levert Lufthansa bitte lille julaften 1999. Før jeg visste ordet av det, stod et glass champagne hos meg. 5 CA’s om bord i kabinen, 2 menn, 2 gamle burugler og 1 ung burugle. Ingenting å utsette på service, meget hjelpsomme under hele flyturen. Kabinen var halvfull eller halvtom, alt etter hvilke øyer som ser. Økonomiklasse var full, mens First Class kun var okkupert av 1 passasjer.
Predeparture drink:

Noen har kanskje noen tanker om glasset.

Amenity kit.

Meny:

Forrett: Smakte slettes ikke verst!

Middag: Gikk for kyllingen, så ikke så god ut, men smakte ganske så godt.

Dessert: Veldig god, men altfor liten

Kabinen:

Andre måltid:

Catering fra KFC,hehe
Etter t/o ble vi bedt om å delta i en spørreundersøkelse. Lufthansa spanderte 10 stk businessklassebilletter for 2 personer til noen heldige vinnere. Ingen spørreskjema havnet meg i hende, og jeg spurte om hvorfor. Til svar fikk jeg at det var kun utvalgte passasjerer som fikk dem. Til slutt fikk jeg mast til meg et jeg også. Jeg har pr i dag ikke hørt noe, så jeg har nok ikke vunnet noe.
Landet på Newark noe før tiden, men gleden var kortvarig da en laaang immigrasjonskø nå ventet meg. Brukte vel timen her.
SAS hadde også gjort sin entre rett før vår ankomst, her representert ved SE-REF. (Vår maskin helt bak)

Div. bilder fra NYC.
Utsikt fra ESB

Restaurant vi prøvde å få bord på - kun 6 ukers ventetid i helgene


Ground zero

Ikke altfor mye har skjedd her siden 9/11
Utsikt til Manhattan, her fra Brooklyn.

Litt kultur måtte man også oppleve

Men siden det (selvfølgelig) var forbudt å ta bilder innendørs, har jeg ingen bevis for å ha vært der :colgate:
Donald Trump, mannen som sa noe sånn som: ”Har man 1 millard i gjeld, har man et problem. Har man 100 millarder i gjeld, har banken et problem.”

Deilig fellesgjeld

Last edited: