SVG: 2 webkamera fra rullebanen

Det som jeg hadde sansen for var at begge kameraene var i samme vindu, og at du og kunne kjøre begge web-kameraene samtidig. :up:

Fantastisk bra side dette! Hadde vært enda bedre om de fikk inn et tredje kamera også som viste feltet som ikke dekkes mellom de to eksisterende. Og gjerne ett som viser terminalen også.

Slikt skulle vi da hatt på mange flere flyplasser. Noen som vet om andre som har det?

BF:fly

Hadde vært enda bedre om de fikk inn et tredje kamera også som viste feltet som ikke dekkes mellom de to eksisterende.
Tror nok at det kan bli litt problematisk, det som ikke vises mellom de to kameraene er det militære området på andre siden.

Men et kamera som viser terminalområdet hadde ikke vært å forakte.

Det kameraet som peker nordover skulle vært vridd litt mer. Da hadde terskelen på 18 og plattform 13 blitt med. Nå viser det bare en liten del av rullebanen.

Har en misstanke om at det er flystoffjournalist Jan-Petter Helgesen i Aftenbladet som er fadder til dette gode prosjektet. Han har skrevet to bøker om SVG `historie og informerer stadig leserne om flyplassens utvikling.

Tror nok at det kan bli litt problematisk, det som ikke vises mellom de to kameraene er det militære området på andre siden.

Men et kamera som viser terminalområdet hadde ikke vært å forakte.

Eneste aktiviteten der over er vel et redningshelikopter som tar av i ny og ne. Ikke store statshemmelighetene det der!

BF:old

Eneste aktiviteten der over er vel et redningshelikopter som tar av i ny og ne. Ikke store statshemmelighetene det der!

BF:old

Foruten uregelmessige besøk av diverse USAF fly (selv om de har blitt færre med årene) og andre lands militærfly til flystasjonen, jagerflyhangarene som ligger langs taxebanen o.a.

Foruten uregelmessige besøk av diverse USAF fly (selv om de har blitt færre med årene) og andre lands militærfly til flystasjonen, jagerflyhangarene som ligger langs taxebanen o.a.

Ja, vi har faktisk en del militært innom gjennom året. Og da tenker jeg ikke bare ifm. Flyshow og sånn. Det går jo bl.a en del trafikk ifm. Nato-anlegget på Jåttå.

Om kvelden ser det ut til at det er forskjell på de to kameraene.
Det mot sør ser mer "night-vision"-aktig ut.

Med Appen: Flyradar, kan du følge ATC på iphone på samme flyplass via eventuelt WIFI, samtidig som du følger med på PC eller Ipad. Da blir det enda mer liv.

Ha webcamera på, flightradar24 og ATC: http://atcnorway.no-ip.org/

Skikkelig flykos dette :)

Går greit det på PC'n. Men, på Ipadden får jeg ikke til multitasking.
Der bryter ATC lyd og video når en vil ha på begge samtidig. Men, har jeg
streamingen på Iphone og video på Ipadden funker det jo greit.
Men har noen tips om hvordan man kan få til begge deler på samme enhet blir jeg glad:D

Back