Svensk selskap vil satse på Rygge

Re: Svensk selskap vil satse på Rygge

Jeg må si jeg begynner å bli lei Rygge skeptikkere her inne som egentlig bare er skeptisk fordi di skulle ønske det bare var Gardermoen...

Sett meg Lei på at alt som blir skrevet om RYG er med pesimisme..!!
Ciao

Realisme heter det. Vi må tåle det når vi diskuterer influensområdet (catchment area) til en flyplass.

Forøvrig har jeg fra dag én ønsket Rygge alt godt, og fortsetter med det.

Og iflg. Aftenposten i dag (bakerst på Økonomidelen) så sier Magnusson at det eneste de ser på er RYG-GOT, og at det at de skal ha større planer i beste fall er overdrevet.

Får håpe for deres skyld at det er flere østfoldinger som vil fly til GOT enn det har vært vestfoldinger som har tatt luftveien dit...

JEG tviler...^_^

Får håpe for deres skyld at det er flere østfoldinger som vil fly til GOT enn det har vært vestfoldinger som har tatt luftveien dit...

JEG tviler...^_^

Mee too. Så lenge østfoldingene setter seg i bilen for å kjøre til GOT, for så å fly derfra, så ser jeg ikke poenget........

Virker som om østfoldingene selv må ta rev i seilene hva angår Rygge.

Noe av poenget med Rygge var vel at folk i regionen skulle få fly direkte og slippe og reise så langt til nærmeste flyplass. Lenge har de måttet reise til flyplasser langt unna, nå har de en i nærheten - men jeg kan ikke se at City Airlines opplegg vil gjøre det særlig mye lettere for dem...

Å fly RYG-GOT bare for den strekningen er så sin sak, men hvis man tenker på feed til det øvrige rutenettet så blir det jo noe annet.

City Airline planlegger 4 daglige avganger mellom Rygge og Gøteborg fra 2009 av.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6214778

Jeg kan ikke begripe at noen skal ta seg bryet med å fly mellom de to stedene når E6 er ferdig utbygd på hele strekningen om få år, men det er selvsagt positivt med initiativ. :)

Skal love deg at det er mange korte flyturer i verden pga feeding. HEL-TKU (Turku) Er vel ca 2 timer med bil (3 timer med en buss som stopper i hver eneste nitriste småby på veien), men flyene der er ganske fulle fordi det er så utrolig mye mer praktisk når man kommer til og fra med fly. Selv foretrekker jeg å vente 2 timer på HEL for å fly til TKU, fremfor å ta bussen og være der omtrent sammtidig. Mye mer avslappende at bagasje og alt kommer frem.

Feed er én ting, men i artikkelen snakker han om å binde sammen industriregionene i Østfold og Gøteborg.

Det er prisverdig at de satser på Rygge, men dette er intet annet enn å kaste penger rett ut av vinduet. Fire ganger daglig er ren galskap og jeg tror det ikke før jeg ser det. Alt for fleksibelt å bruke veien rett utenfor Rygge.

Dessuten feed; vi snakker om GOT og ikke CPH eller AMS med et rutenett likt det SAS eller KLM har.

I såfall burde det være ruter som starter i Rygge og som videre går via Gøteborg med et kort stopp til den endelige destinasjonen.
Å sluse reisende ned til Gøteborg for så å bytte fly har jeg desverre liten tro på.

Dessuten feed; vi snakker om GOT og ikke CPH eller AMS med et rutenett likt det SAS eller KLM har.

Nei, det sa jeg heller ikke, men de har nå forbindelse til en håndfull steder i Europa, er litt mer enn å stoppe i GOT. Og som MartinL sier så kan det jo være at de bare satser på mellomlanding i GOT på avgangene.

Back