• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Svakere resultat for Widerøe i første halvår 2018

Someone

Moderator
Medlem
Svakere resultat for Widerøe i første halvår 2018

Fra Papirutgaven til Finansavisen:

Widerøe halverer nesten driftsresultatet sitt i første halvår 2018, fra 103,4 MNOK til 58,5 MNOK året før.

Inntektene øker noe men det er først og fremst stadig økte avgifter som skaper problemer. Men de merker vel også økte drivstoffkostnader.

En rekke kommersielle kortbane ruter ble jo nylig kuttet og hvis de ikke ser en snarlig bedring så varsler de ytterligere kutt i de tynne og mindre rutene, hvor flere går med tap i dag
 
Re: Svakere resultat for Widerøe i første halvår 2018

Flypassasjeravgiften har vært årsak til bitre tårer på lederplass i Perspektiv fra det øyeblikk den ble innført, så det er ikke noe nytt at WF ønsker denne dit pepperen gror. De fleste skjønner at bortfall av avgiften ville gitt WF anledning til å legge på noen kroner pr. billett for et produkt som da totalt sett ville fremstå som rimeligere enn i dag.

Jeg mener å huske at Widerøes rutenett i mindre sentrale strøk er en fin miks av FOT-ruter og kommersielle ruter. Om det kuttes for grovt i de kommersielle rutene, vil ikke dette kunne påvirke lønnsomheten for FOT-rutene negativt - ved at nettopp materiell og crew utnyttes dårligere enn i dag?

Hva med materiell og crew dersom WF velger å redusere rutetilbudet ytterligere? Risikerer man overtallighet?
 
Back
Top